Mener du periodeafgrænsningsposter? Så er det hvis at du sælger noget i f.eks. december men først bliver betalt i januar. Så har du salget i én regnskabsperiode men indtægten i en anden regnskabsperiode.
Til hvilket formål. Normalt vil det jo bare være et regnskab over en periode drift og status - kunne være et kvartal - eller år- til dato - og dermed i princippet alt bogført op til balancedagen (kunne være 31/3 for første kvartal) og balancedelen er jo så per den dato
Indeholder vel i princip det samme som et normalt årsregnskab uden skatte korrektioner men driftsregnskab med balance per xx/xx dato
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Ikke helt præcis beskrivelse af periodeafgrænsningsposter. Det du omtaler er faktisk debitorer.
Periodeafgrænsningsposter (aktiv) er fx. Forsikring betalt fra 1/7 - 30/6 året efter. Der vil man periodisereforudbetalingen. Tilsvarende for passiver: har man modtaget en forudbetaling for en vare som først er leveret i nyt år skal denne forudbetaling periodiseres indtil levering.
Da jeg har oprettet firma 1. oktober 2012 og af gode grunde ikke har noget årsregnskab, har min bank bedt mig om og lave en periodebalance som de kalder det, med henblik på noget lån til Værksted til firma.
Betyder det så, at de godt kunne tænke sig alt hvad der er gået ind og ud af firmaet og hvad der ligger af fremtidige ordre?
Det med fremtiden kunne de sikkert godt - men nej - periodebalance er så de som svarer til dit årsregnskab fra 1/10 til 31/12 2012 - og måske også gerne så 1/1 2013 frem til så tæt på mødet som muligt - helt svarende til årsreganskab drift og status - her bare for en kortere periode.
Hvis du er personlig virksomhed må du ha sådan en per 31/12 for ellers har du jo ikke regnskab til den korrekte årsafslutning og dermed heller ikke til udvidet selvangivelse og skat - men du kan sikkert med fordel lave både den og trække en igen her som ekstra, fra januar 1 - til idaglt
Jeg forstår helt hvad du mener når du skriver: Betyder det så, at de godt kunne tænke sig alt hvad der er gået ind og ud af firmaet men banken vil forvente, at du kan forklare om periode balancen og økonomien, så du kan klæde dig godt på, hvis du har en økonomimand, der taler samme sprog som banken, med dit til mødet - det kunne være din revisor eller en anden der taler økonomi og kan gennemskud regnskab og balance
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER