Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres mening om den nye selskabslov...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I overmorgen bliver ændringer til selskabsloven fremsat, hvor i det pludselig bliver meget bekvemt at oprette aps, som iværksætterselskab. Ideen er at man skulle oprette aps for een krone og derefter forpligte sig at afsætte 25% af årlig overskyd indtil man har for 50.000,- likvider(som jeg forstår det.)

Er det mon det er forstået rigtigt? Er der et catch ved begrebet "iværksættervirksomhed" som jeg ikke har set og tror I det bliver stemt igennem?

http://www.ft.dk/samling/20121/lovforslag/L152/index.htm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil du kunne søge om herinde - der er både for og imod. Det er ikke et ApS men et IVS og HVIS man afsætter overskud og når 50.000 kr skattede midler (har ikke nærlæst men det må skulle være beskattede midler når det skal ændres ellers giver det ikke mening), så kan det ændres til et ApS

Nogle er begejstrede da det betyder at man kan få flere iværksættere igang uden de skal tage risiko, andre mindre varme da de mener at det er usundt slet ikke selv at ha fingrene i nærheden af den varmeplade når man driver virksomhed og atter andre imod da de tror det kan misbruges og give nogle tab. (tror jeg ikke såmænd men navnet Fattigmandsselskab er en del steder allered hæftet på det.

(jeg referer bare de synspunkter der har været fremherskende - og alle kan som være korrekt hver fra sit punkt)

Kreditgivning vil sikkert være stram med krav om personlig kaution i alle fald - men ja jeg tror det bliver stemt igennem som slags afløser for SMBA som stoppes for stiftelser fra 2014 og ApS hvor kravet sættes ned til 50.000 kr - alt sammen fra 2014

HAR man mulighed for at skaffe de 50 t fra start, ville jeg bestemt starte ud med det - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det jeg har hæftet mig mest ved er:

Større risiko for leverandør

Det er ikke uden risiko for leverandører til IVS-selskabet. Kunder og leverandører vil ikke få samme sikkerhed for deres leverancer, som et enkeltmandsfirma, Aps eller A/S giver.

Tror nok nogle kunder/leverendør vil fra vælge denne virksomhedsfom, på grund af kapitalen i virksomheden. men dette er bare min mening.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det giver god mening det i siger..

Umiddelbart virker det som en fordel for nystartede servicevirksomheder og som incitament for nystartede virksomheder til at tænke i mere seriøse baner. For hvis man møder omverdenen med et IVS, der nu officielt står for fattigmandsvirksomhed og det kun kræver optjent overskud på 50.000, så er det ikke så urealistisk at gå det ekstra skridt?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

c.j.hansen:
Det er ikke uden risiko for leverandører til IVS-selskabet. Kunder og leverandører vil ikke få samme sikkerhed for deres leverancer, som et enkeltmandsfirma, Aps eller A/S giver.

Der er ingen forskel på risici uanset hvilken form for selskab med begrænset hæftelse man yder kredit til.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

BusinessMaroc:
Der er ingen forskel på risici uanset hvilken form for selskab med begrænset hæftelse man yder kredit til

Giver jeg dig absolut ikke ret. Kapitalkravene og ikke mindst regnskabskravene er vidt forskellige fra et ISV, Aps og et A/S. Det er meget nemt:

Har man råd til et A/S laver man det, ellers laver man et Aps og som sidste udvej et IVS

 

 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kreditgivning vil sikkert være stram med krav om personlig kaution i alle fald - men ja jeg tror det bliver stemt igennem som slags afløser for SMBA som stoppes for stiftelser fra 2014 og ApS hvor kravet sættes ned til 50.000 kr - alt sammen fra 2014

HAR man mulighed for at skaffe de 50 t fra start, ville jeg bestemt starte ud med det - 

 

Hej John!

Jeg tror ikke helt jeg forstår det med, at hvis man har 50.000, så ville du starte ud med det. Hvis det først per 2014 bliver muligt at stifte et ApS op med 50.000. Vil du ikke være så venlig at uddybe?

Mvh

SLH

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren.Pedersen:

BusinessMaroc:
Der er ingen forskel på risici uanset hvilken form for selskab med begrænset hæftelse man yder kredit til

Giver jeg dig absolut ikke ret. Kapitalkravene og ikke mindst regnskabskravene er vidt forskellige fra et ISV, Aps og et A/S. Det er meget nemt:

Har man råd til et A/S laver man det, ellers laver man et Aps og som sidste udvej et IVS

Jamen det er helt fint du er uenig, men det ændrer ikke på det faktum at der altid er en risiko ved at yde kredit til et kapitalselskab. Et A/S er ingen sikring, da dette også kan stiftes med 125.000 i hånden og nogle hensigtserklæringer.

Derudover er din betragtning omkring hvad man køber afhænger af midler til rådighed, helt forkert.

Køb ren argan olie her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hele her er jo fra 2014 som jeg skrev - hvis jeg der havde 50 t ville jeg gå på ApS direkte i stedet for IVS til 1 kr og så søge at opspare de 50 t der.

IVS vil være løsningen hvis man ikke har de 50 t. Idag er det 80 t til et ApS. Rigtigt mange behøver en stille start og der være løsningen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V
Tilmeldt 4. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Det hele her er jo fra 2014 som jeg skrev - hvis jeg der havde 50 t ville jeg gå på ApS direkte i stedet for IVS til 1 kr og så søge at opspare de 50 t der.

Tak for svaret! Jeg skulle bare være sikker på, at hvis årstallet hed 2014, så havde du brugt 50.000 til at oprette et ApS. Nu må jeg så bare bruge 80.000 i stedet :)

Mvh

SLH

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)