Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulig opstart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har længe gået med en stor drøm om at starte min egen webshop, med tøj som ikke er kendte mærker.

Tøjet skal være billigt, men stadig moderne og smart. 

Jeg tænker at starte over facebook, for at kunne sætte flere penge i tøjet, end i en webside.

Hvilke regler er der (moms osv.)?

Hvor finder jeg tøjet?

Hvor meget ekstra ligger man oven i indkøbsprisen.

osv. 

Jeg tænker at det er noget jeg skal lave ved siden af mine studier.

Kom endelig med alle jeres gode råd .

På forhånd tak

Tilmeldt 7. Nov 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Moodings.com Skrevet kl. 16:19

Uha, det var et langt spørgsmål. Jeg tillader mig at besvare de dele, jeg selv ved noget om, moms osv må en anden besvare.

Hvad angår varelager er der mange måder at komme igang på. Hvis det skal være billigt vil jeg foreslå at du forsøger at finde en OEM producent eller en wholesaler i Kina, Indien eller tilsvarende. Et godt udgangspunkt vil være sider som alibaba.com, DHgate.com og lignende. Du kan finde mange af disse ved en simpel google søgning.

Når du siger sælge det via FB, hvad mener du så? At du vil linke din eksisterende shop til en facebook page, fx. ved hjælp af et shopify plugin? Hvis jeg var dig, ville jeg nok lave en simpel billig shop et sted som shopify.com, og bruge en standard, gratis template.

Hvad angår prisen plejer man at arbejde med en markup på 2,5 i tøjbranchen, hvilket vil sige, at koster en trøje dig 100 kr i indkøb kan du sælge den for 250kr. 

Jeg vil dog godt komme med en lille advarsel. Det er ikke meget nemmere at drive en webshop end en normal butik, du skal stadig bruge (meget) tid og ressourcer på at få navnet på din butik ud, hvilket ikke bliver hjulpet på vej af, at du gerne vil afholde dig fra at sælge mærkevarer.

Håber det besvarer dele af dit spørgsmål.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21

joannahardenberg:
Hvilke regler er der (moms osv.)?
et par links om moms - du behøver virksomhed hvis du på nogen måde har mulighed for at komme over 50.000 kr i omsætning 12 måneder i træk - LINK 1 MOMS  - og her lidt om hvilke pligter det så giver i forhold til moms hvis du registrerer dig LINK 2 MOMS men er du ret sikker på ikke at komme over 50.000 kr på 12 mdr - så må du køre uden at være moms registreret - LINK TIL AT VÆRE UDEN REGISTRERING 

joannahardenberg:
Hvor finder jeg tøjet?

Hvis du skal finde det i Kina - Alibaba eller mange andre - til en start - så SKAL du være momsregistreret og importørregistreret og det er nok udgangen hvis du skal tjene på det - ellers google eller søg herinde om dropshipping hvor du ikke selv behøver have lager

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 13
Skrevet kl. 20:31

Mange tak for jeres svar.

så har jeg lidt at læse på :D

Det jeg mener med facebook, er at oprette en gruppe som detail handel, og så få budskabet ud ved at få mine likere til at dele, min målgruppe er jo unge piger og stort set alle unge piger har facebook, og bruger det flere gange om dagen :)

Cookie, hvad vil du sige, at jeg skal være momsregistreret eller ikke?

Man kan vel altid gøre det senere hen, men det koster jo heller ikke noget, så måske det er en god ide bare at gøre det fra starten eller hvad vil du sige?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24

der er jo slet ikke tvivl hvis du skal importere fra Kina - så SKAL du være moms og importørregistreret - ellers må du afgøre det ud fra om du kan komme over 50.000 kr på 12 mdr og om det er en fordel at kunne trække moms fra indkøbene men jo også lægge moms på alt salg til DK

Du skal sætte dig lidt ind i moms og skat så - jeg synes du skal ringe til borgerservice i din kommune og høre om de ved hvornår skat næste gang har et gratis iværksætterkursus i området - eller måske bedre til skat direkte - du er nødt til at forstå lidt om moms og regnskab hvis du kaster dig ud i det - men det er slet ikke spor umuligt - og du kan jo også betale en for økonomihjælp, men da det skal være billigt - så må du igang med at sætte dig ind i ting Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jan 13
Skrevet kl. 22:26

Jeg har ihvertfald fundet noget på de sider der blev sendt, som jeg finder interessant.

Det vil jeg prøve :)

Mange tusind tak for hjælpen !

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)