Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager tilbageholder mine varer, hjælp!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg står i den sure situation at jeg har valgt at flytte mit varelager fra mit lager til et andet lagerhotel, eftersom der er for store omkostninger ved dette varelager, som på ingen måde kan tjene sig hjem igen før volumen er kæmpe stor.

I forbindelse med at jeg fik lavet en integration mellem mit lager og mit shop system, hvor vi aftale at dele beløbet i 3 dele, så vi ikke skulle betale et kæmpe beløb hver.

Dette har gjort at mit lager nu har valgt at tilbageholde mit varelager, og ikke vil lade mig få mine varer grundet de mener jeg skylder dem at betale deres del af denne integration, fordi jeg nu forlader dem. Dette mener de at de er begrettet til fordi jeg har hentydet til at vi skulle have haft et langvarigt samarbejde. 

Som det ser ud nu, så er jeg fuldstændig låst fast, fordi, hvis jeg ikke skifter varelager så står den ene del af mit lager på et lager, og den anden del på et andet lager. Dette betyder at flere af tingene er udsolgte da jeg på ingen måde er interesserede i at forsætte samarbejdet med [XXX - navn fjernet af moderator] nu, efter denne behandling.

Er det på nogen måde lovligt dette de har gang i? Hvordan skal jeg forholde mig? 

Jeg er en 20 årige iværksætter, og helt grøn på dette område, så jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til dette. Skal jeg have fat i en advokat? Dette har jeg ikke kapital til, så er der andet jeg kan gøre?

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:03

Hej,

For det første er det ikke tilladt at hænge virksomheder ud på Amino, selv om det nok ikke var din hensigt :)

Når det så er sagt . . .

Hvis du har lovet  eller antydet skriftligt at du binder dig for et X antal år eller at dette er nævnt i de samhandelsbetingelser du har godkendt med virksomheden, og der  i dem står fx: Ved ophør af partnerskab før et X antal år skal Virksomhedens navn's Udgifter dækkes. Ja så bliver det sgu nok svært, har du ikke underskrevet noget eller sendt noget på skrift hvor i du aftaler en bindingsperiode, så mener jeg ikke de har noget at komme efter, er dog ikke jurist, så det kan godt være at en advokat ikke er enig med mig.

Men held & lykke :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11

ja du skal nok ha fat i en advokat hvis ikke du vil lade aftalen stå ved magt. Jeg synes ikke det er helt klart forklaret men  har du indgået aftalen med et lagerhotel om at de holder dit lager og nu forlader du dem og de skal stadigt betale 2/3 af integrationen men har intet ud af det, fordi du smutter som kunde. Det lyder helt rimeligt at de ikke nu skal stå med den omkostning hvis I har aftalt deling i 3 betalinger for jeg begge, så må det være en del af aftalen, at du også bruger dem, hvad skulle de ellers med den integration. 

Så er der det med varerne - og jeg går så ud fra de er betalt og din ejendom - og så kommer alt det sjove med OM det at du skylder dem for 2/3 integration (aner ikke helt hvad det præcis dækker) er grund nok til at de kan tilbageholde dine varer - og herunder forholdet mellem den omkostning til integration på 2/3 de skal betale - og værdien af varerne - der skal vel ikke være et decideret misforhold - men selv varene er jo ikke for dem så gode som de penge de SKAL af med til de sidste 2/3 integration

Det med at du er 20 år er de nok kolde overfor - har du indgået en aftale og ikke overholdt den, så gælder 20 år ikke som undskyldning - så enten skal du forhandle det på plads - eller ud og ha en advokat til at svare konkret ud fra at læse HELE aftalen mellem jer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 23:22

For det første, så har min alder ingenting med dette forhold at gøre. Det betyder bare at jeg står på bar bund, fordi jeg er ny og rimelig uerfaren indenfor dette.

Den integration vi fik lavet, blev lavet tilbage i november/december. Dem som lavede denne integration var dem som har mit shop system, og havde jeg fået afvide jeg skulle betale mere end min del dengang var jeg ikke interesserede, eftersom mit kapital på ingen måde er stor nok til dette. Jeg havde knap nok råd til min del, eftersom det er en bekostelig affære at få lavet sådan integration. Men da de to andre parter forslog at de betalte deres del så gik jeg med til dette. Dette er der ingen kontrakt på, så derfor mener jeg ikke at jeg er berettet til at betale deres del, nu hvor jeg har overholdt min del af aftalen. Det er en investering fra deres side af, og de må have forudset at de også kunne miste en kunde.

Jeg ''smutter'' ikke bare. Prisen har været alt for høj, når jeg kan komme op og betale eks 275 kroner per ordre jeg får afsendt. Det går på ingen måde op, så derfor finder jeg naturligvis et lager som kan tilbyde en profitabel foretning. Kan mit gamle lager ikke tilbyde noget som min forretning kan kører rundt på, så er jeg tvunget væk fra dem.

Har været hos dem siden juli sidste år, så det det er ikke fordi jeg bare lige pludselig forlader dem, jeg har været kunde hos dem et stykke tid.

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:01

proteinsalg.dk:
For det første, så har min alder ingenting med dette forhold at gøre. Det betyder bare at jeg står på bar bund, fordi jeg er ny og rimelig uerfaren indenfor dette.
den er jeg med på, jeg siger det bare fordi du selv indleder med det, og det har ikke rigtig betydning

proteinsalg.dk:
Jeg havde knap nok råd til min del, eftersom det er en bekostelig affære at få lavet sådan integration. Men da de to andre parter forslog at de betalte deres del så gik jeg med til dette. Dette er der ingen kontrakt på, så derfor mener jeg ikke at jeg er berettet til at betale deres del, nu hvor jeg har overholdt min del af aftalen. Det er en investering fra deres side af, og de må have forudset at de også kunne miste en kunde.

Ja sådan ser det ud fra din side - og fra deres ser det så anderledes ud, at det var en naturlig forudsætning at de ville betale en del af integrationen mod at du så naturligvis blev hos dem. Det kan sagtens være at manglende kontrakt og andet kan være til din fordel, men som det er så har de dit lager og ser tingene anderledes end du, og du ville ikke herinde kunne få nogen type statsgaranti der siger du bare kan få lageret. 

Du skulle ha haft en aftale (men det er jo begge veje) og skulle ha haft regnet ud det kunne blive for dyrt men måske forventningerne fra starten ikke holdt senere - og sådan er der så meget. Det handler om, at jeres forveninger ikke på forhånd har været afstemt eller er blevet ændret af den ene af parterne til noget ringere end oprindeligt aftalt. Det må så være læren du får ud af det som minimum, at alt skal aftales i detaljer - med opsigelsestider og alt - ellers går det ofte galt som her.

Jeg tror du måske kunne få lidt bedre råd hvis du fortæller hvad de måtte betalt ialt (inkl hvad de måske skal betale fremover - jeg forstår ikke den med det blev delt i 3 når I kun er to parter) - i forhold til indkøbsværdien af det lager de holder tilbage.

Du får næppe lige udleveret dit lager med mindre du kan overbevise dem om at de må finde sig i at tage deres vel ret store restbetaling uden dig som kunde - eller du må samle alt i sagen og finde en advokat - som vil koste en god del, specielt hvis den skal føres helt frem til retten, men måske kan han for rimelige penge rådgive dig om hvor du står i forhold til en evt retssag - det kan være tingene står bedre end det lige lyder til, for normalt må man ikke beholde andres ejendom - men om det så er normalt det der sker her er en anden sag. Al erfaring siger, at modparten givet vil forklare sagen anderledes end du gør.

Held og lykke med det  

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:04

Lad os slå fast at tilbageholdretten er gammel dansk retspraksis. Hvis du ikke er enig med dit "gamle" lager er der ingen anden vej end at gå via fogedretten - eller hvis der som her er uenighed først via retten.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 01:24

Hej Proteinsalg 

Jeg tror ikke en advokat/jurist kan hjælpe dig i denne her situation , og du kan brug en masse tid  penge på dette uden det helt ville lykkes for dig og flytte . Sagen kommer under NSAB og de har pantret -

§14
Speditøren har panteret i gods, som er under speditørens kontrol, dels for alle på godset hvilende omkostninger - vederlag og lagerleje iberegnet - dels for samtlige speditørens øvrige fordringer på odregiver hidrørende fra de i §2 nævnte opgaver. Bortkommer eller ødelægges godset, har speditøren tilsvarende ret over erstatningsbeløb fra forsikringsselvskabet, fragtførere eller andre.

Betales speditøren forfaldne fordringer ikke, er speditøren berettiget til på betryggende måde at lade sælge så meget aff godset, at speditørens samlede fordringer inklusive omkostninger dækkes. Speditøren skal så vidt muligt i god tid underrette odregiveren om de skridt, speditøren agter at foretage med henblik på salg af godset.

Firma du har nævnet har en meget god juridisk afdeling og jeg tror heller ikke at de ville behold dine vare uden at være sikker at de må .du kan evt. kontakt

http://iuno.dk/ som er transportret specialeister -

det sagt ville jeg forslå dig til og forhandle med dem - tal med en  leder - fortælle dine situation og det kan godt være de sænker deres krav / priser til og passe marked ( DIG) . De har ingen interesse i og miste en kunde( det har ingen) og giver du lidt -får du meget .

Med venlig hilsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:10

proteinsalg.dk:

Den integration vi fik lavet, blev lavet tilbage i november/december. Dem som lavede denne integration var dem som har mit shop system, og havde jeg fået afvide jeg skulle betale mere end min del dengang var jeg ikke interesserede, eftersom mit kapital på ingen måde er stor nok til dette. Jeg havde knap nok råd til min del, eftersom det er en bekostelig affære at få lavet sådan integration. Men da de to andre parter forslog at de betalte deres del så gik jeg med til dette. Dette er der ingen kontrakt på, så derfor mener jeg ikke at jeg er berettet til at betale deres del, nu hvor jeg har overholdt min del af aftalen. Det er en investering fra deres side af, og de må have forudset at de også kunne miste en kunde.

Hvis dette er korrekt, så er tilbageholdelsen ik lovlig. Men du er nødtil at få en advokat ind over, da sagen næppe bliver først foreløbigt ellers. Husk på at et brev fra en advokat med modkrav mm, kan få dem til at udleverer tingene...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)