Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetaling for og imod

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formoder at vi taler B2B ydelser og produkter ikke ?

Når det gælder private, er det 100% forudbetaling hos mig.

Firmaer derimod, er 95% pr. faktura - både ved salg og indkøb.

Det betyder selvfølgelig også at der er en del der ikke kan kalenderen, og må have en "reminder", men pengene kommer dog ind.

Bliver det så grelt, må man aftale forudbetaling fra det enkelte firma, og ikke ødelægge det for resten.

Deponeringskonto er selvfølgelig en mulighed, men ville virke lidt latterligt fordi et firma skulle bruge for 2.000,- chokoladebarer eller tekster :)

For ydelser, lyder det fornuftigt med delbetalinger - det er straks lidt vanskeligere med fysiske produkter - f.eks skal 50% betales når pakken er nået til Køge :)

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Jeg formoder at vi taler B2B ydelser og produkter ikke ?
Wink

Ja det er der vel ikke taget stilling til ?

Mit eget eksempel tager måske mest afsæt i B2C ?

Men generelt mener jeg i særdeleshed når det gælder nye kunder/leverandører relationer, at a conto modellen er bedst (noget for noget).

Og i den forbindelse behøver B2B ikke at være bedre aftale partner end B2C.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Og vil man som leverandør, absolut give "klippekort fordele" ?

Så kan man jo bare give disse som rabat, når betaling sker, som f.eks. ved betalingsbetingelserne: netto kontant eller kontant betaling, f.eks. - 5 %

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
det er straks lidt vanskeligere med fysiske produkter - f.eks skal 50% betales når pakken er nået til Køge :)

Wink Ja den var god ?

Man kunne måske aftale, at der ankom en pengetransport på en aftalt rasteplads nær Køge?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :


Når vi nu taler om forudbetaling, og det at stole på de kunder som man har lavet forretning med i lang tid.

Jeg har også et skræk-eksempel fra en af mine leveradører, en mindre håndværker, Indenfor den sidste måned har 2 af hans kunder, uafhængig af hinanden, løbet fra regningen og nægtet at betale. Og vi taler om kunder som han har handlet med i 10-15 år. Og det er ikke småbeløb heller. Tab i 100.000 kroners klassen gør nas på bundlinjen, også hvis man har en velkonsolideret mindre virksomhed.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Festlastbiler.dk:
Jeg har også et skræk-eksempel fra en af mine leveradører, en mindre håndværker, Indenfor den sidste måned har 2 af hans kunder, uafhængig af hinanden, løbet fra regningen og nægtet at betale. Og vi taler om kunder som han har handlet med i 10-15 år. Og det er ikke småbeløb heller. Tab i 100.000 kroners klassen gør nas på bundlinjen, også hvis man har en velkonsolideret mindre virksomhed.
Sad

Ja det er vi desværre nogle stykker der kender til

Derfor er vi også blevere klogere og mere "kolde".

Og derfor kort proces - betal eller i retten.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 11. Oct 11
Indlæg ialt: 20
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:
Jeg formoder at vi taler B2B ydelser og produkter ikke ?

Det er selvfølgelig relevant. For os er det dog kun 20% forudbetaling for både private og erhverv. Vi laver dog sjældent noget for privatpersoner, og når vi gør, er det altid små beløb.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)