Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel hjælp søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står i situationen at jeg har et nyhedsbrev med en masse brugere og en blackliste af folk der skal afmeldes. Normalt havde jeg gjort det manuelt med én af gangen, men nu har jeg samlet en hel ny liste op og min blokerings liste består af alle tidligere afmeldinger, så jeg håber i kan hjælpe mig her i stedet.

Det ene excel ark består af en masse kolonner med informationer på brugeren. Hver bruger har en række med sine informationer (Navn, email, alder, by, etc). Disse data står beskrevet i toppen af række 1, herunder er hver bruger så med alle sine data. Hvordan kan jeg fjerne en hel række baseret på om emailen matcher den email jeg har på min blokerings liste? 

Kort sagt, hvordan renser jeg min gode liste over brugere, og fjerne hele deres række, hvis jeg har dem på min liste over emails der ikke skal sendes til?

Pft, 

Dbh

Alexander

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 20
Fra  SoMoWeb Development Skrevet kl. 21:56

Hej.

Fandt et par links der måske kan hjælpe dig.
Jeg ville nok prøve deres kode eksempler. Hvad jeg dog lige kan se så skal du stadig gøre noget manuelt men det gør måske lidt hurtigere :)

http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=66221
http://www.ozgrid.com/forum/showthread.php?t=77812 

EDIT:

Fandt lige et meget bedre link. Tror det er præcis det du leder efter:
http://www.mrexcel.com/forum/excel-questions/686091-visual-basic-applications-match-against-blacklist-delete-row.html 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 22:01

Hej Alexander

Når jeg sidder og læser dit indlæg, er der en ting, som slår mig. Hvorfor bruger du ikke bare et program til at håndtere dine tilmeldte, og til at designe dine nyehdsbrev i.

Jeg bruger selv mailchimp..det er skidegodt, relativt nemt, og så kan folk selv tilmelde sig, og afmelde sig fra dine lister.

Fik jeg nævnt det er gratis, hvis du har under 2000 tilmeldte til dine nyhedsbreve.

Smid en besked i min indbakke, så skal jeg nok fortælle dig lidt mere om det, hvis du er interesseret.

Hvis du har en helt særlig grund til at administrere det i excel så vil jeg godt høre den :)

mvh

Simon

ps. Du kan nemt og enkelt overføre dine nuværende tilmeldte fra excel til mailchimp.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 22:14

Anders, Tak for links! Jeg smider en besked inde i deres fora om et øjeblik.

Simon, Jeg bruger allerede MailChimp men jeg ønsker at lave en test udsendelse igennem CampaignCommander (EmailVision), og uploade min nye liste helt ren, for at sikre at jeg respekterer ønsker fra tidl. afmeldte brugere, som måske ved en fejl har tilmeldt sig igen. Tak for tippet. :-)

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 09:24

Er din blokeringsliste i en anden Excel fil?

Er det e-mailadressen er skal anvendes som kriterie for sletningen?

Det kan klares med VBA-kode, som jeg kan konstruere. I givet fald er du velkommen til at kontakte mig direkte.

Mvh
Peter Braagaard

Tilmeldt 12. Apr 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 10:32

Hej Alexander.

Du kan klare det meget lavpraktisk.

LOpslag's syntaksen er lidt kompleks, men når man kan den kan nedenstående gøres på få minutter selv med MEGET store dataark...

1)

Læg dit blackliste-ark ind i en fane i samme "workbook"/fil som modtagerne.

BLACKLISTEN skal være en liste hvor første kolonne er emailadressen.

2)

I dit ark med modtagere skal du lave en extra kolonne med et LOpslag, der slår den relevante emailadresse op i blackliste arket.

Syntaksen er

=Lopslag(Værdi til opslag;Liste det skal slås op i;kolonne der skal returneres;NÆRMESTE eller præcis)

Den sidste parameter er lidt underlig men MEGET vigtig.

Konkret, for række 2, hvis emailen i modtager arket står i kolonne B, og blackliste arket hedder "BLACKLIST"

=Lopslag(B2;BLACKLIST!A:C;1;FALSK)

Denne formel kopierer du ned på samtlige rækker i din modtager liste.

Dermed kan du se hvilke modtagere der står i dit blackliste ark, check lige et par stykker ;-)

3) 

Lav en sortering af dine modtagere på værdien i den nye kolonne.

Dermed kan du nemt slette de rækker der HAR en værdi, altså dem der findes i blackliste arket.

God weekend

/Lasse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)