Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulighed eller hvad skal der til

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne høre andres syn på, hvordan man bliver arrangeret i mere bestyrelsesarbejde.

Som det ser ud p.t. bor jeg i Østjylland, jeg er i gang med at tage en Ha.Almen. Jeg har siddet i flere bestyrelser: Sportsforening, ejerforening, og direktør for en ejerforening med 20 lejligheder.
Jeg har erhvervserfaring inden for håndværkerbranchen også ledelsesmæssige erfaringer. Jeg er uddannet mellemleder fra forsvaret (sergent).
Det var meget kort om mig og mit cv.

Det jeg godt kunne tænke mig er, at få noget mere erfaringer inden for bestyrelses arbejde. Jeg synes det er spændende, så jeg går ikke efter specielle størrelser af honorar. Da jeg har den holdning, at lærefaser også er en slags løn. 

Hvor finder jeg bestyrelsesposter som kan udvikle mig og give mindre honorar?

Med venlig hilsen

Nikolaj Sørensen

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj

Send lige en PM

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolaj,

Kan godt forstå at du gerne vil engageres i bestyrelsesarbejde. Her på Amino er det jo "bestyrelsesbørsen", men har indtryk af at det ikke er noget som bruges voldsomt meget. Jeg tror det bedste du kan gøre for at få dig en profil, som vil blive efterspurgt er at være aktiv i fora, på LinkedIn, netværksgrupper (hvis du gider at bruge tid på det) og pludselig så er der et match mellem det du kan og dem som står med behovet.

Du skal nok gøre meget ud af at fortælle hvad du kan bidrage med og selvom jeg ikke er tilhænge af aldersdiskrimination (hverken unge eller gamle), så tror jeg at betal bestyrelsesarbejde er noget, som kræver mere erfaring end det, som du beskriver her. Du skal jo også være obs på (det er du garanteret) at der jo følger et bestyrelsesansvar med opgaven - og det er ikke noget du skal undervurdere i disse tider (efter min mening!)

Når du søger bestyrelsesarbejde, tror jeg du skal være særdeles selektiv i dit CV - jeg er ikke sikker på at hverken sergent, sportsforeninger og ejerforeninger er noget som nødvendigvis tæller på positivlisten, hvis det er i virksomheder du ønsker at være bestyrelsesmedlem.

Hvad med at spørge i dit netværk om der er nogen der til en start kunne tænke sig at bruge dig i et advisoryboard og/eller bestyrelse - evt.ulønnet til at starte med, men med en aftale om honorering, hvis du bidrager positivt indenfor det område, hvor du har din styrke?

I vores virksomheder har vi ikke nogen professionel bestyrelse endnu, men forventer at have dette når vores software er færdigudviklet i efteråret og de krav/ønsker vi har til vores bestyrelse er allerede defineret. Vi ønsker følgende profiler:

- Person med juridisk baggrund (international - da vores software skal sælges i hele verden!)

- Marketing (som har forstand på marketing inden for B-to-B)

- Økonomi (bank, revisor eller lign. igen med fokus på internationale forhold)

- Forretningsmand (som gerne enten som direktør, eller iværksætter har drevet en forretning med softwaresalg, eller tung b-to-b)

- En fra Grafisk Branche eller reklame - eftersom det er dette segment vi skal ramme

Derudover har vi et krav om at bestyrelsen skal arbejde aktivt i forhold til business plan - altså ikke en tantebestyrelse!

Omkring honorar, vil vi som udgangspunkt tilbyde et mindre fast honorar (hvor formand får mere end øvrige medlemmer) - jeg forventer ca. 20.000 om året for et almmedlem og vel 50.000 for en formand! - derudover en klar incitamentsstruktur - enten i form af aktier og/eller bonus. 

Det er vores plan, men lad os nu se når vi kommer nærmere release dato.. Vi har overvejet om vi skulle etablere bestyrelsen nu, men fordi vores forretningsplan er så klar, som vi selv synes den er lige nu og udviklingen har stået på i så lang tid, som den har, så vil en bestyrelse på nuværende tidspunkt måske (er stadig usikker) have mindre betydning - især ift. omkostningerne!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Randers
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine input.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)