Hvordan og hvorledes henter man data og information automatisk?
F.eks:
Tv-oversigter - Hvordan får de sat alle programmer og udsendelser ind i deres oversigt? Jeg går ikke udfra at der er en person der går ind på hver enkelt kanals program og derefter skriver det hele ind i deres samlede program?
Er det en aftale man skal lave med hver enkelt tv-kanal, og de åbner derefter op for en "streaming af data" til ens egen tv-oversigt?
Det kan gøres via en "crawler", som henter data fra de respektive tv-udbyderes hjemmesider. Crawleren kan instrueres i at hente data på foruddefinerede tidspunkter (f.eks. en gang i døgnet), så tv-oversigten altid er up to date med evt. rettelser.
Ikke med at hente data til tv-oversigter, men jeg har erfaring med at hente andre typer af data til andre formål via crawlere.
Dog lyder EPG-systems som en udmærket løsning, hvis man hellere vil bruge energien på andre ting end selv at skulle hente og sortere data via en crawler.
Ikke med at hente data til tv-oversigter, men jeg har erfaring med at hente andre typer af data til andre formål via crawlere.
Dog lyder EPG-systems som en udmærket løsning, hvis man hellere vil bruge energien på andre ting end selv at skulle hente og sortere data via en crawler.
Okay, men tak for dine svar i al fald :-)
Jeg prøver at tage kontakt til EPG-systems og se om de kan hjælpe mig lidt med min idé.