Nu er jeg selv medlem af Venstre og har for en del år siden også været byrådskandidat, Jeg har været i praktik i Folketinget i 9. klasse og en masse andet. Men Selvom jeg er medlem af et parti og hans tilfælde stiller op for det, så er man jo nødvendigvis ikke enig i alt hvad det parti mener. Derudover er der jo også som andre siger stor forskel på landspolitik og lokalpolitik ....
Du kan jo overveje hvormange der er medlem eller sidder i et byråd for Socialdemokratiet, som er enig med Helle's blå politik :-)
- vil han i folketinget så er det de store partier der er bedst til det og det er der så en masse grunde til.
Socialdemokraterne får jo ingen stemmer ved næste valg, DF er nok for ekstreme til ham, liberale for lille, men tror på de vokser over de næste mange år, konservative er ude ved næste valg eller ihvertfald meget få mandater hvis ikke de snart får givet barfod det spark i røven han skulle have haft da han første dag meldte sig i politik,, manden har intet godt gjort får dette land også skyld i vi fik den amatør regering vi har, havde han ikke flirtet med vestager i valgkampen havde blå blok ikke mistet de sidste værdifulde stemmer som så gik til de radikale, SF behøves jeg ikke en gang at nævne.
Det vil også være godt at få nogen som har både erhvervs erfaring og forstand på økonomi ind i maskinrummet af denne lille rodebutik vi kalder Danmark.
Og jo der er da nogen men det er så længe siden de har været ude i den virkelige verden at det deres erfaring ikke er tidsvarende.
Du glemte Enhedslisten, der ligger tæt op af de holdninger, han har fremkommet med i medierne. Og Enhedslisten ser også ud til at vokse meget ved næste valg.
Nævnte dem ikke med vilje grundet de ikke er relevante.
De har ikke samme værdi grundlag som ham, nu er jeg ikke inde i hans hoved men ikke hvad jeg har hørt ham snakke om.
Det som er med enhedslisten er at de har nogen fornuftige ideer til hvordan man skal behandle mennesker men absolut ingen ide om hvordan man tjener penge.
Der eneste de kan komme med er lappeløsninger til lidt skatteinddrivelse men jo ikke nogen økonomisk plan for hvordan man skaber vækst og rigdom i landet danmark.
Og selvom det lyder skide liberalt og følelses forladt så kommer vi ingen vegne uden penge, tænk på din egen lille økonomi, du kan godt flytte rundt på dine penge så de går til forskellige ting, men det er jo ikke noget du bliver rigere af på den lange bane.
Får vi ikke skabt noget indtægt kan vi ingen af de andre fine ting vi ønsker.
Vi må lærer at dele tingene op i rigtig række følge og gøre hvad der kræves for at nå vores mål.
I stedet for som nu at gøre en masse ting halvt.
Det lyder flot, men på den lange bane bliver vi ikke rigere og befolkningen får det ikke bedre, de gamle ikke gladere og børnene ikke klogere.
Måske hvis det går godt i resten af verden (som er det eneste der kan redde helle t) eller ihvertfald eu landene men hvad så når det går dårligt igen så ryger vi en gang til.
Vi skal skabe vores rigdom selv og tilpasse os den verden vi lever i ud fra de værdier vi har.
Skattestop, afdragsfrie lån og finanssektoren egenrådighed var faktisk tre af de væsentligste årsager til den økonomiske kriser, der gør, at vi i dag ikke tjener penge. Enhedslisten var imod disse tiltag - ligesom hr. Valentin var det.