Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fitness center med strømgenerator

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey..
En god ven og jeg sad og så et show med Anden hvor han cracker en joke om at den fitness-center ejer der sætter sine dyre priser med undskyldningen "jaa, men jeg skal også betale husleje og strøm osv." ikke tænker sig om når han har 50 tykke trunter stående på motionsmaskiner i døgndrift.... "næ, så skulle elselskabet snarere sende en fed check hvert år".. for penge tilbage i produceret strøm.

Min ven siger god idé - skulle man ikke dyrke det lidt mere? Jeg siger straks at den idé må være gennemtestet og måske afprøvet - og droppet. Med lidt andre ord "hvis man kunne producere overskudsstrøm på den måde, så var idéen nok ført ud i livet.

Lidt søgen på nettet har ikke givet gevinst. Jeg aner ikke rigtig hvilke søgeord der skulel bringe mig mod noget snak om emnet... og slet ikke engelske søgeord.

Så jeg spørger her. Kender nogen noget om emnet. Hvor mon jeg kan læse mere?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 22:41
Hej..

Nu kender jeg ikke noget til det, men det er jo en super fed idé, og når man kigger på hvordand et ville kunne fungere, så tror jeg faktisk godt man ville kunne få noget ud af det.. Om du måske ligefrem kan få penge tilbage i strøm, eller klare hele din el-regning har jeg INGEN idé om..
Men det er vel egentlig bare at sætte alle cyklerne til en generator/et batteri der kan indholde strøm fra om dagen til om aftenen, eller sådan noget..

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 23:10
Hehe. Jaeh der kunne gå helt sport i at få produceret en masse strøm, meen tror det i praksis vil blive et teknisk tungt arbejde. Specielt da alle centre kører med forskellige maskiner, settings mm. Men ideen er sjov, men kræver en del test så man ikke rister folk ;)
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 02:59
I disse CO2 forskræmte tider er ideen jo cute, men...

Et menneske i rimelig form kan producerer omkring 3 - 6 Watt pr. Kg i timen. Så en af disse tykke trunter på 80Kg, der er i rimelig god form kan vel producerer omkring 240 W/time - altså lige nok til at drive fire 60W lamper, hvis ellers det kunne konverteres uden energitab.

Det er nok ikke lige der, man løser energiproblemerne...

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:57

ja målet er som sådan bare at kunne drive et fitnesscenter som er gratis for kunderne. Men så var det der var en der trådte ind i tråden som vidste hvad en trunte kunne præstere i watt-ish... og så blev jeg da vist bekræftet i at det show måtte være kørende hvis man kunne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)