Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til domænenavn

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg skal til at starte en webshop op, der skal sælge babyting. Det er barnevogne, autostole, tøj, højstole, senge, madrasser osv.

Mine krav til et domæne er at det er ledigt på .dk Jeg ved ikke om "ø" er godt for en webshop. Google har vel problemer med dette?

Det skal helst være dansk navn, og ikke et 100% engelsk.

Jeg har desvære ingenting at give for hjælpen, da jeg som 16-årig ikke har så mange penge på lommen.

Mvh. Alexander

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Browsers, og specielt mailprogrammer har et kæmpe problem med æ, ø og å. Men det kan klares alligevel, hvis man har samme domæne bare skrevet med ae hvis æ. Så redirecter man æ domænet over til ae. Og med hensyn til mails i den sammenhæng, bruger man ae til det.

Jeg tænkte lidt på navnet "tilditbarn.dk", men det er desvære optaget, dog har det ikke været i brug siden sidste år. Den viser bare den er hosted hos dandomain.dk.

Ellers kan du prøve babybutikken.dk - den er også taget men kan ikke findes på Google, der er ingen respons når man går til den direkte (ikke for mig i hvertfald), så mon ikke den nemt kan overdrages, hvis den ikke er aktiv.?

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander:
Jeg ved ikke om "ø" er godt for en webshop

Det er det ikke, generelt skal du holde dig væk fra æøå i domænenavne, e-mail virker ej heller med æøå. Du kan prøve denne "robot" og de kombinationer af ord med og uden bindestreg

http://www.webhosting.dk/DKK/domainguesser.php

søger med det samme om de er ledige og du får alle kombinationer

 

 

Tilmeldt 9. Mar 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg helt undgå æ, ø, å og ord hvor du eksempeltvis benytter o istedet. Det virker med o, men det ser bare så "dumt" ud.

Er sikker på du kan finde et godt navn som ikke indeholder dette, og tror du vil blive mere glad for det i længden.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander

Mht. til "Æ-Ø-Å-problematikken", så ville jeg købe domænet både med og uden ÆØÅ, men benytte mig af domænet uden ÆØÅ. Domænet med ÆØÅ ville jeg så 301-redirecte til dit hoveddomæne uden ÆØÅ, så folk, der skriver det med ÆØÅ vil komme ind på den korrekte side uden (så er du også sikker på, at en konkurrent ikke køber et domæne der ligger helt op af dit).

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til de de forskellige domæner der allerede er taget tror jeg bare de er registreret for at skulle videresælge. Dog kan jeg ikke vente flere måneder for at få det domæne ved ta klage.
Den robot som der bliver linket til laver kun domæner ud fra de ord jeg giver den og det er ikke særlig optimalt. Den bytter bare rundt på ordene osv.

Jeg tror at jeg nok hellere må undgå at bruge øæå i mit domæne så.

Jeg leder dog forsat efter et navn, som jeg kan købe til min side. Har allerede prøvet en del som:
babyshoppen, babyshop, babybutik, babybutikken - så jeg skriver kun herinde, fordi jeg virkelig ikke kan finde på et godt navn. 

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener du at der skal være et snabela (@) i domænenavnet?

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Fra De Meern
Tilmeldt 7. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Mobilbiz Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Alexander. Nej "@" kan ikke bruges i domæner. Men brugt bare for at vise muligheder i skriv/logo også.

Fra Greve
Tilmeldt 30. Jun 11
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det forstår jeg ikke helt? Logo i domæne?

Tjek min personlige side, hvor mine fotografier kan ses: Alexanderleo

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)