Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investering istedet for topskat

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Christian Ravnkilde Olesen Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selvstændig fysioterapeut. Jeg vil gerne istedet for at betale topskat, prøve at gøre noget med mine penge der gør jeg betaler topskat.

Investering af en eller anden art, så jeg evt. Kunne få en lidt bedre pension, eller gå på pension nogle år før, med penge der er sparet op.

Lige nu har jeg et personligt ejet virksomhed og betaler skat af overskuddet.

Men måske man skulle lave noget ApS og Holding, for at investere i investeringsfond eller boliger eller andet.

Er der nogle kloge hoveder herinde der har gode ideer til hvordan jeg bedst muligt agerer med mine penge
Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:17
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:45

ChristianOlesen:
Lige nu har jeg et personligt ejet virksomhed og betaler skat af overskuddet.

Når det er en persomligt ejet virksomhed, kunne du jo overveje VSO, der betaler du skat af t du hæver.

Og virksomhedskat af det du opspare i virksomheden (lige nu 25%, måske 22% i år 2014), ligesom i et ApS.

Læs mere om VSO her.

Tilmeldt 30. Dec 12
Fra  Christian Ravnkilde Olesen Skrevet kl. 20:53
Yep. Den er jeg klar over. Men kan jeg investere i noget istedet for at udsætte skattebetalingen.
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:02

ChristianOlesen:
Yep. Den er jeg klar over. Men kan jeg investere i noget istedet for at udsætte skattebetalingen.

Du kan altid invistere idin virksomhed, og derved trække udgifterne fra i skat.

hvad angår pensionen, er der jo et vis beløb du må indsætte om året (har ikke lige tallet her)

Hvis du vil slippe for top skat, og skal invistere, så hvorfor ikke invistere i noget du senere kan bruge som kapital til at omdanne virksomheden til et ApS. F.eks invitar

Tilmeldt 30. Dec 12
Fra  Christian Ravnkilde Olesen Skrevet kl. 21:13
Lave ApS er ikke noget problem at lave, da pengene er til det. Men jeg vil bare gerne vide om der er noget godt at investere i hvis jeg har 5.000 til 50.000 om året jeg kan føre ind i et andet firma, som udelukkende er investering i f.eks bolig, aktier, salg fra hjemmeside osv.
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 21:27

Når virksomheden er personlig ejet så skal du betale skat af de penge du trække ud for at investere i.
Du kan dog i år og i 2014 trække maks 30% af din overskud og indsætte dem i din pension skattefrit.
I din pensionskonto kan du selv finde ud hvad du vil investere i.

Tilmeldt 30. Dec 12
Fra  Christian Ravnkilde Olesen Skrevet kl. 21:52
Jeg ved det. Men jeg vil gerne vide om der er nogle der har en god ide til hvordan jeg nemmest bruger de penge til at yngle til når jeg engang ikke har lyst til at være på arbejdsmarkedet mere eller til en ekstra bunke penge når jeg blive pensionist. Evt. Lave et ApS, hvis det indgår i forslaget
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21

Helt overordnet kan du kun udskyde skat og det er også idag begrænset. betal din skat med eller udenglæde , udnyt udskyddlses hvis det giver mening, og det er så det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 22:34
Hej Christian

Du kan blive tilknyttet som investor og investere dine penge i nye innovative iværksættere.

Www.idepitch.dk

De bedste hilsner
Ronni
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)