Hej Jeg ville høre Jer om I kunne hjælpe, da jeg simpelthen ikke kan hitte rede i reglerne... Jeg bor det meste af tiden i Australien, hvor jeg nu endelig har fået visum. (her er jeg nu skattepligtig) Jeg har en andelslejlighed som jeg har påtænkt mig at sælge til sommer og købe et sommerhus i stedet. Pt er jeg stadig tilmeldt folkeregisteret og betaler dansk skat. Mit arbejde er som selvstændig grafiker, og arbejdet er både for danske og australske kunder over nettet. (Jeg har dansk og australsk cvr.nr - 2 separate firmaer) - Når jeg til sommer sælger min lejlighed og framelder mig folkeregisteret, kan jeg så stadig have et dansk firma, som jeg har nu til mine danske kunder? Når jeg er i Danmark (under 3 mdr pr gang), har jeg oftest arbejde for danske kunder, mens jeg er der, og nogle gange fra Australien, som sender det via nettet. Er jeg så fuld skattepligtig? Og i så fald kun for det arbejde som er udført i Danmark eller hvordan? Håber at I kan svare på dette På forhånd tak |
og mener forresten at der er opgivet at jeg har driftsted for mit danske firma i DK fra min andelslejlighed - kan jeg ændre dette til udlandet?