Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lorte-, fucking eller ad Helvede til?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Følgende geniale huskeregel sneg sig ind på min Facebookstrøm i dag (ophavsmanden er ukendt):

Når grammatikken driller, er her et par retningslinjer, som de fleste nok kan huske:

"Substantiver er de ord, man sætter 'lorte' foran - altså lorteliv, lortefilm, lortebog, lortetelefon osv. Adjektiver er dem, man sætter 'fucking' foran - fucking irriterende, fucking nederen, fucking grim osv. Og verber er de ord, man sætter 'ad helvede til' bagefter. Brøndby spiller fx ad helvede til, Nik og Jay rapper ad helvede til osv."

Venlig hilsen

Hans

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ville ønske mine tidligere Dansk lærer brugte det når de forsøgte at lære os om de forskellige ting. Jeg har stadig ikke styr på det, og glemmer det med garanti om 5 minutter alligevel. Men det ville da gøre undervisningen så meget sjovere. :)

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46684
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18

Sjov men mon den duer.

Lortefilm - til navneord, men jeg synes jeg hører det brugt også om lorte åndsvag

Fucking foran adjektiver - tjaaa - jeg hører da også fucking møjøse -  fucking DSB - sådan en fucking møjkælling så jeg tror reglen er lidt svær

Jeg er bange for, at det måske dels er de fleste sammenhæng er ret uegnede ord og dels at brugerne vist ikke bruger dem så sprogligt korrekt som du gør Hans

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)