Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop i udlandet med dansk udbyder ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil gerne åbne en webshop i et andet EU land og vil høre om det er en god ide at bruge en dansk udbyder til dette?

Jeg mener at have læst, at shoppens server og udbyder helst skal være lokal (jeg tror det var noget med bedre SEO), giver dette mening?

Jeg har ingen erfaring med webshops, men er bruger af mono.net og de tilbyder også en webshop løsning i dag. Umiddelbart vil det være det letteste og (måske) billigste for mig at benytte dem, men hvis nogen af Jer har erfaring med dem (gode som dårlige) hører jeg det gerne.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Server location betyder noget, men det er der også en masse andre ting der gør. Men derfor er svaret på dit og mange lignende spørgsmål, næsten altid "it depends".

Det vil koste dig nogle ressourcer at oprette din shop i et nyt land, i forhold til at blive ved den løsning du kender. Hvis du brugt de ressourcer et andet sted ville du også sælge mere. Så hvor ville du sælge mest? her ville jeg tro at hvis du koncenterede dig om at få bygget shoppen din og komme igang med at sælge, så ville det være økonomisk optimalt, imodsætning til at lærer et nyt system og finde anden hosting.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer vel an på hvilken shop han har og hvilket land han ønsker at åbne i.

Ser det da som en fordel i forhold til seo at shoppen ligger på server i det land han ønsker at få god placering i google.

Syntes da det er værd at undersøge hvor meget arbejde og udgift der er ved det, før han finder en løsning.
Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Serverens Lokation har meget lille betydning for SEO, derimod er serverens svartid meget vigtig og det er domæneneavnet også. Med Google Webmaster Tools kan man følge se hvilket land google mener at dit domæne tilhører.

hvis dit domæne hedder www.shopnavn.dk vil google tolke at dit site er målrettet Danmark og danskere. Google kigger også på det sprog som du bruger på sitet - det bør selvfølgelig være dansk. 

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktisk ønsker jeg at åbne en shop i Polen med et .pl domænenavn og alle shoppens sider bliver skrevet på polsk.

Lige nu kigger jeg lidt på prestashop.com men puh-ha!

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Thomsen:
Jeg vil gerne åbne en webshop i et andet EU land og vil høre om det er en god ide at bruge en dansk udbyder til dette?

Afhænger meget af hvad land du skal ind i?

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Thomsen:

Faktisk ønsker jeg at åbne en shop i Polen med et .pl domænenavn og alle shoppens sider bliver skrevet på polsk.

Lige nu kigger jeg lidt på prestashop.com men puh-ha!

Det bedste er, at vælge en host i Polen, rent SEOmæssigt. Kan du polsk? Hvis ikke skal du være opmærksom på, at mange webhosts i Polen, kun har et polsk kontrolpanel. 

Du kunne evt. også vælge Joomla og så køre med RedShop, jeg mener de har fået det oversat det hele til b.la. polsk.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Christensen:

Frank Thomsen:

Faktisk ønsker jeg at åbne en shop i Polen med et .pl domænenavn og alle shoppens sider bliver skrevet på polsk.

Lige nu kigger jeg lidt på prestashop.com men puh-ha!

Det bedste er, at vælge en host i Polen, rent SEOmæssigt. Kan du polsk? Hvis ikke skal du være opmærksom på, at mange webhosts i Polen, kun har et polsk kontrolpanel. 

Du kunne evt. også vælge Joomla og så køre med RedShop, jeg mener de har fået det oversat det hele til b.la. polsk.

Yep, redSHOP er oversat til polsk. http://redcomponent.com/redcomponent/redshop - Der står godt nok "Incomplete", men det er ikke opdateret. 

Er det for stor en mundfuld at lave shoppen selv, så kan vi selvfølgelig også lave den for dig: http://redweb.dk/

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Yep, redSHOP er oversat til polsk. http://redcomponent.com/redcomponent/redshop - Der står godt nok "Incomplete", men det er ikke opdateret. 

Er det for stor en mundfuld at lave shoppen selv, så kan vi selvfølgelig også lave den for dig: http://redweb.dk/

Hvilket Scanpol Media også kan.

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du i google webmaster tool angiver mål landet, så bliver du behandlet som om din server har en lokal placering. Selv hvis kunden laver en google søgning på sider placeret i landet.

Du kan altså godt have en host i danmark, og få de samme fordele :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)