Hej Amino. jeg har 3 forretninger jeg skal betale skat af. Jeg har startet en webshop op i slutningen af 2012, jeg havde mit første salg 09/11/2012. Min anden forretning er et Minecraft server hosting firma, som havde sit første salg i starten af 2013. En tredje indkomst er mine små sider der tjener penge på adsense, indtjeningen startede i slutningen af 2012
Mine spørgsmål 1. Skal jeg have et CVR nummer der bruges til alle 3 forretninger, da de ikke er kæmpe store hver især? 2. Hvornår og hvordan skal jeg betale skat af det jeg har tjent indtil nu? 3. Jeg har foretaget indkøb til min webshop, og solgt en stor del af det. Men hvordan regner man det ud, når du skal angive det ?
|
Nej og du kan også kun får et CVR som person, så godt for det. Du kan ha flere administrative P numre, men det behøver du ikke du kører alt som en virksomhed webshop og ITAnders V:1. Skal jeg have et CVR nummer der bruges til alle 3 forretninger, da de ikke er kæmpe store hver især?
Anders V:2. Hvornår og hvordan skal jeg betale skat af det jeg har tjent indtil nu?
Det skal med på årsopgørelsen for 2012 som nu ligger hos skat. Din indtægt i rubrik 12 og udgifter hvis de er direkte forbundet med at få indtægten i rubrik 29
Fremover kan du bede skat om udvidet selvangivelse og starter du CVR sker det automatisk
Du tager det du har solgt minus prisen for det du har købt = din fortjeneste. Det du har på lager er lige så godt som penge, og er ikke udgiftAnders V:3. Jeg har foretaget indkøb til min webshop, og solgt en stor del af det. Men hvordan regner man det ud, når du skal angive det ?
MEN - Du har nu nok en del at overveje, og lad være med at springe over, for det kan blive dyrt
Skal jeg starte virksomhed - det afhænger i høj grad af omsætningen (salget) og LÆS DETTE LINK for bryder du grænsen bliver det hundedyrt
Du er også nødt til at forstå, at du skal forskudsregistrere det du venter at tjene og du skal ha det korrekte med i årsopgørelsen. For at kunne det, skal du ha ført regnskab så du kan bevise alt salg/indtægter og alle udgifter - har alle bilag gemt og alt. Det er det samlede overskud du så betaler skat af. Starte du virksomhed kan du I DETTE LINK læse om hvordan du betaler skat og af hvad
Endeligt i DETTE LINK OM HVORDAN MED REGNSKAB - det siger som meget om hvordan du skal føre regnskab også hvis du ikke registrerer dig for moms
I bloggen kan du også finde noget om hvis du driver din forretning uden at registrere dig
vh