Hej Jeg vil gerne starte min egen virksomhed og har snakket med mange forskellige personer om det.
Jeg vil gerne importere varer fra Kina(LED LYS) og så sælge videre her i Danmark, men problemet er de skal være CE-Godkendt, hvordan får man sine vare godkendt og hvor meget koster det?
er de skal være CE-Godkendt, hvordan får man sine vare godkendt og hvor meget koster det?
CE-mærket er bare et mærke der viser at det givne produkt overholder EU direktiv for den pågældende produktgruppe. Normalt vil producenter få produktet certificeret, men det er dig som importør der har ansvaret for at certifikatet er ægte.
Ja det ved jeg godt, vil også selv sørge for de bliver godkendt, men kan man selv gøre det eller skal man sende den ind til et firma? og hvis ja hvor og hvor meget kommer det cirka til at kostte? :)
Det giver jo ikke nogen meningen at du får et produkt CE mærket som du ikke selv producere: Hvad vil du gøre hvis producenter pludselig ændre lidt i konstruktionen af produktet, så er dit Certifikat ikke gyldigt længere. Forvent en pris på 20.000 - 40.000 DKK. pr. produkt for et Certifikat.
Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil selv gøre det, er det ikke nemmere/billigere at købe LED produkter, der allerede har CE mærket på? Der findes jo mange tusinder virksomheder, der kan lave det du gerne vil have i Kina.
hvordan kan jeg sikre mig om produktet er ce godkendt når de siger det er?
Du skal først sikre dig at din leverandør er en producent /fabrik, og bagefter skriver I på en kontrakt at produktet skal være CE godkendt for at levere op til kvalitets krav.
Igen, som Ravn siger, er det dit fulde ansvar som importør at dit produkt lever op til de krav der er i EU. Det hjælper ingenting at du får tilsendt en PDF af en testrapport fra et kinesisk firma på et tilfældigt produkt de har produceret for år tilbage.