Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af fri telefon mm.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer 

Jeg har behov for lidt vejledning angående beskatning af fri telefon mm.

Jeg er medejer af en ikke-registreret hobbyvirksomhed, altså med en omsætning på under 50.000 kr./år. Derudover har jeg et fast job, som skattemæssigt placerer mig i topskatten, så Skat vil tage størstedelen af overskuddet i hobbyvirksomheden. Jeg tænker derfor i frynsegoder for at minimere Skats andel og maksimere mit eget udbytte.

I den forbindelse vil jeg lade hobbyvirksomheden betale:

• Etablering af ADSL inkl. fastnettelefon

• ADSL abonnement inkl. fastnettelefon

• Samtaleudgifter til fastnettelefon

• Indkøb af mobiltelefon

• Samtaleudgifter til mobiltelefon

Jeg vil herefter lade mig beskatte af 3000 kr./år for fri telefon. Kan jeg slippe af sted med det med ren samvittighed, eller er der noget, jeg har overset?

Jeg er klar over, at jeg har været inde på ADSL problematikken i en tidligere tråd for nogle måneder siden, men det var inden min mobiltelefon døde af alderdom. Jeg håber derfor, at en af Aminos skattekyndige ekspert kan komme med en samlet vurdering af min profitmaksimeringsstrategi.

Mvh. Jakob

Lind Tolborg Design

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 16:04
det tror jeg ikke der er problemer i.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:06

Det "tror" jeg så at der er. Der er den lille finesse at det vi taler om her er en personlig virksomhed og den standardiserede beskatningsværdi på 3.000 kr. gælder kun for lønmodtagere herunder for lønmodtagere i egne selskaber.  Så beskatningen vil være en andel af de faktiske udgifter svarende til den private benyttelse og den er alt andet lige høj og tilnærmelsesvist 100% ud fra det oplyste om virksomheden.

Lav en ordning med arbejdsgiveren i stedet som en såkaldt bruttolønsordning hvis ellers denne vil.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 09:30

Skattekonsulenterne:
Der er den lille finesse at det vi taler om her er en personlig virksomhed og den standardiserede beskatningsværdi på 3.000 kr. gælder kun for lønmodtagere herunder for lønmodtagere i egne selskaber.

Tak for dit svar.

Hvilket krav gælder der for at opnå status af "lønmodtager i eget selskab"? Er der nok at være en momsregistreret enkeltmandsvirksomhed, som man driver efter virksomhedsprincippet. Alternativt et I/S, da vi er to personer.

Mvh. Jakob

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:29

Nej du/I skal have et ApS eller et A/S. Jeg ved godt at der er mange personligt erhvervsdrivende og deres revisorer som anvender de 3.000 kr. men det holder ikke for en nærmere prøvelse hos Skat.   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Bogense
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:01

Kig på den hjemmeside som SKAT har.

For selvstændig erhvervsdrivende skal der trækkes kr.1810 til taletid + abbonnement + moms til privat, hvis man har telefonen hjemme, her medregnes også mobiltelefoner der tages med hjem, og som derved kan bruges privat. Beløb over dette er til firmaet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Hej!

Det er da rigtigt hvad der skrives, dog går den forbløffende ofte igennem med kr. 3000 af fri telefon.

/Peter 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)