Hej Martin Jeg har snakket med akassen om det, og det kan jo måske godt lade sig gøre men der er simpelthen så mange regler m.m. og har ikke lyst til at pludselig stå og have gjort noget jeg ikke måtte. Den regel jeg ser flest problemer i, er at du må ikke have til hensigt at leve af din forretning på fuldtid i fremtiden. Øhhh ok, så hvis det nu går godt og man måske kan leve af det fuldtids, så må man ikke. I hvert fald ikke, hvis hensigten er der fra start. Er min hensigt det? Jeg ved jo godt at jeg nok ikke kommer til at leve af den fuldtids inden for de første 78uger, hvor jeg kan få supplerende dagpenge, men er da bestemt en drøm om et par år, hvis jeg kunne det. Det næste problem er også at jeg først kan finde ud af det den dag jeg er ledig. Det vil sige, hvis jeg nu gør klar til opstart og så får jeg et nej fra akassen, så står jeg pludselig i en situation, hvor jeg økonomisk er nødt til at skippe mit projekt. Ideen er bestemt med i tankerne, men undersøger lige alle muligheder så jeg både har en plan A, plan B og måske en plan C. :)
|
Hej med dig og velkommen.
Det lyder som en rigtig dejlig drøm, vi sidder selv i samme situation. Husbonden min har haft timelønnet projektansættelse mens vi startede op, den udløber her i slutningen af marts, men vi er ikke helt oppe og klar til at køre fuldtid, så vi leder også efter alverdens smuthuller for at undgå A-Kassen. Du har ret, der er voldsomt mange regler, hvis man gerne vil have supplerende dagpenge.
Jeg har været med til at starte et telemarketing/mødebooking firma op engang, der fik vi vidst betaling efter, hvor mange % af møderne der resulterede i et salg, og så var satsen selvfølgelig noget højere. Jo højere %, jo højere sats fik vi. Det tvang bookerne til at booke ordentlige møder, og vores kunder fik noget for pengene. Vi kender måske alle at blive ringet op af en mødebooker, der ikke aner hvad de booker møde til, og til sidst siger man ja.....bare for at slippe af med ham i røret der spilder ens tid. Jeg blev engang ringet op af en forsikringsmand, der kørte rundt i den anden ende af landet, fordi deres mødebooker havde haft så travlt med at lukke mig, at han ikke lige havde gidet at verificerer min adresse.......Det er ingen vel interesserede i.
Nu sad jeg mest backoffice med telesælgerne, men jeg mener at vi kunne fremvise en rigtig god % på, hvor mange af de bookede møder, der resulterede i et salg.....og det var et rigtig godt forhandlingsgrundlag, når vi skulle have nye kunder.
Det er klart at folk gerne vil vide hvad de sparker penge efter, og ren provision er jo altid rart for dem der skal betale. Jeg tror at hvis jeg var dig, og du er så dygtig som det ser ud til, så ville jeg måske starte op med min første kunde....ren provision, og så æde A-kassen de første par måneder. Det vil sansynligvis være meget lettere at få nogle til at sparke en fornuftig timeløn efter dig, hvis du kan fremvise nogle gode resultater.
Det var bare lige lidt tanker. Held og lykke med det.
Natasha