Fra 10 til 13 er vel også bare et signal om at Google mener du passer bedre ind på 13 pladsen ?? Altså jeg forstår din frustration fuldt ud, men .. Det er også vigtigt at huske på at Google muligvis bare har justeret din placering så den passer med med det faktuelle indhold, i forhold til søgningen. Jeg syntes der hersker en generel stemning blandt flere og flere med hvordan kommer man til tops i Google. Uden tvivl skal man søgeoptimere og gøre alt hvad man kan for at Google kan læse dine sider og forstå dem, men husk nu på at Google bliver mere og mere intelligent, og din "straf" fra 10 til 13 pladsen er måske i virkeligheden bare fordi det er her du nu hører hjemme ? Hvis dem der ligger foran dig i større grad tilbyder det som kunden søger efter og Google vurderer dem vigtigere så ryger du bag ud , og det er der vel egentligt ikke så meget uretfærdigt i, Google vil jo tilbyde det bedste til dens brugere ,derfor er det heller ikke længe man kan toppe på falske forudsætninger :) |
Hej Michal,
Tak for respons, men du har vist misforstået problematikken og læst det oprindelige indlæg til ende.
Problemet er ikke at jeg ligger nr 13 - problemet er jeg ikke er i top150 :)
Nye tiltag:
Har fået redirected iPhone 4S covers kategorien til iPhone 4 cover, som jeg har omdøbt til iPhone 4 / 4S cover - ikke ændret URL selvfølgelig.
Lavet en masse 301'ere fra den gamle. I den forbindelse fandt jeg også et par gamle iphone-4-tilbehoer-iphone-4-covers-xxxxx URL'er der ikke var blevet viderestillet efter 2. url skift.
Jeg håber jeg begynder at kunne se ændringer over de næste par uger - og forhåbentlig at Google begynder at anerkende siden som landingsside på søgeordet igen.
Nu er det vist tid til at opdatere sitemap og sende det til Google.