Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udtænkning af forretningsplan

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Fra  Emil Klindt Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg kunne godt tænke mig at starte en webservice ligesom "3 bygge tilbud", bare i en anden form for katagori end bygge branchen. Jeg har tænkt mig at gøre det på den måde, at jeg fungere som en form for marketings chef for de forskellige virksomheder. Så de forskellige virksomheder kan betale mig hvert kvartal, halvår eller år. Jeg reklamerer så for min egen hjemmeside, og hver gang jeg så får en kunde, sender jeg kundens information (postnummer) ud til virksomhederne, og de kan så byde på kundens navn og email. Derefter kan virksomheden selv give tilbud til kunden.

Hvordan syntes i det lyder? Evt. kom med andre bud på hvordan man kan gøre det.

Alt input kan bruges! På forhånd tak :)

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:10

Hej Emil.

Jeg tror ikke helt jeg har fanget, hvem der skal byde, og hvad de skal byde på?

Jeg kan tale lidt med om byggetilbud, der ærlig talt ikke fungerer ret godt. Jeg har selv valgt IKKE at være en del af det, da de fleste nemlig vil have penge, uden nødvendigvis at gøre noget som helst for mig. En af deres sælgere ville gudhjælpemig have 12.000 halvårligt Surprise

Jeg synes ikke om konceptet, at jeg betaler "dig/byggetilbud" en masse penge, og så kan jeg da være heldig at nogle kan bruge min service. Byggetilbudssiderne prøver selv at markedsføre det som "hvis du sætter en annonce i avisen, er du jo heller ikke garanteret salg". Det er rigtigt, men den bliver i det mindste SET af X antal potentielle kunder. I det andet setup er det stadig kun den ene kunde jeg kan kontakte der ser os. Jeg bryder mig ikke om det. Jeg går jeg heller ikke ned i Irma og lægger 500,- i indgangen og og håber på at de har æg.

Jeg har, for et par dage siden, hørt at præcis Byggetilbud.dk vil ændre koncept, så man betaler en % af indkomne opgaver, og så er det jo en ganske anden sag. Så vil jeg muligvis overveje kigge på det, da det jo så fungerer mere som agent arbejde. Jeg vil gerne betale en sum for, at han formidler mig stensikkert arbejde.

Natasha

Tilmeldt 4. Mar 13
Fra  Emil Klindt Skrevet kl. 17:18

Fjernet

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 17:27

Hej Emil.

Ved godt det bare var et eksempel, det er bare virkelig en kæphest hos mig, synes det er noget virkelig underligt noget Smile

Ville også bare lige advarer mod det der "noget for intet" koncept, det er ikke god stil Stick out tongue

Tror stadig ikke jeg har fundet helt ud af, hvem der skal byde på hvem, men det kan være det kommer, hvis der er flere der svarer på dit indlæg

Natasha

Tilmeldt 4. Mar 13
Fra  Emil Klindt Skrevet kl. 17:40

Fjernet

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Fra  MD VVS Skrevet kl. 18:38

Fjernet