Jeg og min tvillingesøster har en madblog og får i den forbindelse tilbud fra forskellige producenter om reklame, som vi får penge for. Derudover kører vi selv reklamer på hjemmesiden. Vi har i den forbindelse tænkt på at oprette en I/Svirksomhed, til vores indkomst, med en konto, hvorpå der kun er overskud (altså kun de indgående beløber). Vi vil selvfølgelig løbende bruge af pengene, og har fundet frem til at vi når året er omme skal betale 25 % skat af overskudet ved virksomhedsskatteordningen. Vi regner ikke med at komme op at tjene 50.000 kr. pr. år, og tænker derfor at vi ikke skal momsregistrere!? Problemet er at da vi i går prøvede at oprette virksomheden vil den ikke blive godkendt, da vi sætter "nej" til at være momsregistrerede, skal man være det? Derudover har vi problemer med hvilken virksomhedsbranche vi skal angive. Vi vil jo rigtig gerne have et CVR nr. og en konto så vi kan nøjes med 25 % skat, men kan ikke helt finde ud af om det bliver for bøvlet med al det moms registrering!?
Grænsen for det momsfrie salg gælder kun, hvis du fakturerer personligt og ikke igennem en virksomhed.
Den gælder da for alle? Omsætter man for mere end 50.000 over 12 sammenhængende måneder, skal man være moms registreret. Og det er før man rammer de gyldne 50.000, ellers gør det rigtig ondt at betale dobbeltmoms.
Beklager den kom afsted to gange, det var slet ikke meningen, men computeren, der var lidt langsom :-)
Kan ske for selv den bedste. Kan dog se overskriften er anderledes, men pyt med det :P. Kan også se du har fået et rimelig godt, og langt svar fra Cookie. Så held og lykke med det :)
Kan ske for selv den bedste. Kan dog se overskriften er anderledes, men pyt med det :P. Kan også se du har fået et rimelig godt, og langt svar fra Cookie. Så held og lykke med det :)
Ja, den vidste pludselig blank side og havde kun fået kopieret indlægget.
Okay, så umiddelbart skal vi moms registrere os uanset hvad?
Det vil gøre det nemmere hvis I handler med momsregistrerede folk, og I risikere ikke at brænde nallerne hvis I overskrider de 50.000 i omsætning over 12 måneder. Og så vidt jeg ved, er det gratis at blive momsregistreret. Kan nok tage fejl, men jeg tvivler på det er tilfældet. Så intet at tabe der.