Jeg har ved firmastart bogført mit indskud på mellemregningskontoen 62000. Det bestod i et parti varer som jeg betalte af egen lomme, da firmaet ikke har en kassekredit. Jeg bruger mellemregningskontoen 62000 til lidt forskelligt i løbet af året og vil gerne have overført indskuddet til 62200 som hedder privat indskud. Kan jeg det? Det var faktisk SKAT som foreslog mig at bruge mellemregningskontoen. Jeg vil trække pengene ud igen når firmaet har råd !
Mange PÅSKE hilsner fra Zigge |
Det kan du sagtens - men i alle fald er både 62000 og 62200 konti som du kan tage dit tilgodehavende fra uden skat - da det i begge tilfælde er penge du enten har indskudt - eller lagt ud eller måske penge du på anden vis skattefrit kan få ud Jeg sidder uden programmet så jeg husker måske ikke forskellen . 62000 burde vel være noget med gæld til ejer og 62200 kontant indskudt - Personligt ville jeg ikke gøre så meget ud af det, bare de står som gæld til ejer og man jo kan følge klart at det var penge som da de kom ind, kom via penge eller blev indlagt på en konto med værdi for varebeholdning i status (hedder den noget med 55100) så man kan se de to svarer til hinanden dag 1 - og så går det fra beholdning ud via forbrug hver gang du har solgt tingene
vh