Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på forside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg ønsker at lave SEO på min forside, men står i det problem at jeg ikke benytter statisk forside - så ved ikke hvordan der fungere så. 

Jeg har et par spørgsmål som jeg ønsker svar på: 

1. Jeg vil have tekst på min forside, men det er ikke en statisk forside. Er der mulighed for det alligevel og stadig vil kunne lave SEO på forsiden. Jeg benytter themet wootique til wordpress

eller 

2. Kan man flytte alle sine data fra forsiden hen på en oprettet side som man så benytter til den statisk forside. Jeg har f.eks en shortcode til produkter men ikke slideren som er på min forside. du kan se siden her www.gocykel.dk 

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:28

Simon Andersen:
1. Jeg vil have tekst på min forside, men det er ikke en statisk forside. Er der mulighed for det alligevel og stadig vil kunne lave SEO på forsiden. Jeg benytter themet wootique til wordpress

Kan du ikke tilføje en tekst under alle produkterne?

Ellers kan du jo tilføje en widget som kort forklare omkring siden.

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 10:32

Internexus:
Kan du ikke tilføje en tekst under alle produkterne?

Jeg ønsker ikke en tekst om produkterne, men mere (som de fleste webshops har) en tekst på omkring 400-500 ord i bunden af siden. Har forklarer man overordnet om siden og dens produkter <-- altså for SEO'ens skyld. 

Kan du forklare mere om det widget der? Og er det muligt stadig at lave SEO altså titel, meta beskrivelse osv

Mvh Simon Andersen

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:33

Simon Andersen:

Jeg ønsker ikke en tekst om produkterne, men mere (som de fleste webshops har) en tekst på omkring 400-500 ord i bunden af siden. Har forklarer man overordnet om siden og dens produkter <-- altså for SEO'ens skyld. 

Det var også det jeg skrev :)

Simon Andersen:
Kan du forklare mere om det widget der?

En helt alm. widget i din sidebar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:36

Du kan indsætte en statisk tekstblok i bunden af din forside. Jeg ved ikke om dit theme understøtter det. Hvis ikke, kan en wordpress kyndig hurtigt fikse det.

Alle dine købs- og læs mere knapper er nofollow. Det er en dårlig idé at benytte nofollow internt, da du dermed fortæller google at du har indhold du ikke kan/vil stå inde for. At det er nødvendigt på sider med flere links til samme underside, hos dig produktside, er en almindelig seo-misforståelse.

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 10:41

Okay jeg vil kigge nærmere på om mit theme understøtter den statiske tekstboks. 

- Jeg har ellers altid fået af vide, at affiliate links skal være nofollow men det er måske forkert? Men mine "læs mere" knapper skal selvfølgelig ikke være nofollow, da de ikke linker ud? Er det rigtigt forstået? 

Karsten Sønderup Hansen:
At det er nødvendigt på sider med flere links til samme underside, hos dig produktside, er en almindelig seo-misforståelse.

Kan du forklare denne sætning lidt nærmere Karsten? 

Mvh SA

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 10:51

Lige til det med nofollow, jeg benytter External Links pluginnet - nogle som kan fortælle hvordan jeg gør sådan at mine "læs mere" knapper på forsiden ikke har nofollow. Det er siden gocykel.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Jeg så ikke i farten at din købsknapper er betalte links. De bør selvfølgelig laves nofollow.

Simon Andersen:

Karsten Sønderup Hansen:
At det er nødvendigt på sider med flere links til samme underside, hos dig produktside, er en almindelig seo-misforståelse.

Kan du forklare denne sætning lidt nærmere Karsten? 

På din side har du to tekstlink til hvert produkt. Teksten 'Thule cykelholder - RideOn til 2 cykler' (af "høj" værdi) og læs mere knappen (af "lav" værdi). Google bruger det første link, så det er unødvendigt og sender et forkert signal, at sætte nofollow på læs mere knappen. Mange tror det er nødvendigt for at google bruger det "bedste" link.

" target="_blank">

Tilmeldt 5. Apr 12
Skrevet kl. 11:59

Tak for svaret Karsten 

Har du/i andre kendskab til External Links pluginnet - det sætter automatisk nofollow på mine external link, men desværre også på min "læse mere" knap som ikke er external. Hvad nogle hvordan det kan ændres i pluginnets indstillinger. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:48
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)