Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsiv design til webshop - nogen der har erfaringer?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 113
Fra  www.magic4eyes.dk Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Vi er ved at redesigne iStol.dk til et responsive design. JEg aner ærlig talt ikke særlig meget om det tekniske, men vi tager udgangspunkt i et template fra templatemonster.com 

Her har de nogle templates og de har en funktion hvor du kan se hvordan det ser ud på alle enheder inden du køber designet. Så det var da måske værd for dig at kigge på?

jeg har også kigget hos dem og på de forskellige templates - både screenshots og live, men de viser nu ikke så meget synes jeg - derfor har jeg bedt producenten hos nogle af dem som jeg kigger mest på, om at sende mig eksempler på shosp som er live og oppe at køre så jeg kan se responsivt in real life - og her er jeg blevet noget skuffet - kun ganske få imponerer og derfor har jeg skrevet dette indlæg :-)

Se tips om slankepiller her - www.slankepiller-som-virker.dk

Fra Odense
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 113
Fra  www.magic4eyes.dk Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Dette theme http://themeforest.net/item/madame-responsive-prestashop-theme/4053328 har en varekategori-menu i sidebaren.

I mange themes kan sidebaren aktiveres på forsiden under theme-indstillinger, ellers kan man lave forsiden om.

Når jeg ser live demoen, så er der ikke på "home" / forside en sidebar men den kommer så snart at der trykkes på en af topmenuerne, hvilket er den samme oplevelse jeg har med andre templates - men regner også med at jeg kan finde en løsning, hvor jeg får lavet forsiden om - jeg har kun et produkt og kun et brand så jeg skal ikke have ret mange menupunkter, så det må kunne løses :-)

Se tips om slankepiller her - www.slankepiller-som-virker.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik! 

Fedt koncept som du har opbygget.

Med henblik på din problemstilling, så mener jeg bestemt at du bør udvikle en produktkategori i venstre side af din webshop. En produktkategori i venstre side, giver et godt overblik over hvad din webshop sælger. En anden ting som jeg mener vil kunne forbedre din webshop, vil være at få udarbejdet et ''billedgalleri'' midt på forsiden, hvor modelbilleder af dine forskellige kontaktlinser fremgår med automatisk skift mellem billederne.

Vh. Thomas Kristiansen 

  

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hekier:
Så mit råd er helt sikker - lav 2 versioner, en rent til pc også en responsiv til tlf. tablet osv.

Det er en rigtig dårlig ide, det bliver en underlig løsning hvor der skal opdateres to sites. Dette skyder helt forbi hvad responsive går ud på, den version du viser til pc, kan også implementeres så den vises på samme måde, selv om det er en del af et responsivt design. Det handler om at have styr på sine break points, og måske krydder med media querys der ser om skærmen er horisontal, eller vertical.

Problemet er at et godt responsivt design kræver god planlægnig og strukturering af indholdet inden man går i gang med at programere, at lave det på et eksisterende site kan blive en håbløs opgave.

Teddy 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)