Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af virksomhedsform og partnerskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoér

Jeg har igennem en længere periode været igang med at starte en virksomhed og har nu fået nogle partner ind i det. Det jeg ikke helt kan beslutte mig er så hvilken form for virksomhed jeg skal stifte.

Jeg vil rigtig gerne have at virksomheden skal bygges op på samme måde som det britiske Virgin som Richard Branson har skabt. Sådan så det er en virksomhed som hovedvirksomhed, og så nogle specifikke virksomheder som er inden under. Mit henblik er at starte et brand med hovedvirksomheden uden at begrænse det med et navn.

Mit spørgsmål her er så hvordan det kan gøres bedst muligt? Og skal de partner jeg får med ind komme ind i hovedvirksomhed eller få en del i de små virksomheder som de så vil være en del af?

På forhånd tak! :-)
Hilsen Mahyar

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 13:57

Lav et Holding-selskab, som du selv ejer 100%. Derefter stifter du driftsselskaberne som ApS, og de kan så være helt eller delvist ejet af dit Holding-selskab.

Eksempel:

Dig og din makker har hver især et Holding, f.eks. ABC ApS og CBA ApS, som I hver især ejer 100%. De to Holding-selskaber stifter et driftsselskab, BBB ApS med 50% ejerskab hver især.

PS: Hvis ikke du har nogen viden om det (hvilket dit indlæg tyder på) kan jeg på det kraftigste anbefale, at du kontakter en revisor eller advokat, og får vedkommende til at håndtere selskabsstiftelsen for dig.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 16:18

Ja okay, det lyder præcis som det jeg ønsker ud fra det jeg har læst mig frem til på nettet

Men så vil det være bedst at give mine partner en del af driftsselskaberne i stedet for selve holdning-selskabet, ikke også? :-)

Ja jeg vil selvfølgeligt få en revisor eller advokat til at håndtere selskabsstiftelsen. Jeg vil bare meget gerne have det hele på plads og vide hvad jeg skal gøre før jeg kontakter en revisor.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22

Det kan man ikke sige noget om - det bedste var måske slet ikke at give ham noget - men han virker måske bedst som partner ved at ha del i driften eller kun  i holding - der er ingen som helst facitliste at hente der. Det er helt individuelt, og din partner vil jo også ha indflydelse på hvordan måske. Den foreslåede konstruktion skal der i 2013 bruges 160.000 kr for at stifte i indskud - penge som skal blive i selskaberne

Du kan læse om ApS og ApS med holding her I DETTE LINK- Lad være med at komplicere ting hvis du ikke behøver men tag jura og revisor hjælp

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 16:44

Tak for linket, meget nyttig info. 

Så det eneste måde det er muligt er på denne måde som kræver minimum 160.000 kr for at stifte i indskud, ikke også? 

Er det muligt at starte ud med bare et almindeligt ApS og derefter lave det om til ApS med holdning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55

Ja men de 160.000 er jo fordi du ville ha 2 holding og 1 driftsselskab. Skal du kun ha ET holding ApS med ET driftselskab under sig, kan du klare den for 80.000 i indskud som du ville kunne se i linket - holdings værdi består af de 80.000 der er i drift

Ved du at du vil ha begge dele, skal du tage det fra start det er billiger end at køre oprettelse og sammenfletning siden

vh

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 17:01

Ja men hvorfor skal jeg bruge 2 holdning? Kan min partnere ikke få andel i driftselskabet som privat person?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12

jeg har aldrig sagt du skal bruge to holding - og jeg og ingen aner hvad din partner vil han kan få andel i både holding og i drift - ofte vil man bare som ejere ha hvert sit holding . og nok derfor en anden længere oppe foreslog det. I kan nøjes med et drift for den sags skyld, men du forvirrede nok ham der svarede med at nævne det skulle være som richard brandsons virgin med mange selskaber

Tag din partner og gå ind til en god revisor og tal mulighederne igennem det er alt for komplekst og individuelt til at du får et rigtigt godt svar her, bare du ved hvad de forskellige selskabstyper er og du og partneren er klar over formålet

vh

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 17:16

ja okay, fair nok :-) 

tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)