Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start virksomhed uden CVR nr

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

iphonefreaken:

Hej!

Kan jeg godt starte virksomhed uden CVR nr som 15 årig? Så længe omsætningen er under 50.000 om året?

Hvordan finder jeg så en leverandør? Kræver de ikke man skal have CVR nr.
Jeg vil godt benytte mig af dropshipping.

Hvordan foregår det når du har en dropship aftale med en leverandør når jeg skal betale dem for varene? Kan jeg godt gære det efter måneden? Så jeg kan starte med faktisk ingen penge? Også betale dem for det jeg har solgt til sidst på måneden?

Du kan ikke starte virksomhed, men du kan sagtens begynde, at sælge iPhone tilbehør (eller hvad det nu er du vil sælge) - Så længe omsætningen er under 50.000 om året kan det sagtens fungere, men hvis du når over de 50.000, skal du betale moms, og der skal du have dig en virksomhed. Uanset hvor meget du omsætter for, skal du betale SKAT.

Det kommer meget an på hvilke produkter du vil sælge, alt efter hvor du skal lede efter leverandører. Dropshipping ved jeg dog ikke så meget om.

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00

Tobias Hyldeborg:
det sagtens fungere, men hvis du når over de 50.000, skal du betale moms, og der skal du have dig en virksomhed
Bare for en sikkerheds skyld så ingen misforstår det du korrekt skriver.

De 50.000 er ikke en bundgrænse man kan udnytte og derefter lade sig registrere. Kommer man over på en hvilken som helst 12 mdrs periode - så skal man af med moms af alt man omsatte inden man blev registreret + en bod på samme beløb generelt. Der skal med andre ord registreres bare på mindste forventning - ellers bliver man enten bremset helt eller får en meget grim udgift. Se evt DETTE LINK for mere

Ellers er det bare at komme igang og teste. vil du vide mere om at få tilladelse til at starte op som 15 årig - så kommer du bare tilbage

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 12:11

Hvis du køber med henblik på videresalg så er den ingen vej udenom så skal du CVR registreres også selvom du omsætter under 50.000kr

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25

Rasmus Lykke:
Hvis du køber med henblik på videresalg så er den ingen vej udenom så skal du CVR registreres også selvom du omsætter under 50.000kr
jo kun hvis det er fra uden for EU - indenfor (ex i Danmark) er det ikke et problem (ud over problemet måske med at kunne konkurre)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)