Hej Amino'z. Jeg er selvstændig freelancer og har en fast kunde som betaler (kr. 3.82/km.) for al den kørsel jeg har i forbindelse med udførslen af deres opgaver. Nu har jeg så fået en kunde mere, som IKKE betaler for kørslen. Jeg køre i privat bil til alle opgaver. Jeg vil spørge jer om jeg kan trække de km. fra jeg kører uden betaling på en eller anden måde ? Bilen er 100% privat og jeg trækker ikke noget fra vedr. bilen. Håber at der er en som har styr på dette :) På forhånd tak. |
Hej Big'D
I forbindelse med kørselsgodtgørelse er det væsentligt, om du er honorarmodtager(b-indkomst) eller selvstændig/a-indkomst. Det lyder til at dine freelance Jobs ikke bare er honorar, men en selvstændig virksomhed.
Hvis det er tilfældet, kan du få befordringsfradrag efter de gældende regler og satser.
Hvis du derimod er honorarmodtager som freelancer, får du det store kørselsgodtgørelse på 3,82kr i 2013 pr. Kørte km.
Det forudsætter naturligvis at du fører grundig kørebog. Til det kan jeg anbefale skemaet på www.finkrevision.dk :)
Mvh.
Lars Thomsen