Kan man godt vente med at betale skat, moms og så videre, hvis man nu har et firma (fx en prostitutionshjemmeside) som B-indkomst, altså bare lade pengene stå i firmaet, og når man så fx har samlet 4-5 mio. kr. sammen, lade dem beskatte med de 42 % (B-indkomstskatten)?
Eller skal man betale moms og skat hvert eneste år, uanset hvad man gør?
skatten kan du betale i Virksomheds Skatte Ordning (VSO) hvor du betaler 25% aconto skat, når du så hæver pengene betaler du så differencen mellem de 25% og din egen trækprocent.
Regeringen er ligeledes ved at snakke om at sænke VSO til 22% istedet for 25% (men der går nok et år eller 2 før det er igennem)
Okay. Men hvis VSO sænkes til 22 % fra 25 %, skal man vel betale mere i skat, fordi differencen mellem 22 % og ens trækprocent er større end differencen mellem 25 % og ens trækprocent. Er det ikke korrekt?
Okay. Men hvis VSO sænkes til 22 % fra 25 %, skal man vel betale mere i skat, fordi differencen mellem 22 % og ens trækprocent er større end differencen mellem 25 % og ens trækprocent. Er det ikke korrekt?
du betaler ikke mere i skat af den grund, VSO er jo beregnet til at man spare op i virksomheden derved betaler du jo mindre i skat af det du spare op.
Når du hæver pengende af det opsparede overskud bliver skatten dat samme, da du betaler personlig skat, om det så 22% eller 25% du har betalt i forvejen er jo lige meget.
1. Man betaler 25 % (snart 22 %) pr. år for at spare op i virksomheden.
2. Når man så skal trække pengene ud til forbrug, er det differencen mellem 25 % (snart 22 %) og ens normale trækprocent på A-indkomst (for mit vedkommende 38 %), man skal betale.
I alt skal jeg altså betale 25 % + 38-25 % = 38 % af mine penge, og for fremtiden vil det blive 22 % + 38-22 % = 38 %.
1. Man betaler 25 % (snart 22 %) pr. år for at spare op i virksomheden.
Ja det op sparede er beskattet med 25%
2. Når man så skal trække pengene ud til forbrug, er det differencen mellem 25 % (snart 22 %) og ens normale trækprocent på A-indkomst (for mit vedkommende 38 %), man skal betale.
Ja når du trækker pengende ud af det opsparede overskud, er det korrekt. Man betaler kun skat med ens træk procent.
I alt skal jeg altså betale 25 % + 38-25 % = 38 % af mine penge, og for fremtiden vil det blive 22 % + 38-22 % = 38 %
Ja det er rigtigt din trækprocent vil altid være den samme når du hæver pengende.
Men husk lige hæve rækkefølgen
Jeg vil råde dig at få en revisor på, når du skal have VSO.
Læs gerne DETTE LINK OM VSO det vil give lidt forståelse. Dit regnstykket er korrekt forstået men % er forkert, for din skat er ikke 38% men formentlig 44% hvis du bare har bundskat inkl. am bidrag. De 38% fremkommer kun fordi du har fradrag og al ny indtægt vil være til 44% mindst
Det er normalt ikke en ide at lade pengene stå på hjemmesiden med mindre du feks betaler topskat så hæv hvert år op til den grænse og er du ikke over den, så undlad VSO med det ekstra adm det giver
Du er givet med på reglerne om prostituion, hvor det ikke som sådan er ulovligt at være prostitueret (men momspligtigt) Derimod er det ulovligt at tjene penge på andres prostitution. Jeg skriver det bare fordi du kalder det prostitutionshjemmeside - alle ved jo at EB har massageannoncer så alt er muligt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER