Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelene ved at få hjælp af en advokat til oprettelsen af ApS?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Olsen:
Du kan jo i stedet for kontanter smide cpu, bil m.m. ind i selskabet, kender dog ikke alle regler heromkring.
aport indskud - hundedyrt da revisor skal garantere alle værdier og stå til ansvar - så har du 80t så brug helt klart dem og intet andet - du kan altid siden købe ting ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der tale om en kontantstiftelse og er der ikke specielle ejerforhold så er der ingen grund til at vælge en dyr og avanceret løsning.

Man kan enten selv stifte det via Erhvervsstyrelsen hvor der også er eksempler på vedtægter.. eller få det gjort via en selskabsstifter.

Du skal lige være opmærksom på at nemreg ligger 500 oven i prisen for momsregistrering

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

David Brodin Larsen:
Du skal lige være opmærksom på at nemreg ligger 500 oven i prisen for momsregistrering. 

Det er godt at vide. Tak!

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom jeg har fået så meget hjælp og gode links, har jeg selv forsøgt at udfylde alle felter/dokumenter på Webreg. Alt er i orden, bortset kapitalforhold, fordi der skal en pengeinstitut, en revisor eller  en advokat til at underskrive på.

Min bank vil gerne åbne en bankkonto under mit virksomheds navn, men den konsulent jeg taler med vil ikke login på Webreg og underskrive under kapitalforhold for mig, fordi hun ikke har digital signatur på vegne af banken.

Kan jeg stadig gøre det selv eller skal jeg have en revisor/advokat eller en anden til at gøre det for mig?

Hvis jeg bliver nødt til at have en anden til at hjælpe, er der nogen her, der vil hjælpe mig og hvad koster det? evt. Kan vi nå til at gøre det i dag?

Mvh,

Anne Zhao

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anne Z:

Kan jeg stadig gøre det selv eller skal jeg have en revisor/advokat eller en anden til at gøre det for mig?

Jeg stiftede selv mit ApS i starten af januar - uden advokat eller revisor.

Din bankkonsulent tager enten fejl, eller så har du fået fat i den forkerte konsulent. Bankinstitutter i Danmark har digital signatur og kan, når du giver dem kladdenavnet til dit ApS og det password, du på Erhvervsstyrelsen oprettede, signere for dig. Nogle banker kræver penge. Min egen bank skulle have 500 kroner, mens Danske Bank vist tager 2.000 kroner for at logge ind og trykke "OK".

Prøv at ringe igen og få en anden konsulent i tale. Min banksælger vidste heller ikke, at hun kunne signere for min ApS - det måtte hendes direktør fortælle hende. De færreste stifter deres ApS selv, så du kan godt risikere lige at skulle sætte din bank ind i reglerne. Det skulle jeg.

Jeg har også skrevet lidt om det her.

Held og lykke!

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Bankinstitutter i Danmark har digital signatur og kan, når du giver dem kladdenavnet til dit ApS og det password, du på Erhvervsstyrelsen oprettede, signere for dig.

Jeg har talt med min bank - Nykredit igen. Min bankkonsulent er meget hjælpesom med at oprette en konto for mit selskab, Men ingen hjælp kan hentes fra hende mht. underskrift på webreg. Her er svaret fra hendes kollega: 

"Du har tidligere spurgt xxx om Nykredit kan hjælpe med selskabsregistreringen. Det er ikke muligt.; Det er i Nykredit besluttet at digital signatur ikke ligger i afdelingerne og derfor kan vi ikke være behjælpelige med dette"

Så jeg bruger stadig for en hjælpende hånd til at gøre det. Er der nogen revisor eller advokat, der vil hjælpe? 

Mvh, 

Anne 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:

Nykredit igen. Min bankkonsulent er meget hjælpesom med at oprette en konto for mit selskab, Men ingen hjælp kan hentes fra hende mht. underskrift på webreg. Her er svaret fra hendes kollega: 

"Du har tidligere spurgt xxx om Nykredit kan hjælpe med selskabsregistreringen. Det er ikke muligt.; Det er i Nykredit besluttet at digital signatur ikke ligger i afdelingerne og derfor kan vi ikke være behjælpelige med dette"

Det er også helt forskelligt fra bank til bank og jeg tror snarere det er reglen end undtagelsen du er ude for der. De synes dels det er ubetalt arbejde dels risiko for at begå fejl.

Man kunne forestille sig selskabsstyrelsen en dag (tænk hvad skat/moms/told håndterer af penge) fixede det så man kunne indsætte det hos dem sammen med stiftelsen og efter stiftelsen automatisk få det overført til den bank konto man ved stiftelsen angav) - Nå men det gør de altså ikke idag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare sige tak til jer alle sammen. Nu har jeg fået mit ApS. 

Mit råd til de andre der i den samme situation som mig er: Lad de professionelle gøre det for dig. Det er simplelt, nemt og heller ikke så dryt. Jeg har betalt mindre end 2.000 kr. for det. 

Mvh,

Anne 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tillykke med dit ApS! :-) Og super fornuftigt råd du giver. Det kan hurtigt gå hen og blive ALT for besværligt, hvis man vil klare det selv for at spare de få tusinde kroner, som det koster at få en advokat til at kigge tingene igennem. Personligt synes jeg slet ikke, at det er dét værd.

Selv fik jeg hjælp af denne advokat, da jeg stiftede selskab for første gang, og han var både super behjælpelig og endda til at betale. ;-) Værd at overveje for jer andre, som står i samme situation!

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Iværksætterdrøm:
Tillykke med dit ApS! :-) Og super fornuftigt råd du giver. Det kan hurtigt gå hen og blive ALT for besværligt, hvis man vil klare det selv for at spare de få tusinde kroner, som det koster at få en advokat til at kigge tingene igennem

Tak for det. Jeg er helt enig med dig.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)