Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer - Hjælp

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 327
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg har 3 forretninger jeg skal betale skat af.

Jeg har startet en webshop op i slutningen af 2012, jeg havde mit første salg 09/11/2012.

Min anden forretning er et Minecraft server hosting firma, som havde sit første salg i starten af 2013.

En tredje indkomst er mine små sider der tjener penge på adsense, indtjeningen startede i slutningen af 2012

Mine spørgsmål

1. Skal jeg have et CVR nummer der bruges til alle 3 forretninger, da de ikke er kæmpe store hver især?

2. Hvornår og hvordan skal jeg betale skat af det jeg har tjent indtil nu?

3. Jeg har foretaget indkøb til min webshop, og solgt en stor del af det. Men hvordan regner man det ud, når du skal angive det ?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36

Anders V:
1. Skal jeg have et CVR nummer der bruges til alle 3 forretninger, da de ikke er kæmpe store hver især?
Nej og du kan også kun får et CVR som person, så godt for det. Du kan ha flere administrative P numre, men det behøver du ikke du kører alt som en virksomhed webshop og IT

Anders V:
2. Hvornår og hvordan skal jeg betale skat af det jeg har tjent indtil nu?

Det skal med på årsopgørelsen for 2012 som nu ligger hos skat. Din indtægt i rubrik 12 og udgifter hvis de er direkte forbundet med at få indtægten i rubrik 29

Fremover kan du bede skat om udvidet selvangivelse og starter du CVR sker det automatisk

Anders V:
3. Jeg har foretaget indkøb til min webshop, og solgt en stor del af det. Men hvordan regner man det ud, når du skal angive det ?
Du tager det du har solgt minus prisen for det du har købt = din fortjeneste. Det du har på lager er lige så godt som penge, og er ikke udgift

MEN - Du har nu nok en del at overveje, og lad være med at springe over, for det kan blive dyrt

Skal jeg starte virksomhed - det afhænger i høj grad af omsætningen (salget) og LÆS DETTE LINK for bryder du grænsen bliver det hundedyrt

Du er også nødt til at forstå, at du skal forskudsregistrere det du venter at tjene og du skal ha det korrekte med i årsopgørelsen. For at kunne det, skal du ha ført regnskab så du kan bevise alt salg/indtægter og alle udgifter - har alle bilag gemt og alt. Det er det samlede overskud du så betaler skat af. Starte du virksomhed kan du I DETTE LINK læse om hvordan du betaler skat og af hvad

Endeligt i DETTE LINK OM HVORDAN MED REGNSKAB -  det siger som meget om hvordan du skal føre regnskab også hvis du ikke registrerer dig for moms

I bloggen kan du også finde noget om hvis du driver din forretning uden at registrere dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 16:54

Okay tak for de gode besvarelser .

Hvis jeg får et CVR ASAP kan jeg så indføre alt forrige salg og indkøb , og så bare indberette regnskabet . ?

Få op til 3 gratis og uforpligtende tilbud på en leasningaftale hos http://leasingoffer.dk 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05

jeg ved ikke om du kan momsregistrere baglæns  men er det inden for 6 mdr og det var det vel, så ja - så kan du tage alt ind i regnskabet - forudsat du har helt korrekt regnskab og bilag og alt

vh

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:38

jeg ved ikke om du kan momsregistrere baglæns  men er det inden for 6 mdr og det var det vel, så ja - så kan du tage alt ind i regnskabet - forudsat du har helt korrekt regnskab og bilag og alt

vh

Præcis

fremgår bl.a. her på hos SKAT

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648476

Tonny

Fra Hirtshals
Tilmeldt 7. Sep 08
Fra  3 Ferietilbud Skrevet kl. 17:40

Hvad skal jeg gøre hvis jeg begynder at tjene over de ca. 9000 kr, som man må tjene på SU
Kan jeg så bare hæve det man må på SU, og så lade resten stå i virksomheden?  

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 17:49
Cookie:

vh

John, hvad mener du med " tage alt ind i regnskab"?

Jeg er nemlig i den samme situation og har spurgt en revisor om hvad jeg skal bogføre de ting jeg har købt før jeg får CVR. Han siger at jeg skal købe alle ting tilbage fra mig selv(private person) til mit selskab. Dvs. Jeg kan ikke bogføre dem direkte.

Er det mig der ikke forstår det korrekt?

Mvh, Anne
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:36

Anne Z:
Jeg er nemlig i den samme situation og har spurgt en revisor om hvad jeg skal bogføre de ting jeg har købt før jeg får CVR. Han siger at jeg skal købe alle ting tilbage fra mig selv(private person) til mit selskab. Dvs. Jeg kan ikke bogføre dem direkte.

Er det mig der ikke forstår det korrekt?

Hvis du har en personligt virksomhed er det korekt hvad john skriver.

Nu snakker du om selvskab er det en anden ting, da selvskabet ikke direkte har noget med dig personligt at gøre.

Læs mere her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:37

Anne Z:
John, hvad mener du med " tage alt ind i regnskab"?
At skat generelt accepter at alt der ligger op til 6 mdr inden virksomheden dannes, tages ind i virksomheden med bogføring på start datoen men som du kunne se tidl. er det jo i en personlig virksomhed - er det et selskab skal det "sælges" ind

vh

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 20:39

Anders V:

Hvad skal jeg gøre hvis jeg begynder at tjene over de ca. 9000 kr, som man må tjene på SU? 
Kan jeg så bare hæve det man må på SU, og så lade resten stå i virksomheden?  

Du kan overveje VSO (virksomhedsordningen) der kan man. Men jeg råder dig til at tale med en revisor om dette.

Læs om VSO her

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)