Uanset hvad jeg gør straffer Google mig stadig på søgeordet iPhone 4 cover og nægter fuldstændig at anerkende den "rigtige" landingsside. Forløbet er således: 1) Søgeordet røg ud af top 10 ved Pandaopdateringen d. 18. Januar (Den Google vist annoncerede 24. Januar) og havnede som nr 13. 2) Som reaktion blev der ryddet op i teksten så den var mindre "spammy" og kategorien blev flyttet fra Rod / iPhone 4 tilbehør / iPhone 4 cover -> Rod / iPhone 4 cover og URL rettet fra iphone-4-tilbehoer-iphone-4-covers.htm til iphone-4-covers.htm - selvfølgelig med 301 fra den gamle kategori. 3) *PUF* Ud af indekset / ud af top 150 - Google valgte dog stadig at indeksere forsiden som nr 50-60 (hvilket den sandsynligvis altid har været) selvom Google hurtigt gav den nye URL pagerank 2. 4) Efter tre-fire uger havde Google stadig ikke anerkendt den nye URL som landingsside på søgeordet. Jeg bemærkede da at jeg måske havde brugt samme URL tidligere og det måske kunne forklare problemet - derfor blev URL rettet endnu en gang til iphone-4-cover.htm og 301 endnu en gang. (Både fra den originale iphone-4-tilbehoer-iphone-4-covers.htm og iphone-4-covers.htm) 5) Google lader nu endnu et par uger senere til at have smidt forsiden om på side 12 på søgeordet og den nye url iphone-4-cover.htm har fået PR 0 på trods af korrekt 301. Ingen andre søgeord er voldsomt påvirket - undtagen "iPhone 4S covers", som åbenbart er røget med i faldet. Kan problemet være sammenhængende? Kan Google ikke kende forskel på iPhone 4 og iPhone 4S? Kan det være årsagen til at Google ikke kan finde ud af at vælge landingsside? Da intet jeg har foretaget mig har virket ind til videre overvejer jeg at skrive kategorierne iPhone 4 og 4S covers sammen, så jeg kun har én kategori til iPhone 4 covers. Det giver efterhånden også mening da det mest var i starten der var forskel på covers til 4 og 4S. Jeg bekymrer mig dog lidt da iphone-4s-covers.htm har PR 2 og den side jeg vil samle dem under har PR 0 (iphone-4-cover.htm) Det hele er lidt en katastrofe, da det tidligere har været de to kategorier der trak mest trafik *SUK* |
Når du opretter en ny side vil den jo som udgangspunkt have Pagerank 0 også selvom du redirecter en Pr 3 til den.
Den får først synlig PR, når der opdateres.
Jeg vil tro, dit problem skal findes i dine backlinks - når du redirecter ryger penalty med over på den nye url, så det er der ikke meget sjovt i.
Sammenlægningen af Iphone4 og 4S er dog en rigtig god ide med Panda brillerne på, så det kunne være en ide og så ellers lige se om der ikke er liige voldsomt nok med optimerede backlinks.