Jeg er nu ved at have fået alle svar herinde men mangler lige svar på et.
Ved man som virksomhed skal betale told uanset beløbsstørrelsen.
Postdanmark fortolder ordre på over 80kr og tager et 160krs gebyr.
Jeg tænker hvis man som firma bestiller vare for under 80kr bliver de så taget af postdanmark til fortoldelse og stadig gebyr eller kommer de igennem og det så er ens egen opgave at fortolde varene?
Med hensyn til hvornår der opkræves told, gælder der de samme regler som ved privat import. Det vil sige er beløbet under (ca. 1500 kr. tror jeg det er) kommer der kun moms på + fortoldningsgebyret fra post DK. er det under 80 kr. kommer der intet på, og du skal heller ikke selv sørge for det er jeg ret sikker på. Bare husk, at du uanset hvad skal være importregistreret.
Du kan risikere, at din pakke bliver åbnet og tjekket. Hvis afsenderen ikke har vedlagt nogle kvitteringer, informationer el. lign., får du et brev, hvor du bedes dokumentere:
- Afsender - Pris - Beskrivelse af varen
(Hæng mig ikke op på om der er flere informationer, men det mener jeg ikke).
Hvis du beviser, at det er under 80DKK, skal du ikke betale told.
Mangler du nogle lækre smykker? Find dem på --->Goldheart.dk <---
Du kan i princippet godt selv forestå indfortoldningen af varerne, men det kræver en aktiv indsats og at du ikke får det tilsendt med postal service (postdanmark monopol).
Varens værdi
Hvor meget skal jeg betale
Under 80 kr.
Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
Du kan i princippet godt selv forestå indfortoldningen af varerne, men det kræver en aktiv indsats og at du ikke får det tilsendt med postal service (postdanmark monopol).
Varens værdi
Hvor meget skal jeg betale
Under 80 kr.
Du skal hverken betale moms, told eller importgebyr
80-1.150 kr.
Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 kr.
Du skal betale moms, told og importgebyr
Jeg importerer ikke (og da jeg gjorde havde jeg nogen til at tage sig af told) MEN er det korrekt Jacob - varer under 80 og som her en trådstarter der er virksomhed - han skal da vel betale told af ALT også 1 krone?
venligst
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu er jeg lettere forvirret jvf tidligere tråde jeg har lavet.
Skal jeg som virksomhed ikke betale told af alle beløb?
Er postdk satser de samme for virksomhed som privat?
Pt bliver varer kun sendt med postdk da jeg kun henter små partier og får gratis fragt.
jo told af alle varer uanset grænse og postdk gebyr samme satser for alle - det er så en balance mellem små gratis fragt partier og gebyr postDK
vh
Det passer ikke helt det du siger:
De fleste varer er fritaget for told, når værdien incl. forsendelse er under 1150 kr. Derudover skal der ikke betales moms når det er under 80 kr. Det er sådan for både virksomheder og private.
Fortoldningsgebyret er et gebyr post DK har pålagt, fordi det koster dem penge at administerere det. og den er på 160 kr. for alle forsendelser over 80 kr. og hvis der er flere varelinjer på samme forsendelse, lægger de 36 kr. oven i pr ekstra ordrelinje.
Det er min fejl at jeg ikke fanger den, Jeg formoder bare altid, at folk taler om privatimport, når de taler om så små mængder.
Import ift. videresalg kræver importørregistrering - Derved skal der IKKE betales moms (men bogføres importmoms). Men bagatelgrænsen for told gælder både virksomheder og private.
De fleste varer er fritaget for told, når værdien incl. forsendelse er under 1150 kr. Derudover skal der ikke betales moms når det er under 80 kr. Det er sådan for både virksomheder og private.
godt du korrigerer så hvis det er korrekt at firmaer ikke betaler told for forsendelser under 80 kr - at bagatelgrænsen også gælder importregistrerede virksomheder - jeg importere ikke i det daglige. Jeg mente at told lagde hele måneden sammen i deres opgørelse -
den med moms må være noget administrations besparelse så som jeg måske slet ikke forstår for firmaer betaler jo ikke moms - uanset 80 kr over eller under??
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER