Jeg arbejder med salg for flere virksomheder og har brug for hjælp til at komme i gang med CRM, jeg søger ikke en kæmpe forkromet løsning, men en enkel løsning hvor det primære er styring af kunde/emner, sælger, mail og nyhedsbreve. Kigger jeg på nettet skal jeg betale for en hel masse jeg ingen brug har for.
Hvem kan hjælpe mig med gode ideer
Det er ikke et spøgtsmål der er ligetil for det er 100% afhængigt af hvad din hverdag er. Jeg selv hader web baserede systemer men mange sværger til dem. Problemet med CRM er at de alle har gode og dårlige funktioner og det er en præference ting.
Et vigtigt valg er sælger du til personer eller organisationer/virksomheder. Jeg sælger hovedsageligt til grupper af beslutningstagere (løsninger over DKK500000) så jeg ser på organisationer og derefter på personerne i dem. Hvis du sælger kontorartikler er det vigtigere at have information om Bente Jørgensen i TDC end at have information om komplekse beslutningesprovesser.
Af contact managers er ACT den mest solgte/brugte i verden. Jeg brugte den for mange år siden og den var fantastisk til at organisere egne arbejdsopgaver og små grupper, og er sikkert kommet langt videre på 10 år.
SuperOffice er fantastisk brugervenligt og det bedste jeg har brugt til at holde overblik over centrale ting og gruppers kommunikation - dejlig projektstyring men meget få faciliteter
Jeg bruger selv systemet Goldmine som er super til at automatisere diverse processer, men er noget mere klodset i layout. Til gengæld kan du lave de mest fantastiske effektiviseringer af din hverdag, specielt hvis I er flere der arbejder sammen, og har den fordel at du hav hvad man kalder concecutive users - hvilket betyder at du (hvis du vil) kan give en licens til alle dine samarbejdspartnere og man kun betaler for det antal der er logget ind på samme tid. Til specielt nyhedsbreve er Goldmine det mest geniale jeg kender, da det ikke er maj nyhedsbrev - men nyhedsbrevet 4 måneder efter vi sendte besked nr1 - ergo ting der er "nyheder" for den enkelte - ikke for hele verden.