Hej alle, Jeg står i den sure situation at jeg har valgt at flytte mit varelager fra mit lager til et andet lagerhotel, eftersom der er for store omkostninger ved dette varelager, som på ingen måde kan tjene sig hjem igen før volumen er kæmpe stor. I forbindelse med at jeg fik lavet en integration mellem mit lager og mit shop system, hvor vi aftale at dele beløbet i 3 dele, så vi ikke skulle betale et kæmpe beløb hver. Dette har gjort at mit lager nu har valgt at tilbageholde mit varelager, og ikke vil lade mig få mine varer grundet de mener jeg skylder dem at betale deres del af denne integration, fordi jeg nu forlader dem. Dette mener de at de er begrettet til fordi jeg har hentydet til at vi skulle have haft et langvarigt samarbejde. Som det ser ud nu, så er jeg fuldstændig låst fast, fordi, hvis jeg ikke skifter varelager så står den ene del af mit lager på et lager, og den anden del på et andet lager. Dette betyder at flere af tingene er udsolgte da jeg på ingen måde er interesserede i at forsætte samarbejdet med [XXX - navn fjernet af moderator] nu, efter denne behandling. Er det på nogen måde lovligt dette de har gang i? Hvordan skal jeg forholde mig? Jeg er en 20 årige iværksætter, og helt grøn på dette område, så jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til dette. Skal jeg have fat i en advokat? Dette har jeg ikke kapital til, så er der andet jeg kan gøre? |
Hej,
For det første er det ikke tilladt at hænge virksomheder ud på Amino, selv om det nok ikke var din hensigt :)
Når det så er sagt . . .
Hvis du har lovet eller antydet skriftligt at du binder dig for et X antal år eller at dette er nævnt i de samhandelsbetingelser du har godkendt med virksomheden, og der i dem står fx: Ved ophør af partnerskab før et X antal år skal Virksomhedens navn's Udgifter dækkes. Ja så bliver det sgu nok svært, har du ikke underskrevet noget eller sendt noget på skrift hvor i du aftaler en bindingsperiode, så mener jeg ikke de har noget at komme efter, er dog ikke jurist, så det kan godt være at en advokat ikke er enig med mig.
Men held & lykke :)