Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophør af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogle som har gode råd og erfarring med følgende:

Jeg indgår i en forretning fifty-fifty med en anden i et anpartsselskab. Der er opstået uenighed omkring vores fremtid. Jeg ser nu ikke anden udvej end at vi må afbryde samarbejdet.

Vi har ikke lavet en kontrakt hvori det fremgår hvordan vi skal forholde os i denne sitiuation. Jeg vil foreslå, at hun kan overtage min andel. Men hvad hvis hun afslår?

Håber på, at nogle af jer har nogle gode råd - også til hvordan man bør gribe det an.

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Dato: 11-08-2007 17:25:19 Forfatter:JBD
Er der nogle som har gode råd og erfarring med følgende:

Jeg indgår i en forretning fifty-fifty med en anden i et anpartsselskab. Der er opstået uenighed omkring vores fremtid. Jeg ser nu ikke anden udvej end at vi må afbryde samarbejdet.

Vi har ikke lavet en kontrakt hvori det fremgår hvordan vi skal forholde os i denne sitiuation. Jeg vil foreslå, at hun kan overtage min andel. Men hvad hvis hun afslår?

Håber på, at nogle af jer har nogle gode råd - også til hvordan man bør gribe det an.

På forhånd tak.

Træls. Jeg aner ikke om følgende er lovligt, men du kunne måske undersøge det. Måske udbetale 50% som løn til dig selv, og så bare lade selskabet sejle indtil E&S lukker biksen.

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 10:11
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis I ikke har fået lavet en anpartshaveroverenskomst ved opstarten, vil jeg anbefale, at I taler om tingenes omstændigheder og bliver enige om en løsning.
- ex. at sælge dine anparter til hende for selskabets opgjorte indre værdi.

Mvh. Karsten

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 15:50

Selvom det kan være ubehageligt så ER det altså nødvendigt at alle de problemfyldte ting bliver aftalt fra starten. Det er altid meget nemmere mens man er gode venner og kun kigger fremad.

Jeg har eksempler på firmaer der har kørt uden den slags aftaler i 15+ år, men en dag sker der et eller andet med den ene part, det kan være sygdom, død, forelskelse, skilsmisse eller noget helt andet.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 21:50

Hvis din makker er interesseret i at købe din andel til den pris du vil have så er det jo fjong.

Alternativet er at i laver en aktion og den af jer der byder højest vinder og skal til gengæld svare budet.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 12:00

Den løsning, der foreslås med løn og at lade e og s lukke fraråder jeg kraftigt.

Dette er et eksempel på at der bør laves en overenskomst, før problemerne opstår.

SOm jeg læser mailen er i ikke enige om hvordan samarbejdet skal ophøre og jeg kan heller ikke se at din kompagnon har tilkendegivet at hun vil købe dine anparter.

Jeg synes I skal holde et møde for at se om der kan opnås enighed om en afvikling. Kan der ikke det og selskabet ejet 50/50 er i i det der hedder en deadlock, hvor det er svært at komme videre. Der er forskellige muligheder, men det kræver at parterne kan blive enige om en procedure for afvikling, evt med hjælp fra rådgivere.

Du er velkommen til at ringe for en snak.

mvh Jon, jst@lett.dk, 82282032

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)