Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Spørgsmål

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 20. Sep 12
Indlæg ialt: 146
Fra  Festgear Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har nogen spørgsmål jeg har tænkt over nogen dage, og kan ikke finde svar på nette. 

Jeg har nogen gode domæne navne på hånden, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe dem eller lade vær. 

f.eks hvis  mit søgeordet er i mit domain. er det så ikke værd at købe??? f.eks cafeikøbenhavn.dk vil det ikke være værd at bruge 45 kr på hvis det er ens søgeord??

Og skal man vælge københavn med o eller ø???

På forhånd mange tak

Mvh Cristian 

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 12:16

Det er værd at købe, men det har ikke så meget betydning på SEO mere. 

Men jeg vil anbefale at du køber både med ø og oe.. Også laver et 301 redics fra det med ø til det med oe hvor indholdet så skal ligge på.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:20

festgear:

Hej 

Jeg har nogen spørgsmål jeg har tænkt over nogen dage, og kan ikke finde svar på nette. 

Jeg har nogen gode domæne navne på hånden, men jeg kan ikke finde ud af om jeg skal købe dem eller lade vær. 

f.eks hvis  mit søgeordet er i mit domain. er det så ikke værd at købe??? f.eks cafeikøbenhavn.dk vil det ikke være værd at bruge 45 kr på hvis det er ens søgeord??

Og skal man vælge københavn med o eller ø???

På forhånd mange tak

Mvh Cristian 

For at domæner skal få en værdi, er det nødvendigt at du skaber denne værdi på domænerne du køber. Hvis din tanke bare er at købe dem og 301 redirecte dem, vil du som udgangspunkt ikke få noget værdi ud af det.

Så køb dem, byg en lille hjemmeside, få det indekseret, byg links til det og når det har fået noget værdi, 301 redirect det over til hoveddomænet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Greve
Tilmeldt 20. Sep 12
Fra  Festgear Skrevet kl. 13:23

Hej Simon og Kim

Tak for jeres svar.

jeg havde tænkt mig 301 på min hjemmeside. 

Men syntes i jeg skal lave en ny hjemmeside? eller hvad jeg står med 4 eller 5 navne som jeg syntes er mega gode.

Og er mine søgeord :)

Jeg har bare set flere at de har et domain som videre stiller en til et andet site / navn. det er 301 har jeg fået afvide. 

Men hvordan får jeg det til være noget værd.? altså jeg bruger wordpress. kan seo by yoast bruges til at få mere værdi til de domænes?

Mvh Cristian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon Rohde Nielsen:
men det har ikke så meget betydning på SEO mere. 

Jeg vil lige bruge denne mulighed for at sløjfe en generel misforståelse.

EMD er blevet nedgraderet mht fordel i de organiske søgeresultater, men KUN under visse omstændigheder.

Har du et EMD domæne med godt content, vil fordelen til stadighed være der.

Det der har været hensigten, var at eliminere den kunstige fordel EMD i sig selv giver og bliver udnyttet til bl.a. indenfor affiliate og MFA sites.

Dvs at man i dag ikke får en fordel, hvis eneste formål er at ranke med tyndt content.

Det var meget tydeligt i de organiske resultater, da Google udrullede opdateringen. Dårligt sider røg ned og de informationsrige sider forblev på placeringerne.

Men som udgangspunkt for god ranking, hvis man laver et knap så genialt site, har Simon fuldstændigt ret, så er der ingen fordel at hente, måske endda tvært imod.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 13:45

festgear:
Men hvordan får jeg det til være noget værd.?

Generelt handler det om at bidrage med værdi.

Hvis du ligger en artikel på det nye site om din egen Cafe, så bidrager du ikke med nogen synderlig værdi. (det kan de jo læse på din egen side)

Hvis du derimod ligger en side op med beskrivelser af alle cafe mulighederne i kbh, med f.eks adresser, kontaktoplysninger og placering på kort over kbh - måske endda med anmeldelser - så begynder det at have en snert af værdi for dem, der lander på siden.

Det kræver med andre ord arbejde -og meget af det at skabe et website, der har værdi.

En ide kunne være at lave en oversigt over cafe`erne og tilbyde dem en udvidet profil, hvis de indsender en opskrift og et billede af en specialitet hos netop dem.
Du kan supplere med mulighed for at annoncere på din nye cafe portal og få hele projektet finansieret den vej.

I sidste ende står du med en kanal til trafik, som du på mange måder kan få stor gavn af selv + du bidrager med noget fornuftigt.

Men er det ikke at gå lige voldsomt nok til værks ?

Ikke nødvendigvis. Du kan ligge et wordpress tema op, hvor hele skidtet er opsat og klar til tilmeldinger, så det behøver ikke tage mere end et par dage at få å plads.

Et wordpress theme eksempel kunne f.eks være:
http://themeforest.net/item/sofa-opnpress-publishing-platform/full_screen_preview/146753?ref=neojit&ref=neojit&clickthrough_id=118312634&redirect_back=true

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Greve
Tilmeldt 20. Sep 12
Fra  Festgear Skrevet kl. 17:48

Mange tak for jeres svar. 

Jeg blev lidt klogere 

God aften til jer! 

Mvh 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)