Jeg formoder at vi taler B2B ydelser og produkter ikke ? Når det gælder private, er det 100% forudbetaling hos mig. Firmaer derimod, er 95% pr. faktura - både ved salg og indkøb. Det betyder selvfølgelig også at der er en del der ikke kan kalenderen, og må have en "reminder", men pengene kommer dog ind. Bliver det så grelt, må man aftale forudbetaling fra det enkelte firma, og ikke ødelægge det for resten. Deponeringskonto er selvfølgelig en mulighed, men ville virke lidt latterligt fordi et firma skulle bruge for 2.000,- chokoladebarer eller tekster :) For ydelser, lyder det fornuftigt med delbetalinger - det er straks lidt vanskeligere med fysiske produkter - f.eks skal 50% betales når pakken er nået til Køge :)
|
Jesper Laugesen:Jeg formoder at vi taler B2B ydelser og produkter ikke ?

Ja det er der vel ikke taget stilling til ?
Mit eget eksempel tager måske mest afsæt i B2C ?
Men generelt mener jeg i særdeleshed når det gælder nye kunder/leverandører relationer, at a conto modellen er bedst (noget for noget).
Og i den forbindelse behøver B2B ikke at være bedre aftale partner end B2C.
Ib Abildgaard
Råd & Mal