Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

App - hvad koster det mon?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 316
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

I min egen lille daglige tankegymnastik kom jeg til at tænke over - "hvad koster det mon at lave en app/spil som eksempelvis Hay Day?" Hvis du ikke kender det, så er det vist en fornyelse af Farmville som app. (I think).

Nogle som tør give et løst bud? Hvad koster sådan et ganske avanceret spil at få udviklet?

https://itunes.apple.com/us/app/hay-day/id506627515?mt=8

(ps. Søger ikke konkrete tilbud fra udviklere, blot en hurtig tankeudveksling omkring apps)

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Fra  BlueOffice Solutions ApS Skrevet kl. 17:45

Hvor længe er et stykke snor :-)

Jeg arbejder i software-industrien, og ville sige, at det er afhænger af, hvordan du vil gør det.

1) Ansæt en fuldtids programmør og grafiker 35,000 til 45,000 om måneden.
2) Ansæt en ukrainsk selskab omkring 250 i timen per person.
3) Annoncer på Elance for en programmør og grafiker for bud så lavt som $5 per time.
4) Gør det som et partnerskab med en grafiker og programmør.

Hvor lang tid det vil tage, vil være afhænge af, hvor meget du er færdig med et komplet design af hvad du ønsker gjort. Jeg vil gætte på, at den grafiske designer og udvikler kunne producere noget næsten det samme i 6 måneder (jeg har ikke set App, så dette er et gæt). Så vi taler om 2000 timer.

omkostningerne ville variere fra cirka 500,000 ned til omkring 50.000 (eller gratis).

Nu skal du have ekstramateriale og markedsføring!!!!

Jeg håber at du kan forstå mit dansk (jeg er englænder og få lidt hjælp fra google oversætte)

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 17:49

Hej blueoffice

Tak for dit svar - jeg er klar over, at det er lidt diffust spørgsmål at stille.

Mit indlæg var netop også, blot for at give mig en føling af - laver man apps for flere millioner eller arbejder man på mindre budgetter, selv med de "store" apps.

Men tak for dit svar.

Tilmeldt 26. Feb 13
Fra  BlueOffice Solutions ApS Skrevet kl. 18:24

Jeg ville gætte på at de store firma bruger masse af penge

Tilmeldt 26. Feb 13
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 18:34

Martin:
Mit indlæg var netop også, blot for at give mig en føling af - laver man apps for flere millioner eller arbejder man på mindre budgetter, selv med de "store" apps.

Det kommer an ambitionsniveau og hvilken kvalitet man er villig til at betale for. Hvis du ville bestille Hay Day hos et af de bedre app bureauer ville du nok være i millioner. Man kan også få det billigere, enten hos mindre bureauer eller ved at outsource. Der her øges risikoen også for, at resultatet ikke bliver som forventet.

Herefter ligger der så løbende udvikling og vedligeholdelse, hvilket heller ikke er billigt.

Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 19:15

Hej

Tak for jeres svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)