Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er fordelene ved at få hjælp af en advokat til oprettelsen af ApS?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

Det koster 5.000 Kr. + moms for at få en advokat til at oprette en ApS og 1.295 Kr. + moms for Nemreg til at oprette en ApS.

Hvis vi kun kigger på priserne, så er det ikke så svært at vælge. Men jeg vil gerne lige høre hvad fordelene er ved at få hjælpe af en advokat. Det kan være der er god grund til at det koster så meget mere.

Må jeg lige høre jeres erfaringer og meninger?

På forhånd tak!

Mvh,

Anne 


Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne

Havde selv en revisor til at få en advokat til at oprette et ApS. Kr. 11.000,00. Gør det ikke. Find en lille revisor, der kan hjælpe med at fravælge revisorpligten osv. Og spar dig selv for mange penge.

Kan hjælpe med een, hvis du kan modtage PM. På en halv kop kaffe, blev jeg 8 år klogere!!

Johnny

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Kan hjælpe med een, hvis du kan modtage PM. På en halv kop kaffe, blev jeg 8 år klogere!!

Hej Johnny,

Tak fordi du deler din erfaring. 

Undskyld mig at jeg ikke helt forstår den opstående sætning.  Jeg kan godt modtage PM. 

Mvh,

Anne

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Anne

Prisforskellen handler ganske enkelt om, hvilken rådgivning der medfølger ved stiftelsen af et selskab.

De billige online-salg af selskaber tilbyder ingen rådgivning overhovedet, men den kan tilkøbes, hvilket ofte er på timebasis.

Det er følgelig ikke noget problem at købe de "billige" selskaber, hvis man har styr på selskabsret m.v.

De fleste revisorer, godkendte, tilbyder stiftelse af selskaber fra ca. kr. 2.000 excl. moms og afgift til Erhvervsstyrelsen, hvor der samtidig omtales forhold som

  • Direktørkontrakt
  • Ejeraftaler
  • Overdragelse af evt. aktiver fra tidligere personlig virksomhed
  • Fordele og ulemper ved fravalg af revision.
  • Forsikringsforhold
  • Sygeforsikringe
  • og mange flere

Det er derfor ikke altid optimalt at stifte et selskab uden nogen form for rådgivning, især hvis køberens "evner" indenfor området er begrænset.

Tonny

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Anne Z:
Det koster 5.000 Kr. + moms for at få en advokat til at oprette en ApS og 1.295 Kr. + moms for Nemreg til at oprette en ApS.

og det er gratis hvis du selv gør det (bortset fra gebyret på 670,- som også bliver tillagt prisen på nemreg)  Nemreg er iøvrigt også et advokatfirma..

Men som Tony skriver så er det du betaler for rådgivningen..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anne Z

Så længe virksomheden er ejet af een ejer og ganske få medarbejdere, kan det være hip som hap om man arbejder i stangtøj eller foretrækker håndsyede rober.

Hvis man bli'r flere ejere eller får fremmede investorer eller en bank ind over, vil både selskabsloven, regnskavslovene og forretningens stigende kompleksitet med nødvendighed indebære at der foretages en lang række ændringer i vedtægt og funktionsmåde.

Nogle opstartere ta'r højde for disse data fra dag 1 og nogle starter omsyningen og snedkeriet senere hen. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for deres svar. Det kan jeg godt bruges. 

Det er kun en ejer og 80K i kontakt. Så er det rette simpelt, hvis man ved hvordan det skal gøre.

David: Jeg viste ikke at en stjener betyder dårligt i den første omgang. Jeg tror at alle stjener er gode, derfor giver jeg forkert karakter til dit svar. Nu har jeg rettet det. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anne Z:
og 80K i kontakt

Jeg mener kontant. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ja en ejer og 80 t kontant er simpelt - der skal laves vedtægter, ejerbog osv ikke nogen kompliceret, men hvis du søger lidt rundt finder du let nogen der klarer det for 2.500 kr - du kan få 3 gratis tilbud via agera her. Det er nu ret rart at få det gjort 100% korrekt og ofte lettere med en klientkonto at indbetale de 80t på - da en del banker ikke vil håndtere det som det skal i forbindelse med stiftelse - men du kan stifte selv og slippe med gebyret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne.

Vi brugte Dansk Revision. De ligger i hele landet, og er ikke så dyre. Du kan jo i stedet for kontanter smide cpu, bil m.m. ind i selskabet, kender dog ikke alle regler heromkring.

Mvh

Jacob

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)