Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål angående nyopstartet enkeltmandsvirksomhed og kurser der kan trækkes fra

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg laver negle på fritidsbasis men vil starte en virksomhed. Jeg har lige pt ikke en indkomst på 50.000 kr og er derfor ikke forpligtet til at blive momsregistreret - jeg vil dog gerne..... Tror jeg. Jeg vil i 2013 have flere udgifter end indtægter.

Jeg har læst at skat kan gå ind og vurderer at man er en hobby virksomhed - hvornår, hvorfor, hvordan gør de dette? Jeg vil i 2014 højst sandsynligt begynde at få overskud.

Jeg har i år investeret i meget nyt materiale til min hjemme-klinik, samt gået igang med 3 negle kursuser. Jeg er i tvivl om jeg kan trække dette fra i virksomheden? Og altså også i momsen?

Kan nogle hjælpe mig lidt - der er mange regler, og det er en jungle :(

Hilsen Lea

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:45

Hej.

Yes..du kan både trække fra moms og skattemæssigt, såfremt du er momsregistreret.

Det er ikke unormalt, at en virksomhed giver underskud det første år.

Såfremt du forventer overskud allerede fra år 2, er der ingen problemer.

Peter

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 15:19

Peter har normalt ret! Men selv om jeg ikke er revisor, så tvivler jeg lidt på, at du som nystartet kan trække kurser fra. Når man lærer noget nyt på et kursus, så er det ikke fradragsberettiget - det er det kun, når man holder en allerede erhvervet viden a'jour. Sådan var reglerne i hvert fald en gang i fortiden - men alt ændrer sig selvfølgelig!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23

Kurser kan kun fratrækkes hvis de kan påvises at være en vigtig del af at vedligeholde eksisterende uddannelse og viden - ikke hvis de tilføre ny viden/nye områder. Jeg ved alt for lidt om negle til at kunne bedømme hvad der er af uddannelse og kurser, det må du selv bedømme i første omgang.

Hvis kurserne så ER fradragsberettigede og kravet om at det skal være udbygning af bestående og vigtige for det du idag kan og udfører - og ikke overordnet anskaffelse af ny viden er vigtigt, så kan du - hvis der er moms på dem - også trække den, hvis du er momsregistreret

Du kan altid kun trække moms hvis moms fremgår tydeligt, så du ser om det var momset kursus eller ikke, langt fra alle kurser er momsede

Du kan sagtens ha underskud år 1 - det er der mange der har. Problemet opstår, hvis skat på et tidspunkt vurderer, at det aldrig var seriøst for så KAN de nægte fradrag der er taget imod anden indkomst - og kun acceptere 0 resultat, hvilket jo kan være surt at opdage senere. Er du seriøs og arbejder for at få overskud, er der ikke problem i underskud f.eks. år 1. Du kan læse om problematikken i DETTE LINK

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:25

Tak for jeres svar.

Ja det er stadig svært at vurderer om jeg kan trække kurserne fra :/

Det ene kursus er et basis kursus og de to andre er små overbygninger på basiskursuset. Ved ikke om det ændrer noget? Måske kan jeg trække de to små ekstrakurser fra?

Alt materiale jeg har købt til virksomheden kan jeg vel godt trække fra? Jeg har købt negleudstyr for mange tusind kroner.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46

Ja jeg kan ikke vurdere kurserne, men overordnet klar regel - kurser der bygger eksisterende uddannelse videre - fradrag - ny viden ikke fradrag - du kan bede skat om bindende svar hvis du forklarer det klart - det koster 300 kr

Ja du kan trække det udstyr du har købt for at kunne tjene pengene - fra. Så længe det ikke er til privat brug - så JA. De vil så tilhøre din virksomhed og lukker du en dag, skal du købe det ud af den igen med moms - men klart ja og er du momsregistreret og ikke har brugt udstyret til ikke momsregistreret virksomhed kan du også trække momsen fra

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Solbjerg
Tilmeldt 14. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Fra  www.i-screen.dk Skrevet kl. 21:52

Husk det ikke er 50.000 Indkomst men derimod OMSÆTNING :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)