Jeg står overfor at skulle finde nogle forskellige virksomheder, som skal byde ind med design, funktionalitet og muligvis også indhold i form af tekster. Jeg har allerede et kendskab til en SEO-konsulent, der har været med i projektet fra starten. Det er dog tale om et ny-startet projekt, hvorfor han ikke har flere års kendskab til projektet.
Vil der være nogle fordele I at lade de bydende virksomheder stå for al indhold (tekst)? Eller kan min eksterne konsulent lige så godt stå for den del af arbejdet?
Med andre ord - er der nogle ulemper ved at lade konsulenten stå for tekst-delen? Hænger hjemmesiden mindre godt sammen eller lignende?
Jeg er ikke nok inde i branchen til at vide, om han eller de bydende virksomheder er bedst til at skrive teksterne.
Jeg tænker bare, om hjemmesiden "hænger bedre sammen", hvis samme firma både designer, programmerer og skriver tekster. Om der er en eller anden rød tråd, som bedre bliver fulgt.
Du har nok en pointe, men på den anden side kan du jo godt få designer, programmør og tekstforfatter til at arbejde sammen i et team, så kan du finde mere kompetente folk udefra skal du måske bare skrue et nyt team sammen som står for selve udviklingen :)
Jeg står overfor at skulle finde nogle forskellige virksomheder, som skal byde ind med design, funktionalitet og muligvis også indhold i form af tekster. Jeg har allerede et kendskab til en SEO-konsulent, der har været med i projektet fra starten. Det er dog tale om et ny-startet projekt, hvorfor han ikke har flere års kendskab til projektet.
Min erfaring siger mig, at du opnår bedste helhedsresultat ved at få lavet mest muligt ved samme bureau - kunsten er så bare at finde et, der kan det hele godt.
Får du det lavet af 3-4 firmaer, skal du have meget stor erfaring med området selv, for det ikke ender i hat og briller.
Jeg vil anbefale dig, at få dine tekster skrevet af en journalist med speciale i webtekster - et SEO firma har ofte den slags tilknyttet.
En ide kunne være, at sætte din eksterne SEO mand på opgaven som projektleder - det kan give rigtig gode resultater.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media