Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hacket hjemmeside

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er en, der kan hjælpe mig...

For få år siden lavede jeg en hjemmeside for mine svigerforældre. De havde haft en meget dårlig oplevelse med et arkitektfirma og de vandt da også et stort erstatningsbeløb i retten (desværre havde Arkitektfirmaet i mellemtiden skiftet cvr nummer, så de fik fik aldrig deres penge).

I juni skal de i retten, da Arkitektfirmaet har stævnet dem, da de vil have dem til at lukke hjemmesiden (de har også tilbudt dem et stort beløb for at lukke hjemmesiden, men det vil mine svigerforældre ikke).

Desværre er hjemmesiden "på mystisk vis" nu blevet hacket og når man har været på hjemmesiden i ca. 5 sekunder, så linkes man videre til noget "spam", som så iøvrigt er blevet meldt til Microsoft. Tænker selvfølgelig at det er Arkitektfirmaet, som har "sørget" for dette, men det kan jo også være et tilfælde. Er der nogen, som kan finde ud af, hvem der har gjort det (mod betaling selvfølgelig) eller er det helt umuligt at finde ud af sådan noget?

Hjælp - hvad gør vi?

Siden hedder link fjernet af moderator

Håber at høre fra en af jer :-)

Hilsner

Marianne

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 13:06

Hej Marianne.

Har du ikke mulighed for at få kørt en backup op på siden igen?
Enten ved at I selv har haft taget en - eller ved at jeres hostingudbyder skulle have en liggende.

Derudover er det måske værd at nævne hvad siden måtte være bygget i. Om det er i et givent CMS system (Joomla, Wordpress osv) eller om det eksempelvis er skrevet som en ordinær HTML side.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:15

Casper Tofte:
Derudover er det måske værd at nævne hvad siden måtte være bygget i
Jeg vil gætte på Joomla? http://demo.rockettheme.com/?template=mynxx 

Man kan lave redirect på mange forskellige måder (HTML, PHP eller via .htaccess), så du skal ind og kigge via en FTP client.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:20

Hej Marianne,

Fra hjemmesiden kaldes et script, som dirigerer den besøgende videre videre til en anden side.

Det kan skyldes et sikkerhedshul i det tema eller de funktioner, som hjemmesiden er bygget af.

Det behøver på ingen måde være noget, som relation til dine forældres mellemværende.

Da Aminos regler forbyder udhængning af navngivne virksomheder eller personer - er linket til hjemmesiden blevet fjernet, og dit indlæg er anonymiseret. Derved slipper vi for at slette dit indlæg, og du har muligheden for at få hjælp til fjernelse af scriptet fra hjemmesiden.

Jeg vil da benytte lejligheden til at anbefale, at I ved samme lejlighed får givet hjemmesiden et sikkerhedstjek, så sikkerhedshullerne bliver lukket.

Ellers risikerer I, at sidens sikkerhed kompromitteres igen, kort tid efter den er renset.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Taastrup
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:20

Du kan også prøve at fremlægge sagen for dem der hoster siden og spørg om log filer, de er selvfølgelig ikke forpligtet til udlevere noget

De burde kunne se om der har været noget mistænkeligt inde og pille

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:28

John Nielsen:

Da Aminos regler forbyder udhængning af navngivne virksomheder eller personer - er linket til hjemmesiden blevet fjernet, og dit indlæg er anonymiseret. Derved slipper vi for at slette dit indlæg, og du har muligheden for at få hjælp til fjernelse af scriptet fra hjemmesiden.

Hvad? Den må jeg lige have igen? Så længe indholdet ikke er på Amino, men er på den linkede side, så kan der da ikke være noget galt med det?

Jeg kan forstå, at Amino ikke vil lægge spalteplads til "udhængning" af firmaer - men et link til en side kan i da på ingen måde have ansvaret for?

Bliver dette link til Trustpilot til en virksomhed med score på 1.4/10 og en masse "udhængning" også fjernet? 

Til trådstarter:

Som det er sagt, er der nok sneget sig et "ondartet" script ind, som viderestiller til siden. Jeg kunne dog ikke genskabe problemet her på min Mac med Chrome som browser. Var på siden i flere minutter og klikkede rundt uden der skete noget.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 13:32

Elias Sørensen:
Jeg kunne dog ikke genskabe problemet her på min Mac
Klikkede du rundt i flere minutter? For hvis jeg åbner vinduet og lader det stå, så viderestiller den, men ikke hvis jeg bruger siden. Smile

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 13:36

Daniel B. Nielsen:

Elias Sørensen:
Jeg kunne dog ikke genskabe problemet her på min Mac
Klikkede du rundt i flere minutter? For hvis jeg åbner vinduet og lader det stå, så viderestiller den, men ikke hvis jeg bruger siden. Smile

Først lod jeg den stå nogle minutter, der skete ikke noget. Derefter prøvede jeg at klikke rundt, bevæge musen rundt i samme vindue et stykke tid, og intet skete.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:42

Elias Sørensen:

Hvad? Den må jeg lige have igen? Så længe indholdet ikke er på Amino, men er på den linkede side, så kan der da ikke være noget galt med det?

Jeg kan forstå, at Amino ikke vil lægge spalteplads til "udhængning" af firmaer - men et link til en side kan i da på ingen måde have ansvaret for?

Der er i indlægget en omtale om en "mistanke om hacking" fra det pågældende firma imod hjemmesiden. Den mistænkeliggørelse og udhængning kan Amino selvfølgelig ikke medvirke til.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:20

1000 tak allesammen - tog fat i hostingfirmaet, som en af jer skrev. De hjalp og fjernede det script, som drillede.

Endnu engang tak. God weekend.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)