Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering istedet for topskat

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Larsen:
Hej Christian

Du kan blive tilknyttet som investor og investere dine penge i nye innovative iværksættere.

Www.idepitch.dk

Det gør vel ikke pengene skattefrie - det skal jo være beskattede midler man investerer. Herligt nok med lidt reklame for eget site Ronnie - men mener du at man kan spare i skatten holder den ikke - men at glæde andre innovative kan da være positivt, bare ikke lige det trådstarter vil.

Der er ikke en eneste ting trådstarter kan gøre ud over at udskyde skatten, og det står der jo flere gang at trådstarter ikke vil. 

VSO kan udskyde den så man kun betaler virksomhedsskat - men det fungerer jo kun hvis man har svingende indtægt, så der er andre år man kan tage pengene ud til noget der ikke giver topskat. Ellers opbygger man jo en kapital som når den komme ud vil udløse topskat og hvem ved hvad fremtiden bringer for topskatten, den kan være højere om xx år og der kan være kommet millionærskat til (Frankrig som eksempel og DK var jo også i nærheden)

Formueskat kan blive genindført - en stor indtægt på et senere tidspunkt kan betyde mindre pension fra det offentlige, måske den en gang bliver 0 for folk med indtjening eller formue over xxxx - i forhold til pensioner er der udlingingsskat som skal medvirke til at tage noget af fordelen ved forrige nedsættelses af topskatten bort fra pensioner indbetalt med fradrag - så - alt kan ske fremover. 

Pension er vel det bedste bud her - der kan idag tegnes livrenter i f.eks. Nordea som er opbygget så de i realiteten fungerer meget tæt på de gamle ratepensioner - lotteri elementet med levealderen er kraftigt nedsat og kan tages helt bort. Ved opsparing i pension beskattes man af formuetilvæksten med PAL skat på 15,3% hvilket er lavere end hvis midlerne står som frie midler og deri kan ligge en egentlig besparelse - der er ikke grænse for årlig indbetaling - og tager man den i pensionsalderen ud så beløbet er under topskat - ligger der en besparelse og ikke bare en udskydelse - men lever man - for ellers var det jo bedre at ha haft det sjovt inden.

Den gamle kapitalpension kan for 2013 konverteres til alderspension mod betaling af afgift på 37,3% mod ellers senere fremover 40%. Det bør alle efter min mening gøre - og man kan faktisk stadigt med fordel indbetale 27.600 kr på alderspension per år, da beskatning af tilvæksten der også kun sker med 15,3% - og der er så ikke yderligere beskatning ved hævning 

Tilbage står, at der ikke er skattefrie investeringer som lemper i topskatten ud over udskydelser og jeg ser samme problematik i et ApS - for vist kan pengene stå uhævede som ved VSO men hvad der genereres af overskud samlet, kan man jo ikke få sine fingre i, uden at skulle betale skat, og igen vil det beløb jo bare vokse (forhåbentligt Smile) og skatten formentlig kunne blive større - med mindre man tror, at man i DK om føje år vil kunne hæve store lønninger eller gevinster til lavere skat end i år. Eneste løsning i ApS formen måtte være kaptialgevinst ved salg, men den vil jo også være så høj - at man ryger i topskat med 51,5%

Jeg husker min egen topskat har været oppe i nærheden af 70% så alt i alt slipper man trods alt billigere, og skal måske bare glæde sig over, at tjene så godt at man fortjener topskatBig Smile

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:06
Isoleret privat set er jeg enig i at den bedste mulighed for at undgå topskat er ekstra indbetaling til pension.

Men har du et selskab så er det bare at investere i nye aktiver som kan øge indtægt på sigt.
Mange investeringer i nye virksomheder giver ofte et lille underskud som kan modregnes i det samlede regnskab i de første år. Vores skattesystem er indrettet dynamisk og er derfor et af de bedste i verden på den konto.
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:07

Hej Christian

Du får ikke et bedre afkast af dine investeringer end ved at investere i god markedsføring af din egen virksomhed.

Hvis der kommer så mange kunder, at du ikke kan klare det hele selv mere, så ansætter du personale som du kan lære op efter din måde at gøre tingene på.

Så tager du på ferie for overskuddet - og volá du er godt i gang med din pensionsinvestering.

Venlig hilsen,

Christian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15

Christian iMARKETING:
Hvis der kommer så mange kunder, at du ikke kan klare det hele selv mere, så ansætter du personale som du kan lære op efter din måde at gøre tingene på.

Det er jo unægteligt, at hvis man tjener endnu flere penge, så får man mere ud - men selve topskatten af det man vil ha til sig selv ændrer det ikke. Det er også korrekt at for nogen vil det være langt sjovere at ha andre til at arbejde og så kunne tjene penge på færre egne timer. Det kan så bare give andre problemer, i forhold til noget enkelt man har idag, så det er meget individuelt, om man trives alene eller vil drive større virksomhed.

Jeg synes det er et godt nok punkt og i alle fald er det vigtigt, at indrette klinikken på en sådan måde, at den er let at sælge når man en dag ikke selv vil mere. Der kan det at have ansatte der kan købe, eller måske i det mindste forsætte for en ny ejer, gøre det lettere at sælge. Husk også at have moderne midler hele vejen rundt, inkl kundekartoteker og IT systemer. Jeg kender til gamle lægekliniker som var næsten usælgelige fordi lægen næsten håndførte journaler hele vejen rundt

vh

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Christian Ravnkilde Olesen Skrevet kl. 19:44
Undskyld jeg ikke har været præcis nok. Jeg vil selvfølgelig investere pengene så jeg kan tjene flere penge med tiden. Men da jeg ikke kan tage. På flere kurser og trække fra end hvad jeg gør nu, så er der pt. Ikke så meget jeg kan investere i omkring mit job.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:52

det ville da også være tosset at skabe udgifter bare for at undgå topskat - så har du investeret det du vil og anser for at give pote i form af øget indtjening i din virksomhed - og føler du at du har nok i pension - så er det vel bare at være glad og taknemmelig og betale de der ca 51% på den øverste del af indtægten - det rammer jo kun den aller øverste del - så er alt godt investeret og pensionist tilværelsen lagt an som du vil, så smil til verden og betalt

vh

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 21:23
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 21:25
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 15:29

Hejsa,

Tror jeg ville tænke lidt over risikoprofil. Høj risiko er lig med større potentiale for højt afkast men også for evt. tab af investeringen eller dele af den. Kun du kan bestemme din risikoprofil. Profesionelle kan rådgive dig om skatteforhold. Risiko afhænger også af din alder ift. forventet pensions tidspunkt.

Håber du kommer frem til en god beslutning.

hs

Martin

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)