Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed - Skal jeg gøre det?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil meget gerne stifte et I/S, og lave en webshop hvor jeg selvfølgelig skal sælge et eller andet. Jeg er dog kun 16 år gammel og går på handelsgymnasiet, mit spørgsmål er så, skal jeg bare springe ud i det? Finde en god partner at starte det med og så bare komme igang?

I såfald hvis i mener jeg skal det kunne jeg godt bruge en partner til at starte en virksomhed sammen med mig, så send mig gerne en PB hvis det har nogen som helst interesse. 

Mvh.

Søren

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 00:00

Hej Søren,

Det er fedt at du har det "drive"! :) Men som 16 årig er det måske lige tidligt nok? - Har du tænkt over hvad du ville sælge på shoppen f. eks? :)

Vh. Mehmet Aslan 

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03

Har ikke slået mig fast på et marked, og valgt produkt. Men tænker lidt hvis man har modet, drivet og engagementet hvorfor så ikke gøre det som 16 årig, hvor du ikke rigtig har noget at miste?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10

SorenBP:
hvorfor så ikke gøre det som 16 årig, hvor du ikke rigtig har noget at miste?
Det har du da - du skal dels ha dine forældre til at garantere for dig til du blir 18 og du skal dels ha lavet samarbejde med en (I/S) som du ikke engang i dag kender og alt du taber af penge mister du eller dine forældre helt personligt hver en krone

Du kan da tabe alt muligt - hver en krone du taber skal du da selv betale - så start med at finde en ide - en mulig partner - et par forældre som gerne vil tage det økonomiske ansvar til I bliver 18 - Uden det KAN du slet ikke komme igang - og så siger du tilmed at du ikke har valgt marked og produkt - Du må lige lidt længere inden du får et ordentligt svar og du er 16  ikke 12 trods alt - så  - come-on - læg strategi - find ud af om der er forældre som vil skrive under på at tage ansvar for dig eller jer - og så - når du ved det - kan du få masser af gode råd herinde, men uden OK fra forældre til at stifte virksomhed hvor de tager ansvaret, så er alt desværre ikke ret aktuelt. ROS for initiativ - KRITIK for ikke at køre den lang nok inden du spørger - MEN - held og lykke med projektet

vhy

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:17

Har tydeligvis ikke udtrykt mig godt nok.

Bare rolig jeg er da klar over de forskellige tab som der altid er mulighed for. Jeg har derfor efterhånden skaffet mig en del kapital og også været med på en webshop engang, og er udemærket klar over at der naturligvis er konsekvenser hvis det går skidt. Men problemet for unge lige i tiden er jo præcis at de vejer problemer og muligheder for tab større end muligheder for gevinst og en sund forretning. Strategien, planen og forældre er der helt styr på, idéen skal bare helt på plads, webshoppen skal laves og så skal der en partner og nogle gode leverandører til. 

Jeg har den holdning til det, at bedre gøre det en dag for end en dag for sent, men man skal da naturligvis være klar over hvad det indebærer.

Men mange tak for dit indput, det er dejligt med nogle der har forstand på tingene som kan sige til en hvad der kræves.

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 00:19
Hej Søren,

Ved siden af det økonomiske som kan miste, så er der også et andet vigtigt aspekt som du bør overveje/huske: Modet? :) hvad sker hvis du grundet din unge alder ikke får succes med det, også brænder nallerne og mister modet? :) Hvordan prissætter man det? :)

- Ro på... :) så længe du har det "drive", så skal nok komme!

Vh. Mehmet Aslan

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:22

Præcis, mener at hvis man har drivet og engagementet og et hvis kendskab til handel skal man nok kunde klarer den. Selvfølgelig er muligheden for at brænde nallerne og miste modet der altid, men der er jo samtidig ingen der siger det skal blive en succsess med det samme, det kunne jo være noget man startede op mens man gik i gymnasiet og så gik all-in på når man havde tiden til det. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46680
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26

SorenBP:
Bare rolig jeg er da klar over de forskellige tab som der altid er mulighed for. Jeg har derfor efterhånden skaffet mig en del kapital og også været med på en webshop engang, og er udemærket klar over at der naturligvis er konsekvenser hvis det går skidt. Men problemet for unge lige i tiden er jo præcis at de vejer problemer og muligheder for tab større end muligheder for gevinst og en sund forretning. Strategien, planen og forældre er der helt styr på, idéen skal bare helt på plads, webshoppen skal laves og så skal der en partner og nogle gode leverandører til.

OK ja den var ikke lige til at fatte for du skrev:

Jeg er dog kun 16 år gammel og går på handelsgymnasiet, mit spørgsmål er så, skal jeg bare springe ud i det? Finde en god partner at starte det med og så bare komme igang?

Det lød som om du ville ha råd OM fra eller til - men du søger en partner - TIL HVAD  - penge eller kunne et eller andet?

Kan du tåle sandeheden - JEG tror ikke du er helt klar - jeg tror du skal rykke længere frem, vide mere hvad du vil, evt ha OK fra statsamtet til at køre virksomhed som 16 årig og DER søge partner - Kender du ikke idag ham/hende som du vil ha ind - så tror jeg det er en lang rejse. Tag hårdt i, skaf tilladelsen selv og vid hvad du vil, og skaf partner derfra er mit råd - 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)