Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab!?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil gerne starte en virksomhed, med en webshop.
Jeg har en kontakt til en, der kan lave alle koderne til min webshop og sætte den op (ikke grafikken)
Han forslår, at jeg kan indgå i et partnerskab med ham, hvor han får x antal procent.

Mit spørgsmål er så:
Hvad er fordelene og ulemperne i min situration - og hvor mange procent er det "normale" at give til en person som ham? :)
(kan det betale sig)

Håber i forstår, hvad jeg mener og håber i kan hjælpe mig.

Vh. Martin 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Fordelene i din situation, ved at have en partner som forstår sig på opsætning og vedligeholdelse af webshops:

Du skal ikke selv stå for det, og bruge tid på det - men kan fokusere på at sælge, sælge, sælge!

Ved et partnerskab hvor I også deles om indskud, står du ikke med lige så stor risiko.

Du vil "lige nu" spare nogle penge på opsætning af en webshop, som ofte kan løbe op i et par tusinde kroner.

Du kan få en sparringspartner som måske også kan bidrage til at videreudvikle webshoppen. Desuden kan han, i og med han har sat siden op, hurtigt vedligeholde og rette eventuelle fejl og mangler.

Ulemperne kan så være:

Du skal dele indtjeningen alt efter hvilken model i vælger at gå efter.

I er flere om at tage beslutningerne, og flere om at blive enige.

Mht. fordelingen procentmæssigt, så er det jo også meget et spørgsmål om hvad han ligger i det! Hvis han slet ikke giver nogle penge til varelager, så skal han ikke have en særlig stor ejerandel. Hvis han derimod giver 50 % af kapital til lager, og vil være en gennemgående samarbejdspartner til drift af siden og konstant konverteringsoptimering, så er han jo en ret essentiel del af virksomheden, og skal derfor "belønnes derefter".

Kasper.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)