Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er nogle firmaer så langsomme til at svare?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det et It-firma jeg skal bruge, men jeg har også oplevet det i andre brancher. 

Mit hovedformål med dette indlæg var at sætte fokus på netop manglende svar. Hvis man ikke har tid til at tage nye opgaver ind eller kunden er for lille, så sig det.

Små problemer for en leverandør, kan være store problemer for en kunde. 

Hvis man ikke har tid fordi man har nok med sine "egne" kunder. kan man jo bare fortælle det og modparten kan søge videre.

Jeg forventer ikke noget konkret svar eller tilbud ved første samtale. Jeg forventer bare at når man ringer og laver en aftale med receptionist om at rette vedkommende skal ringe tilbage, også ringer tilbage.

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 16. Nov 09
Indlæg ialt: 271
Fra  Team Annasminde Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Personligt så ville jeg ingengang svare, før jeg har tid, hvorfor? - Det vil til enhver tid være mere vigtigt at velligeholde den nuværende kundebase, og give dem en bedre oplevelse, og så sige skidt pyt med den mulige kunde, fordi den 'mulige' kunde er kun en mulig indtægt, din nuværende kunde, er din nuværende indtægt.

Kan man ikke bare skrive en kort mail til kunden om at man ikke har tid? 

Så kan det være at det stadigvæk er en mulig kunde, når de andre er væk igen?

Mailen behøver ikke og være lang og forklarende.

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper. Telefoncanvas er en værre størrelse. Hej du taler med Jesper. Jeg har en aftale med direktør/chef Hr. Hansen, om at ringe, når jeg havde løsningen på hans problemer. Nu ringer jeg så. Gider du lige at stille mig om. Hej Hr. direktør. Jeg ringer til dig fordi at jeg har set på jeres hjemmeside at I går vildt meget op i .... Det kan jeg gøre/hjælpe med. Det virker næsten hver gang. Eller Hr Direktør, jeg har brug for den bedste It-løsning, som markedet udbyder. Jeg har valgt at ringe til jer fordi en af mine patnere har anbefalet jer. Jeg mener bare at du nok skal prøve flere ting af ift. din canvas, Håber du kommer igennem omstillingsdamen. Frank

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv ofte tænkt det samme MEN....

Jeg prøver at være god til at få svaret på ALLE henvendelser fra nye  og gamle klienter, svare på jobansøgninger, sælgere der har verdens bedste produkt, og nogle gange lykkes det næsten.  

Ofte sider jeg og bruger lang tid på at hjælpe en person pr mail der har rettet spørgsmål til mig om hvad de kunne gøre ved deres dårlige ryg. Måske en der aldrig kunne finde på at bruge det det koster at få en behandling, men jeg vil rigtigt gerne være god ved alle, velvidende at det måske er en af den slags "kunder" som bare gerne vi lhave lidt gratis vejledning.

Det samme med de kære jobansøgere som ikke engang har formået at skrive en unik ansøgning, sende et billede eller overhovedet vise engagement der tyder på en interesse i at arbejde.... 

Og så er der alle de fantastiske mennesker som jeg aldrig får svaret, eller måske for svaret for sent.  Det kan være nye og gamle klienter. Det er rigtigt skidt når det sker. Det burde aldrig ske, men en ting er sikkert, det sker aldrig af dårlig vilje. 

Der kan være mange grunde til at du ikke har fået svar.

Måske virker din henvendelse for useriøs i forhold til de henvendelser de ellers får, måske er du forsvundet i deres spamfilter, måske er firmaet du har skrevet til, lige som mit, i den hektiske fase hvor det er vækstet tilstrækkeligt til at telefonen er rødglødende, men der endnu ikke er råd til den ansatte der bare skal sørge for at hånndtere alle kundehenvendelser.  Der kan være mange grunde til at du ikke har hørt noget.

I starten når jeg selv ikke hørte noget fra, firmaer jeg kontaktede med gode tilbud eller forespørgsler på tilbud, så blev jeg altid lidt tøsefornærmet eller syntes at de var nogle være tabere når de ikke prioriterede at svare på en seriøs henvendelse. Efter at jeg selv har oplevet hvor stor en udfordring det kan være at nå igennem mail og ubesvarede telefonopkald på travle dage har jeg dog fået noget mere forståelse for at jeg ikke altid får den opmærksomhed jeg synes jeg fortjener.

Der er kun EN ting at gøre, og det er at komme videre i teksten. Selv har jeg nogle gange rettet henvendelse til et firma som har været meget sløve til at svare mig for at gøre dem opmærksom på at der var noget de kunne gøre bedre, som nok ville fremme deres årsresultat, og så har jeg altid fået en god forklaring eller en undskyldning tilbage.

Det jeg prøver at sige er bare... se det som en god ting at du ikke har fået svar, så ved du at det ikke er dem der skal udføre opgaver for dig, men nogle andre.

God aften fra Rasmus

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lucas - Hosting4Real:
Personligt så ville jeg ingengang svare, før jeg har tid, hvorfor? - Det vil til enhver tid være mere vigtigt at velligeholde den nuværende kundebase, og give dem en bedre oplevelse, og så sige skidt pyt med den mulige kunde, fordi den 'mulige' kunde er kun en mulig indtægt, din nuværende kunde, er din nuværende indtægt.

Så må man jo bare håbe at dine nuværende kunder er så loyale, at de vælger at blive hos dig. For står du en dag og godt kunne bruge nogen flere / nye, skal du nok ikke forvente at dem du pisser på ved ikke at besvare en henvendelse, er klar til at erstatte det omsætningstab du måtte have lidt.

Jeg er fuldstændig enig med Jesper. Det er ikke godt nok at man slet ikke svarer. Har man ikke tid / lyst til at have flere kunder, eller er den kunde der henvender sig ikke interessant nok, så tager det ikke lang tid at forfatte en mail hvor man hurtigt, men høfligt takker for henvendelsen, men desværre ikke er i stand til at tage opgaven på nuværende tidspunkt. (Rettelse: Jeg er alligevel ikke helt enig med Jesper. Jeg havde ikke set at der kun var gået 2 dage. Det er selvfølgelig lang tid når man gerne vil i gang, men trods alt ikke uacceptabelt)

Under alle omstændigheder er den manglende respons også et signal i sig selv. Magter de ikke at besvare en henvendelse, hvilket trods alt ikke tager mange minutter, så magter de nok heller ikke at udføre opgaven, som må forventes at tage noget længere tid. Så det er bare om at komme videre, og finde nogen der gør.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fem stjerne til Lucas. Svaret er kopieret fra en anden sammenhæng. Godt skuet mister LUCAS;-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldstændig enig med dig, jeg kan ikke umiddelbart se nogen god undskyldning for ikke at sende nogen form for svar tilbage, uanset om det så er et fuldstændig irrelevant spørgsmål, der bliver stillet.

Efter min mening bør der som minimum være oprettet et autosvar til kontaktformularer. Dette autosvar kan så evt. afhænge af, hvor travlt man har i virksomheden. Hvis man har utrolig travlt i virksomheden, så kan man vælge at skrive det i autosvaret, for så er de nye mulige kunder opmærksomme på det, og bliver ikke, ligesom dig, fornærmede over manglende svar.

Hvis man konstant bliver stillet de samme spørgsmål, jamen så kunne man overveje, om det måske var på grund af manglende informationer på hjemmesiden. Det kan godt være man ikke skal skrive 100 % af sin viden, men nogle få pointers kunne måske afhjælpe det eventuelle alt for høje antal af mails med spørgsmål der går igen. Disse pointers kunne jo evt. være i form af en FAQ-side, artikler, opdateringer på sociale medier eller lignende.

Går det helt galt, kan det måske være et tegn på, at det er på tide at ansætte flere medarbejdere. Måske en sekretær eller lignende kunne være ideelt, flere medarbejdere til at udføre opgaverne så den ansvarlige har mere tid til mails eller noget helt tredje.

Jeg ser mange mulige løsninger, og jeg ser bestemt ingen gode grunde til manglende svar.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Lucas - Hosting4Real:
Personligt så ville jeg ingengang svare, før jeg har tid, hvorfor? - Det vil til enhver tid være mere vigtigt at velligeholde den nuværende kundebase, og give dem en bedre oplevelse, og så sige skidt pyt med den mulige kunde, fordi den 'mulige' kunde er kun en mulig indtægt, din nuværende kunde, er din nuværende indtægt.

Så må man jo bare håbe at dine nuværende kunder er så loyale, at de vælger at blive hos dig. For står du en dag og godt kunne bruge nogen flere / nye, skal du nok ikke forvente at dem du pisser på ved ikke at besvare en henvendelse, er klar til at erstatte det omsætningstab du måtte have lidt.

Ja man kan jo altid håbe :) Man kan også være uheldig, sådan er det desværre når man har med andre personer at gøre, der er både lyse og mørke tider. Nu svare jeg relativt hurtigt på mail, men hvis havde var igang med at fixe noget andet for en kunde, eller stod med en anden opgave - så ville jeg fokusere på det, og så vende tilbage til personen der kontaktede mig.

Det gør jeg arbejder en del mere seriøst med det jeg laver, fordi jeg kan fordybe mig i det, og ikke skal gøre 1000 andre ting samtidig. Det kan godt være det kun er mig der ikke arbejder effektivt hvis jeg skal til at skrive til andre folk, når det egentligt ikke er det der er vigtigt på det tidspunkt.

Men det gør så også, at jeg kan hjælpe dem i problemer, relativt hurtigt :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lucas - Hosting4Real:
Personligt så ville jeg ingengang svare, før jeg har tid, hvorfor? - Det vil til enhver tid være mere vigtigt at velligeholde den nuværende kundebase, og give dem en bedre oplevelse, og så sige skidt pyt med den mulige kunde, fordi den 'mulige' kunde er kun en mulig indtægt, din nuværende kunde, er din nuværende indtægt

Og du ved med garanti hvad den nye kundemulighed indeholder ?

Og din "faste/nuværende" kunde ved du også med garanti hvad denne indeholder ?

Jeg er "bange" for du kommer til at ændre din kunde strategi Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Lucas - Hosting4Real:
Personligt så ville jeg ingengang svare, før jeg har tid, hvorfor? - Det vil til enhver tid være mere vigtigt at velligeholde den nuværende kundebase, og give dem en bedre oplevelse, og så sige skidt pyt med den mulige kunde, fordi den 'mulige' kunde er kun en mulig indtægt, din nuværende kunde, er din nuværende indtægt

Og du ved med garanti hvad den nye kundemulighed indeholder ?

Og din "faste/nuværende" kunde ved du også med garanti hvad denne indeholder ?

Jeg er "bange" for du kommer til at ændre din kunde strategi Wink

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Nej det ved jeg ikked med garanti, og det har jeg heller ikke sagt jeg gør ;)

Men derfor mener jeg stadig, at hellere holde fast i de kunder man har, end at tage flere ind. Det er jo bare min holdning, om du er enig eller ej, er jo helt op til dig! :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)