Jamen jeg syntes at det lyder spændende det du ville men ja jeg er nok ikke den rette at spørge om emnet, men jeg har et råd til dig, som du måske kunne starte på hvis det var.
kender til noget som søger selvstændige sælger/mødebooker! Men har ingen andelse om det er noget, men du kunne jo prøve at se om det var noget for dig. Det hedder renservice.nu De skulle efter sigende ha en hel del forskellige ting som de laver, men hvis det er så ring til Johnny tlf. 51675630 og snak med ham om mulighederne. Mener at man kan få 400kr pr møde man få hjem som mødebooker!
Håber at det hjælper, og held og lykke med bryllupet.
Jeg vælger at svare ud fra min virksomhed. Lige pt. har jeg 3 sælgere. De kører alle 3 på freelance. Men det er altså en provisionsløsning. For mindre firmaer vil mit bud være at det for dem er den bedste løsning, i henhold til økonomien.
Jeg er glad for den form for løsning ihvertfald. Så hvis du ender med at vælge en provisionsløsning, så må du gerne ringe til mig og sælge dig selv. Virksomheden beskæftiger sig med mobilen. Primært SMS-kommunikation, hvor der hele tiden sker nye ting. Der er stor fokus på at alt skal være så nemt for kunden som muligt. Og alt hvad der kan gøres automatisk, bliver gjort automatisk.
Det var ihvertfald min mening :)
Hvis det har interesse er mine kontaktoplysninger: Mail: info@lhmedia.dk Mobil: 26 778 775
- PS.: Jeg er ligeglad med hvor mange timer man arbejder og hvor det er fra, bare sælgeren er tilfreds!
Hej Lars
Tak for dit indput og din åbning. Jeg vil helt sikkert tage det til overvejelse når jeg er blevet lidt klogere på hele min situation. Lige en kommentar til at du er glad for den løsning. Hvilken arbejdsgiver ville ikke være glad for kun at betale når der leveres. Husk det er skrevet med et smil.
Som selvstændig er man nødt til at tage mindst 500,- i timen. Du har nu alle udgifterne som du ikke havde før, og hvis det skal være en levevej, er det en beskeden løn.
Jeg tror du vil finde det meget svært med din erfaring at skulle leve af at være mødebooker. Det er hårdt - det giver fjollede svar ofte og - køberne er ofte som beskrevet bare ude efter no-cure no pay - og det du "sælger" er du ikke stor herre over selv, så det kan være til meget lav samlet pris.
Du vil kun ha noget med så få timer, at du kan starte selv samtidigt og det er så prioritet 1 - søg jobs - måske nogen der ligger uden for den almindelige arbejdstid - aften, nat, week-end er lettere at få og betales anstændigt. Du kan ikke være kræsen - og du må bestemt også tage det hvis noget heltids viser sig - så må du tage den derfra - og se om du kan skaffe økonomisk luft til at starte selv og i begyndelsen tjene ganske lidt. Du virker til at ha en masse balast og skal nok finde noget OG hold helt op med at være pinlig over at være opsagt. Det er IKKE din fejl, masser bliver opsagt - og masser bliver ansat - der er løbende udskiftning - så rank ryggen - findt et job - og det kan kræve tålmodighed, og ud fra det, se hvad der bydes af tid og økonomi til sideløbende at starte selv og til da, brug fritiden til at planlægge alt for din egen virksomhed, så HVIS du vil igang er du klar
vh
Hej Cookie
Også 1000 tak for dit indlæg Ja det var også derfor jeg ville høre om der overhovedet var nogen muligheder i at være selvstændig sælger på timeløn, men det lyder til det bliver svært at finde en virksomhed der vil det, når der er så mange derude der er villige til at gøre det på 100% provision. 100% provision er fedt når man er ung og ikke har nogle forpligtelser og hvis det selvfølgelig er et produkt der sparker r.. Det er bare svært at vide på forhånd om det er til at sælge/booke og med forpligtelser har man jo ikke råd til at gå uden provision ret længe.
Men jeg må ud og søge alt for at få den økonomiske sikkerhed, så det kan være der kommer et indlæg med SLAVE TIL SALG
Som selvstændig er man nødt til at tage mindst 500,- i timen. Du har nu alle udgifterne som du ikke havde før, og hvis det skal være en levevej, er det en beskeden løn.
Mvh
Emil
Hej Emil
Ja det er selvfølgelig rigtigt at timelønnen skal være ret høj. Men man får jo så også en SUPER SÆLGER Når de først får mig ind, så slipper de mig aldrig igen.
Nej det lyder til at det er ret urealistisk med fast timepris, men måske man kunne kombinere det med f.eks. lidt i timen og så resten provision.
Hvis du er en seriøs sælger/booker, så synes jeg slet ikke idéen lyder tosset.
ja, der er mange der gør det på no cure-no pay ordninger, men er de noget værd overhovedet?
Jeg forestiller mig at mange firmaer springer mødebooking eller det at outsource deres salg helt over, simpelthen fordi man har hørt så mange telefonsælgere der ringer op og bare ikke er særligt gode, og sådan en vil man ikke risikere at få til at repræsentere sit firma.
Jeg ville kaste mig ud i det, du har ikke noget at tabe og er du en god sælger kan du også sælge idéen og dig selv.
Klø på, og tillykke med fyringen, så kan du komme ud og prøve det rigtigt sjove ;)
Hvis du er en seriøs sælger/booker, så synes jeg slet ikke idéen lyder tosset.
ja, der er mange der gør det på no cure-no pay ordninger, men er de noget værd overhovedet?
Jeg forestiller mig at mange firmaer springer mødebooking eller det at outsource deres salg helt over, simpelthen fordi man har hørt så mange telefonsælgere der ringer op og bare ikke er særligt gode, og sådan en vil man ikke risikere at få til at repræsentere sit firma.
Jeg ville kaste mig ud i det, du har ikke noget at tabe og er du en god sælger kan du også sælge idéen og dig selv.
Klø på, og tillykke med fyringen, så kan du komme ud og prøve det rigtigt sjove ;)
Tak for dit indput Jeg har da heller ikke helt skippet tanken endnu, for det kunne jo altid suppleres med andet, hvis det ikke gav nok timer.
Men lige at sige at jeg ikke har noget at tabe ved jeg ikke helt, for jeg har jo stadig den livline der hedder dagpenge men det måtte gerne helst blive sidste udvej. For vælger jeg dagpengene er det jo ikke bare lige sådan at starte noget firma op.
Men Mette, har du evt. et bud på, hvordan jeg skulle kræve betalingen? Tænker på timeprisen, og om jeg evt. skal gøre noget af et som provision.
Kunne f.eks. være.
10 timer for 3200,- + moms 10 timer for 1500,- + moms + provision
Det kunne selvfølgelig også gøres individuelt efter, hvilke produkt det er og hvor mange timer de vil have.
hmm.. umiddelbart tænker jeg individuelt, på den anden side kan du også sagtens lave et set-up, men her synes jeg det forudsætter at du henvender dig til samme type virksomhed/salg, ellers mener jeg ikke man kan gøre det sådan.
Skulle jeg ansætte dig ville jeg ikke kaste penge efter dig eller love at gøre det før jeg vidste og havde set beviser på hvad du kunne, dvs noget du havde gjort for mig.. så man kunne evt køre no cure no pay for de første 3 bookede møder og så timepris for resten, med en garanti på X antal møder på X antal timer... måske lidt forvirrende, men alligevel... det giver dig mulighed for at køre flere penge ind end en timepris, og det giver dem der ansætter dig en garanti for at du ikke bare begynder at slappe lidt for meget af fordi du er timebetalt.
Men altså.,.. jeg ved faktisk ikke så meget om hvordan "man" gør i den branche, det er bare tanker...
Men lige at sige at jeg ikke har noget at tabe ved jeg ikke helt, for jeg har jo stadig den livline der hedder dagpenge men det måtte gerne helst blive sidste udvej. For vælger jeg dagpengene er det jo ikke bare lige sådan at starte noget firma op.
Jeg er åbenbart den eneste der undre mig over din "stolthed imod dagpenge". Har du undersøgt mulighederne for at starte firma? er du i den rigtige fagforening. Jeg kender flere der har benyttet sig af DANA som er meget nemme at snakke med.
Umiddelbart vil jeg mene det er en ganske god kombination, for de færreste kan vel på få måneder opbygge sig en indtægt ved at starte som selvstændig eller freelance.
martin - det med DANA er fint hvis man er selvstændig - men skal man starte selvstændig, så DANA eller ASE - får man max lov til bibeskæftigelse. Dana og ASE accepterer aldrig fuld start (og vor ven skal jo STARTE) af selvstændigt CVR på dagpenge eller reducerede dagpenge. Løse evt DETTE LINK
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER