Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kopiere andres billeder og bruge dem selv?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har siddet og været i gang med et logo og skal bruge fx. et billede af en drage i sort og så søger på google efter finder det men er det så lovligt at bruge dette uden tilladelse eller skal man bruge en tilladelse og koster det penge??;)
Håber i vil hjælpe

Vh Vilogo.dk

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Jada, og når du så er færdig med at lave logoen så sender du mig bare en kopi af den, så jeg kan bruge den gratis hvor jeg vil, uden din tilladelse. Er det ok?

Ellers kan du lige lidt om ophavsret her:

Retsinformation.dk

God læsning.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

Generelt må du ikke kopiere andres ting. Det er let at opdage og kan blive meget dyrt. Men der findes hjemmesider, hvor indholdet er helt eller delvis gratis.

Vær opmærksom på eventuelle tekster om rettigheder på de enkelte billeder.

www.vecteezy.com

www.sxc.hu

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 20:37

Forstår ikke helt hvad du mener skal jeg låne et billede af en tilfældig på google og jeg bruger den uden tilladelse så skal jeg give personen en kopi af logoet som er til et andet firma forstår jeg dig ret??:D

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:47

tænkstort:
Jada, og når du så er færdig med at lave logoen så sender du mig bare en kopi af den, så jeg kan bruge den gratis hvor jeg vil, uden din tilladelse. Er det ok?

Godt nok et dårligt svar. Det kan godt være at du mener det ironisk men vi er ude i en situation nu hvor det kan koste penge at følge dit "råd".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:48

Vilogo.dk:
Forstår ikke helt hvad du mener skal jeg låne et billede af en tilfældig på google og jeg bruger den uden tilladelse så skal jeg give personen en kopi af logoet som er til et andet firma forstår jeg dig ret??:D

Du må kun bruge billeder hvis du har fået lov til det. De billeder du finder på Google ligger hos ejeren og Google linker kun til dem. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg beklager. Jeg havde ikke lige set din alder. Min fejl.

Nej, du må ikke anvende et billede du finder tilfældigt på google uden at have den nødvendige tilladelse til det. Der findes billeder du kan anvendes gratis, i sådanne tilfælde står der udtrykkeligt at du godt må anvende den kommercielt. Hvis der ikke står noget må du IKKE anvende billedet uden først at spørge om tilladelse.

I øvrigt godt klaret af dig at prøve noget "iværksætteri" i din alder.

Ønsker dig held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

tænkstort:

Beklager mit sidespring nu.

Men uanset alder, må man da forvente at man ikke bliver set ned på af andre, fordi man har et spørgsmål. Man skal starte et sted, om du er 14 eller 40 år, er sådan set underordnet.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Schadegg Rasch Jensen:

tænkstort:

Beklager mit sidespring nu.

Men uanset alder, må man da forvente at man ikke bliver set ned på af andre, fordi man har et spørgsmål. Man skal starte et sted, om du er 14 eller 40 år, er sådan set underordnet.

Jeg mener nu, at der er forskel på en 12 årig og en 40 årig. Jeg går da ud fra at en 40 årig godt kan skelne mellem, at det er ironisk skrevet og jeg har jo faktisk linket direkte til hvor personen kan læse det helt rigtige svar, istedet for at lytte til nogle tilfældige der kommer med udokumenterede besvarelse, Jeg svarer faktisk på vedkommendes spørgsmål ved at linke direkte til kilden, ja jeg gør det på en ironisk måde så en voksen ville kunne forstå det.

Derfor beklager jeg da også, da jeg så senere finder ud af at personen er en ung gut, der nok ikke lige får fat i det ironiske og ikke klikker videre for at læse sig til svaret.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 21:11

Ikke fordi der skal en større diskution ud af det, men der findes også voksne mennesker der ikke forstår ironi. Og der findes også voksne mennesker, som ikke er så gode til at søge information selv. Så synes ikke det retfærdigør det. (Og er ikke for bare at være nedern på dig)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)