Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for befordring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa alle I gutter og gutinder :)

Jeg søger lidt viden omkring fradrag til befordring som selvstændig. Så kom med jeres bedste bud omkring nedenstående eksempel.

Firmaet jeg ejer med 1 anden tilbyder konsulent arbejde indenfor projektledelse, og vi har som mange andre i Danmark travlt. Modsat normalt har vi nu fået en kunde i København, som har hyret mig som konsulent i 6 mdr. Skal her siges at firmaet er placeret i Aalborg.

Spørgsmålet går så på hvad er bedst når det kommer til fradrag ved befordring.

Som sagt er kunden placeret i København og vi har firma i Aalborg, hvilket jo er langt fra hinanden. Som jeg har forstået giver dette mig forskellige muligheder men hvilken en er bedst.       

• Betal alt via firmaet og få intet personligt fradrag - Firmaet er drevet i virksomhedsskatteordningen

•        

• Betalt det personligt og få fradrag

Skulle der være andre muligheder som måske er bedre så fortæl endelig om dem for jeg kender dem ikke.

Hvad mener I ville være det bedste at gøre for at opnå størst mulig udnyttelse af de penge, som tjenes i København.

MVH.

Bjørn :)
Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:58
Det kommer helt an på hvilke og hvor store omkostninger der er tale om.

Det du kan trække fra på din selvangivelse hvis du selv betaler din kost er 429 kr. og din logi 184 kr.

Ved kørsel frem og tilbage vil jeg tage befordringsgodtgørelse på 3,35 pr. km de første 20.000 km.

Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:55
Udgifterne ved min fly transport bliver omkring 72000,- kr. Jeg er så heldig at have gratis overnatning i København og maden køber jeg hos kunden til 260,- kr pr mdr. Alt i alt

72000,- kr hvis jeg flyver dagligt

73560,- kr hvis jeg flyver til KBH og overnatter der i ugen

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:12
Jeg tror ikke forskellen er så stor.

Jeg syntes at du skal trække alt fra i firmaet.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:16

Der er ingen forskel på om du afholder udgifterne selv eller lader firmaet afholde dem, i og med at det er en personlig virksomhed. Det bliver stadigvæk til et fradrag i din/interessentskabets indkomst. Du har mulighed for at fratrække de faktiske udgifter, eller bruge statens takster når vi taler om kost og logi. Her ville jeg bruge statens takster da de er højere end din egenbetaling.  Hvad logi angår kan du kun fratrække det hvis dit gratis logi ikke har nogen forbindelse til hvervgiveren.

Kørsel er der vel ikke meget af når du flyver, og hvis der var det skal du være opmærksom på den såkaldte 60 dages regel.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)