Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor straffer Google mig stadig på et bestemt søgeord

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 10 til 13 er vel også bare et signal om at Google mener du passer bedre ind på 13 pladsen ?? Altså jeg forstår din frustration fuldt ud, men .. Det er også vigtigt at huske på at Google muligvis bare har justeret din placering så den passer med med det faktuelle indhold, i forhold til søgningen. Jeg syntes der hersker en generel stemning blandt flere og flere med hvordan kommer man til tops i Google. Uden tvivl skal man søgeoptimere og gøre alt hvad man kan for at Google kan læse dine sider og forstå dem, men husk nu på at Google bliver mere og mere intelligent, og din "straf" fra 10 til 13 pladsen er måske i virkeligheden bare fordi det er her du nu hører hjemme ? Hvis dem der ligger foran dig i større grad tilbyder det som kunden søger efter og Google vurderer dem vigtigere så ryger du bag ud , og det er der vel egentligt ikke så meget uretfærdigt i, Google vil jo tilbyde det bedste til dens brugere ,derfor er det heller ikke længe man kan toppe på falske forudsætninger :)

Det blev en lang smøre men jeg tror jeg kom frem til min pointe.

Mht pagerank så kan man jo sagtens have en høj pagerank uden at ligge godt placeret på nogle som helst søgninger :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 22:38

Hej Michal,

Tak for respons, men du har vist misforstået problematikken og læst det oprindelige indlæg til ende.

Problemet er ikke at jeg ligger nr 13 - problemet er jeg ikke er i top150 :)

Nye tiltag:

Har fået redirected iPhone 4S covers kategorien til iPhone 4 cover, som jeg har omdøbt til iPhone 4 / 4S cover - ikke ændret URL selvfølgelig.

Lavet en masse 301'ere fra den gamle. I den forbindelse fandt jeg også et par gamle iphone-4-tilbehoer-iphone-4-covers-xxxxx URL'er der ikke var blevet viderestillet efter 2. url skift. 

Jeg håber jeg begynder at kunne se ændringer over de næste par uger - og forhåbentlig at Google begynder at anerkende siden som landingsside på søgeordet igen.

Nu er det vist tid til at opdatere sitemap og sende det til Google.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 22:39

Hej i tråden.

Så vidt jeg ved betragtes, links der er skjult med css, IKKE som skjulte links, da googles robotter ser siden som ren HTML?

Er det mig der tager fejl her eller har jeg ret?

Fra en brugers synspunkt er linksne skjulte da man, som Thomas nævner, ikke lige i første omgang ser at det er links indtil man holder musen henover dem. Det mener jeg ikke man bliver straffet for af google. Jeg tror dog at tekster med for mange keywords i (keyword density over 5 %), vil give dårligere pagerank til en hjemmeside og måske være medvirkende til at siden falder ned i søgeresultaterne.

VH Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jens Andersen:

Så vidt jeg ved betragtes, links der er skjult med css, IKKE som skjulte links, da googles robotter ser siden som ren HTML?

Er det mig der tager fejl her eller har jeg ret?

Der tager du fejl. Man kan lave flere CSS hacks som skjuler tekster eller links for brugeren, og som kan få en side deindekseret, hvis Google lægger mærke til det, så det er generelt en dårlig ide.

Jens Andersen:
Fra en brugers synspunkt er linksne skjulte da man, som Thomas nævner, ikke lige i første omgang ser at det er links indtil man holder musen henover dem. Det mener jeg ikke man bliver straffet for af google.

Jeg er faktisk ikke klar over om Google kan finde på at straffe links med samme farve som omsluttende tekst, jeg tror det ikke, men personligt tager jeg ikke chancer med noget som i princippet er lige gyldigt, lige gyldigt på den måde at man lige så godt kan lave links´ne en lidt anden farve, så man som bruger kan se det er links.

Jens Andersen:
Jeg tror dog at tekster med for mange keywords i (keyword density over 5 %),

Den der med keyword density på 5% er noget der blev talt om for mange år siden, og som desværre hænger fast selvom det ikke kan bruges længere. Mindre kan også være for meget og højere kan være okay, det er individuelt og hænger sammen med flere andre ting.

Jens Andersen:
vil give dårligere pagerank til en hjemmeside og måske være medvirkende til at siden falder ned i søgeresultaterne.

Husk at pagerank (PR) er den linkjuice (pagerank) der flyder via et link. Pagerank og antallet af keywords på en side har ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:45

Ihh hvor er du aktiv Thomas, så slipper vi andre :-)

Thomas Frost:
Husk at pagerank (PR) er den linkjuice (pagerank) der flyder via et link. Pagerank og antallet af keywords på en side har ikke umiddelbart noget med hinanden at gøre.

Den der grublede jeg også lidt over, men kom så i tanke om, at Penguin jo netop ser på den slags og det i teorien er muligt at en straf bliver tildel via nedgradering af pagerank. Meeen som du er inde på, vil det være knap så logisk at straffen den vej idet, keyword spam ikke har noget direkte at gøre med PR normalt.

Men måske alligevel.

I går lavede jeg analyse på et site, der er straffet til N/A i PR og strøget ned i ranking.
Backlinkprofil er fin, men onsite er der spammet voldsomt i titel, description og specielt meta keyword, så det virker umiddelbart som om der kan være en sammenhæng.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 12:52

Thomas Frost:
Den der med keyword density på 5% er noget der blev talt om for mange år siden

Den vil jeg også gerne tilslutte mig. Har læst en del artikler på området det sidste stykke tid og forklaringen hænger sammen med at Google er blevet bedre til at gennemskue hvad der giver mening for brugerne og det betyder også at antallet af keywords ikke er en bestemt procentdel, men derimod antallet af keywords man kan forvente i en god tekst om emnet. Hvis man regnede med de 5% ville Wikipedia artiklen om iPhone være at betragte som grusomt spammy - og den er jo ikke skrevet for at snyde Google, så hvis Google nedgraderer den for "spammy tekst" vil det jo være en fejl.

Forresten - hvor slemt skal det være for at meta keywords medvirker til problemerne? Dem har jeg nemlig ikke lige tænkt over før.

Jeg har fundet endnu en ting der "var galt" - der var ikke rel=canonical på mine kategorisider og min shop kan finde på at spytte ens og ulogiske kategorisider ud, så det er tilføjet.
På det punkt - gør det noget at der er rel=canonical på både den "forkerte" og den "rigtige side" eller skal jeg kode det så den kun viser rel=canonical tagget hvis den er på den "forkerte" url?
Det er vist ikke nævnt i denne tråd, men jeg har også rel=alternate på alle mine sider der peger på mobil-versionen. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:14

Jonas Jørgensen:

Ihh hvor er du aktiv Thomas, så slipper vi andre :-)

Thomas Frost:

Den der grublede jeg også lidt over, men kom så i tanke om, at Penguin jo netop ser på den slags og det i teorien er muligt at en straf bliver tildel via nedgradering af pagerank. Meeen som du er inde på, vil det være knap så logisk at straffen den vej idet, keyword spam ikke har noget direkte at gøre med PR normalt.

Men måske alligevel.

I går lavede jeg analyse på et site, der er straffet til N/A i PR og strøget ned i ranking.
Backlinkprofil er fin, men onsite er der spammet voldsomt i titel, description og specielt meta keyword, så det virker umiddelbart som om der kan være en sammenhæng.

Hej Jonas

Enig i at der er forskellige straffe der gør at Pagerank nedgraderes eller slettes helt. Der er rigtigt mange ting man kan gøre som giver en straf, men under normale omstændigheder, altså når der ikke er tale om en straf der nedgraderer pagerank, har f.eks. keywords og PR ikke noget med hinanden at gøre, det var bare pointen.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)