Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er bedst at gøre med tidligere domæne når nyt er købt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Min veninde har endelig fået lov at overtage domænet www.hestibalance.dk som matcher hendes firmanavn.

Det er meningen at det er det domæne der skal bruges fremover. Ligenu er der ikke noget indhold.

Hun har også domænet/hjemmesiden www.hestevet.dk hvor der er en del indhold.  Der er blevet linket til den primært fra sociale medier.  Der er ikke lavet noget decideret linkbuilding, men den figurerer ok på enkelte søgeord, selvom der ikke er gjort så meget for det.

Da indholdet er ret vigtigt for hende er spørgsmålene hvad er er det rigtige for hende at gøre.

Bør hun 301 redirecte de forskellige sider fra hestevet til de relevante sider på hestibalance?

Kan hun hvis hun redirecter tage alt indholdet fra en side på hestevet og genbruge på en ny side på hestibalance (tænker der måske er en lille straf i starten, men forsvinder den ikke når google forstår at det er den nye side der er gældende fremover)?

Jeg tænker det aller bedste selvfølgeligt er at hun linker fra hestevet til hesti balance så fx siden " min hest er halt " på hestevet linker til "min hest er halt eller halthed hos heste på hest i balance.  Og så måske for at få Hestevet til at virke mere reel i googles optik, linker ud til andre relevante sites.

Hvad siger i?  Der er mange tråde om emnet, men også mange svar.

Vh Rasmus (og Helle:)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Jeg ville lave 301 redirect fra hestevet.dk -> hestibalance.dk - selvfølgelig inkl. redirect af alle undersider, som du sørger for at redirecte til mest relevante side på det nye domæne.

Og ja, hvis du redirecter kan du sagtens genbruge teksten fra det gamle domæne. Det er typisk, at man mister lidt "ranking" når man redirect'er, men ofte kommer det forholdsvis hurtigt igen.

Jeg ville ikke umiddelbart begynde at lave et setup, hvor jeg bruger den gamle side til at linkbuilde til den nye. Det vil ikke give den store værdi blot at bruge en enkelt blog til dette (du vil nok få mere ud at lave 301 redirect) og det kræver i det hele taget et stort arbejde, at begynde at lave sit eget blog-netværk, hvis det skal kunne give en fornuftig værdi (og så skal du være påpasselig med hvad du laver).

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 18:41

Kenneth Wellin:
Jeg ville lave 301 redirect fra hestevet.dk -> hestibalance.dk - selvfølgelig inkl. redirect af alle undersider, som du sørger for at redirecte til mest relevante side på det nye domæne.

Det var også umiddelbart det jeg tænkte, men jeg synes jeg har læst så mange steder at en side der linker med meget relevant indhold ift et bestemt søgeord, til en anden given side der handler om dette søgeord, i mange tilfælde kan få mere ud af det end et link fra en urelevant pr5 side.

Men vil Helle gerne kunne genbruge alle sine tekster er der selvfølgeligt nok ingen tvivl om at der skal laves 301 redirect fra side til side.

Men hvilken værdi har en 301 redirect fra siden hestevet.dk/blabla til hesitibalance.dk/blabla egentligt, udover den indlysende praktiske.  Vil gøre andet end at sørge for at folk der trykker på gamle links kommer ind på den rigtige side på den nye side... eller vil det faktum at 301 kommer fra en "relevant" side ift den nye side som der bliver redirected til?

Tak for svaret Kenneth.

Vh Rasmus

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

What Kenneth said ;-) Genbrug artiklerne på det nye domæne og lav en 301 redirect. Du har ret i at der kunne være en mulighed for at linke, men når ikke der er særlig mange backlinks, hvis overhovedet nogen, til det gamle domæne, så er det meget begrænset hvad der er af værdi at et sådant link, også selvom det er godt indhold.

Alternativt, hvis nu I alligevel skal skrive nye tekster, så kunne nogle af de gamle indlæg måske bruges til gæsteindlæg på relaterede sider? Det kommer selvfølgelig an på hvilken slags tekst det er.

Men som udgangspunkt, genbrug tekster og lav 301. Vær forberedt på at det kan tage et par uger inden Google har opdateret indexet med de nye url'er.

Personligt mener jeg at 301 redirects har mistet en smule værdi i forhold til tidligere.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 19:24

Kenneth Wellin:
Jeg ville lave 301 redirect fra hestevet.dk -> hestibalance.dk

Hej Kenneth / Hej Trådstarter,

Først vil jeg lige sige, at jeg intet ved om det her, men tager mig lige den frihed at blande mig i debatten. Hvorfor laver man ikke en URL - pegning fra hestibalance til hestevet? med angivelse af domænenavnet i adressefeltet?

Jeg spørger, fordi alt mit i "& Sommer" er på et domæne som hedder becksommer.dk, men pga. forvirring lavede jeg navnet om til "& Sommer" (mit firma hedder Beck & Sommer og afdelingen hedder "& Sommer". Jeg købte domænenavnet for at sikre mig, at ingen andre tog det.

Når du skriver: www.ogsommer.dk kommer du ind på becksommer.dk siden - uden at du ved det. Smart tænker jeg, og så sparer jeg pengene på flere hoteller. - Eller jeg jeg nu så smart, som jeg selv tror, når jeg læser dit indlæg? ;-)

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Beck & Sommer:
Når du skriver: www.ogsommer.dk kommer du ind på becksommer.dk siden - uden at du ved det. Smart tænker jeg, og så sparer jeg pengene på flere hoteller. - Eller jeg jeg nu så smart, som jeg selv tror, når jeg læser dit indlæg? ;-)

Hej Lene,

Man bør *ikke* gøre det på den måde, fordi det giver massive problemer med duplicate contant - altså det samme indhold på flere webadresser. Og det bryder Google sg altså ikke om. Det kan give dig store problemer med at opnå fornuftige placeringer på google. Ved et hurtigt kig på din side, ser det dog *heldigvis* ud til, at det kun er din forside der giver problemer. Men det kan også være slemt nok. Du bør få lavet en 301 redirect fra ogsommer.dk til becksommer.dk - og det kan du også klare uden flere webhoteller :-)

dbh
Kenneth

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 22:14

Rasmus Ramskov:
Men hvilken værdi har en 301 redirect fra siden hestevet.dk/blabla til hesitibalance.dk/blabla egentligt, udover den indlysende praktiske.  Vil gøre andet end at sørge for at folk der trykker på gamle links kommer ind på den rigtige side på den nye side... eller vil det faktum at 301 kommer fra en "relevant" side ift den nye side som der bliver redirected til?

En 301 redirect overfører værdien fra den gamle til den nye side. Som Erik skriver er det dog ikke den fulde værdi som overføres. Ankertekster overføres ikke med en 301 redirect. En 301 redirect fortæller, at den gamle side er flyttet (permanent) til den nye side.

dbh
Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 22:25

Kenneth Wellin:
Ved et hurtigt kig på din side, ser det dog *heldigvis* ud til, at det kun er din forside der giver problemer. Men det kan også være slemt nok. Du bør få lavet en 301 redirect fra ogsommer.dk til becksommer.dk - og det kan du også klare uden flere webhoteller :-)

Super - og så er jeg lige så blond som den blonde blondine ;-) ( sorry - min jyske humor) Kender du det, at du ser en tegnefilm - og det eneste du hører er bla bla bla - men du fatter ikke, hvad det drejer sig om? - Sådan har jeg det. Indenfor 1 uge har jeg lært om SEO , DC sorte, grå og hvide hatte - men 301 redirect - jeg fatter ikke en meter  ;-) Kan du hjælpe mig lidt på vej?

/Lene

/ L. B.H.B.S.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 11:04

Hej Lene,

Der ser da ikke ud til at være så meget blondine over dig? :-)

Lidt svært at forklare alt omkring duplicate content (DC) og redirects på nogle få linjer Smile

Men jeg prøver lige med hovedtrækkende:

1) Hvis du har flere webadresser, som peger på det samme indhold, ser det for Google ud som om, at du har indholdet liggende flere steder = DC

2) Google hader DC (og det er der god grund til, men det kan vi lige lade ligge nu). Så vi skal have fortalt google, hvor indholdet egentlig hører hjemme - og det gør vi med 301 redirect

3) En 301 redirect er en besked til søgemaskinerne om, at indholdet på den givne side er permanent flyttet til en anden side. Dvs., at hvis du laver en 301 redirect af hjemmesideA.dk til hjemmesideB.dk, fortæller du simpelthen søgemaskinerne at indholdet fra hjemmesideA.dk befinder sig på hjemmesideB.dk. Herved ser Google ikke længere to hjemmesider med det samme indhold - vi slipper altså for DC.

Samtidig har en redirect den effekt, at den overfører værdi fra hjemmesideA.dk til hjemmesideB.dk. Så hvis der er oparbejdet noget værdi på hjemmesideA.dk får vi det nu (det meste af det i hvert fald) overført til hjemmesideB.dk, som derved vil stå stærkere i kampen om de gode placeringer på Google.

En 301 redirect kan du i mange tilfælde lave i kontrolpanelet hos dit webhotel. Hvis du f.eks. bruger Wordpress, er der også nogle plugins, som kan hjælpe dig på vej. Men ellers er der flere forskellige andre måder at gøre det på. Men så kan det ikke undgåes at blive en lille smule teknisk Smile

Hvis du vil vide lidt mere om DC & 301 redirect er der mange steder du kan finde info. Her er lidt at gå i gang med:

http://www.concept-i.dk/blog/duplicate-content.html
http://densynligemand.dk/301-redirects/
http://www.amino.dk/forums/t/180675.aspx
http://www.connect-media.dk/seoguide/301-redirect.html

Håber ovenstående er nogenlunde forståeligt.

dbh
Kenneth

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)