Min veninde har endelig fået lov at overtage domænet www.hestibalance.dk som matcher hendes firmanavn. Det er meningen at det er det domæne der skal bruges fremover. Ligenu er der ikke noget indhold. Hun har også domænet/hjemmesiden www.hestevet.dk hvor der er en del indhold. Der er blevet linket til den primært fra sociale medier. Der er ikke lavet noget decideret linkbuilding, men den figurerer ok på enkelte søgeord, selvom der ikke er gjort så meget for det. Da indholdet er ret vigtigt for hende er spørgsmålene hvad er er det rigtige for hende at gøre. Bør hun 301 redirecte de forskellige sider fra hestevet til de relevante sider på hestibalance? Kan hun hvis hun redirecter tage alt indholdet fra en side på hestevet og genbruge på en ny side på hestibalance (tænker der måske er en lille straf i starten, men forsvinder den ikke når google forstår at det er den nye side der er gældende fremover)? Jeg tænker det aller bedste selvfølgeligt er at hun linker fra hestevet til hesti balance så fx siden " min hest er halt " på hestevet linker til "min hest er halt eller halthed hos heste på hest i balance. Og så måske for at få Hestevet til at virke mere reel i googles optik, linker ud til andre relevante sites. Hvad siger i? Der er mange tråde om emnet, men også mange svar. Vh Rasmus (og Helle:)
|
Hej Rasmus,
Jeg ville lave 301 redirect fra hestevet.dk -> hestibalance.dk - selvfølgelig inkl. redirect af alle undersider, som du sørger for at redirecte til mest relevante side på det nye domæne.
Og ja, hvis du redirecter kan du sagtens genbruge teksten fra det gamle domæne. Det er typisk, at man mister lidt "ranking" når man redirect'er, men ofte kommer det forholdsvis hurtigt igen.
Jeg ville ikke umiddelbart begynde at lave et setup, hvor jeg bruger den gamle side til at linkbuilde til den nye. Det vil ikke give den store værdi blot at bruge en enkelt blog til dette (du vil nok få mere ud at lave 301 redirect) og det kræver i det hele taget et stort arbejde, at begynde at lave sit eget blog-netværk, hvis det skal kunne give en fornuftig værdi (og så skal du være påpasselig med hvad du laver).
dbh
Kenneth