Hej Folkens Jeg har fået en idé idag og deler den fuldstændig med jer. Jeg er studerende og det er deltids business og hvis du ka' li' hva' du læser og tænker at du kan bidrage med viden, erfaring eller andet som deltids-partner så kontakt mig i en pm :) Konceptet får du i hvert fald her: En fælles onlineplatform hvor unge tøjdesignere/designstuderende, tøjindkøbere og helt nye startup tøjbrands med en ganske lille kollektion kan sælge deres tøj på en fælles platform. De kan naturligvis stadig sælge tøjet via deres egne salgskanaler det er bare et ekstra tilbud og det er GRATIS for designerne og firmaerne. Designerne/firmaerne skal opgive en pris som er inkl. forsendelse så kunden de facto oplever at fragten er gratis på alt tøj de køber. Men virksomhederne står selv for lager og afsendelse (til en start holdes pengene tilbage frem til at kunden har modtaget sine vare (T&T), da det må forventes at enkelt brodne kar måske kan se deres snit til at fuppe). Men relativt hurtigt forsvinder de - og så tænker jeg en model hvor man som designer eller startup får adgang til shoppen hvis man får et antal anbefalinger fra de øvrige sælgere. SÆLGERNE:Jeg forstiller mig at sælgerne er alt fra designstuderende som har lavet få stykker unikt designet eksklusivt tøj, som de måske gerne vil prøve efterspørgslen på, til nogle som prøver at købe et par t-shirts hjem fra udlandet for at se om de kan skabe en forretning som tøjimportør og endelig små nye startup tøjbrands. KØBERNE: Kundesegmentet er selvfølgelig unge fashionoptagede mennesker - som har fingeren på pulsen hvad angår ny mode og godt vil prøve nogle af de nyeste tendenser af. Men da prisniveauet skal være relativ attraktivt er det også modebevidste SU studerende som er en del af segmentet. Det er til folk som går op i design og i forvejen køber rigtig meget tøj og som gerne vil have specielt tøj eller en særlig jakke, kjole, pels whatever og her kan få det til en pris som er noget billigere end hvad man kan få andre steder