Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Wordpress woocommerce oversættelse

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 08:03
Hvor mange stjerner giver du? :

I hvilken fil skal jeg rette for at rette alle disse engelske ord til dansk ?

Her er butikken 

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kingbo

Du kan gratis downloade et plugin ved navn "codestyling lozalization". Derefter finder du "tools" og vælger "lozalization". Inde i lozalization kan du vælge om du vil oversætte dit theme eller selve woocommerce. Jeg mener nok at woothemes allerede er oversat til dansk, så du vælger bare rediger og så begynder du bare at oversætte. Når du er færdig trykker du "generér mo-fil" og går tilbage og vælger "scan again".

Du kan finde en del guides på nettet, så bare søg på "codestyling lozalization tutorial". Du kan også vælge at ændre i dine .po filer på din FTP server, men dette er nemmest. Du er selvfølgelig velkommen til at spørge hvis du har flere spørgsmål

/ Marcus Nørgaard

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcus

Jeg har allerede installeret det omtale plug in, og finder ikke de engelske omtalte ord, som f.eks item i det plug in, så vil gerne vide hvilken fil jeg skal kikke i på mit ftp server. for et rette ordene.

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For at finde filen logger du ind på din FTP server og finder en mappe der, så vidt jeg husker, hedder "languages". I denne mappe skulle filen "en_GB.mo" gerne ligge, og filen åbner du med et redigeringsprogram. Du kan bruge et gratis redigeringsprogram ved navn Poedit (link: www.poedit.net ) Du finder de ord du gerne vil oversætte og gemmer filen. Jeg vil anbefale at du læser denne guide http://bit.ly/WwSNb3 for jeg har desværre utrolig travlt for tiden, og har derfor ikke mulighed for at gå i detaljer, men guiden forklarer trin for trin hvad man skal gøre.


Den nemme løsning, ville være at gå ind i din editor (appearence->editor) og finde filen theme-woocommerce.php. Tryk ctrl+f og søg på "items". Der vil være et stykke kode som hedder <span>'.sprintf(_n('%d item &ndash; ', '%d items &ndash; ', $woocommerce->cart->get_cart_contents_count().
I koden står der "Item" og "Items", og disse to ord skal bare oversættes til f.eks. "vare" og "varer". 

/ Marcus Nørgaard

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu kikket meget grundigt i de omtalte filer, og har fået oversæt en lille smule af det der er galt, men kan overhovedet ikke finde resten, er der nogen der kan give mig et andet hint om hvor rettelserne skal rettes kan det være i andre filer ?

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har dk sprogfiler til at ligge som er klar til brug. Send en pm hvis det var noget

Tilmeldt 12. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Har du danske sprog filer til WooCommerce?

Med venlig hilsen

Martin Hansson

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Send PM til mig så få du dem af mig

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kingbo:
I hvilken fil skal jeg rette for at rette alle disse engelske ord til dansk ?

Jeg vil anbefale dig at følge woocommerce guide. Og installerede Code Localization plugin til wordpress.

- Så bør du selv kunne lave oversættelserne direkte i din wordpress backend.

http://docs.woothemes.com/document/woocommerce-localization/

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)